Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
TESLA - ciekawostki
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 104584, member: 1203"] No dobrze trochę sobie poczytałem na ten temat i wygląda to ciekawie. Tesla wcale nie przyjęła ISO 15118 z dobroci serca tylko w zeszłym roku rząd federalny w USA ich do tego przymusił. Kręcili nosem na kilka punktów ze specyfikacji ale w końcu ustąpili. Tak więc wygląda na to iż przechodzenie na standard NACS przez innych producentów spowodowane jest właśnie przymuszeniem wszystkich do implementacji ISO 15118 a skoro już będzie wspólny protokół wymiany danych to ustandaryzowanie portu wydaje się formalnością. Jest jeszcze kilka problemów . Po pierwsze standard NACS jeszcze nie jest formalnie standardem, SAE obiecuje przygotować to w ekspresowym tempie (do końca roku) ale jak wyjdzie to zobaczymy. Po drugie w USA nie ma jeszcze żadnego operatora PKI wymaganego do obsługi P&C według ISO 15118 i zanim jakiś wystartuje to trochę czasu minie. Po trzecie stacje ładowania potrzebują dedykowanych modułów do obsługi PKI więc potrzeba jeszcze zmodyfikować lub wymienić prawie wszystkie ładowarki w USA. Podobno niektóre nowe stacje CCS już mają odpowiednie wyposażenie ale to jakieś śladowe ilości. Reasumując - mimo wstępnego oporu Tesli idzie to w dobrą stronę i jest spora szansa iż producenci na innych rynkach również będą wypuszczać samochody przystosowane do obsługi ISO 15118 bo tak będzie taniej. A jak nie będą to że UE ich do tego przymusi tak samo jak rząd w USA. Tylko że wszystko to się dzieje za późno, gdyby to zrobiono to kilka lat temu to raz że by to już działało, dwa że koszty wymiany ładowarek były by niższe. Ale i tak pozytywem jest że może na początku przyszłej dekady będzie to jako-tako wdrożone. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
TESLA - ciekawostki
Top