Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla kamery vs lidar - test
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="EVJerry, post: 225451, member: 3474"] Jakieś źródło tej rewelacji? Oczywista nieprawda. Szkło, w tym używane w szybach samochodowych, przepuszcza światło w podczerwieni. Prosty dowód: lidary policyjne mierzą przez szyby radiowozów. Nie istnieje pojęcie "cienia" w kontekście lidarów. Algorytm nic tu nie da, bo z pustego i Salomon nie naleje. Mam wrażenie, że niezbyt znasz się na tym, o czym piszesz. Tak się składa, że na co dzień zajmuję się technologią lidarową. W praktyce świat nie jest doskonały, więc stosowane są mechanizmy, które mają za zadanie odszumić wyniki pomiarów lidarowych. Właśnie z tego powodu eliminowane są są słabe odbicia i właśnie to powoduje, że niewidoczny będzie materiał, który nie jest w 100% przezroczysty. Lidary do zastosowań, o których tu mówimy tworzą chmurę punktów. Ci, którzy zajmują się pomiarami 3D za pomocą lidarów wiedzą jakim koszmarem są szumy i jak trudno jest uzyskać odpowiednio użyteczne wyniki przy statycznym pomiarze. Pomiar w samochodzie to jest o rząd wielkości bardziej skomplikowane zadanie. Właśnie z tego powodu samochody "autonomiczne" z lidarami (np. Waymo) jeżdżą tak wolno, a pomimo tego także miewają różnego rodzaju zdarzenia drogowe. Jeszcze innym problemem przy użyciu lidarów w pojazdach jest to, że lidar nie podpisuje swojej wiązki pomiarowej a diody laserowe są produkowane dla kilku ściśle ustandaryzowanych długości fal. Zatem lidar na dachu będzie zakłócał ten na przedzie pojazdu. Podobnie jak lidar w samochodzie A będzie zakłócał ten w nieopodal jadącym samochodzie B. Podobny problem jest z radarami. Kiedyś dopuszczono radary samochodowe w paśmie K (24 GHz) zakładając, że ich nasycenie nie będzie większe niż ok. 10%. Później o tym zapomniano i nałożono w UE obowiązek wyposażenia pojazdu w systemy bezpieczeństwa, które w 99% były realizowane za pomocą tych radarów (w zasadzie tylko Infiniti, Volvo, a ostatnio Audi/Porsche stosuje komercyjnie lidary w systemach bezpieczeństwa) . W ten sposób doprowadzono do takiego nasycenia radarów, że pasmo K stało się śmietnikiem. Zamiast doskonalić możliwości czujników radarowych producenci teraz muszą walczyć o to, by w ogóle uzyskiwać za ich pomocą użyteczne informacje w całym tym szumie. Prawdziwa nauka zaczyna się tam, gdzie Google wymięka. Mercedes nie stosuje w swoich współczesnych pojazdów czujników lidarowych, a jedynie radarowe. Kiedyś stosował radary w dwóch pasmach (ok. 77 GHz i 24 GHz), obecnie tylko te w paśmie 24 GHz (pasmo K). Tymczasem co jakiś czas pojawiają się w mediach "nowinki" o tym jak to Mercedes przoduje w poziomach autonomii. Prawda jest taka, że teoria odnośnie lidarów i praktyka ich stosowania to dwa różne światy. W zastosowaniu praktycznym ogromnym problemem jest to, że światło słoneczne zawiera także część w podczerwieni. Na materiale, od którego się zaczęło próbowano "oślepić" lidar za pomocą światła sztucznego. Jak mniemam było to światło LEDowe, które ma niezwykle wąskie pasmo. O ile zwykła żarówka emituje promieniowanie w podczerwieni, to dioda LED przeznaczona do pasma widzialnego w podczerwieni nie promieniuje praktycznie nic. Zatem lidar tego światła już nie widzi. Ale jadąc pod słońce jest już oślepiony bardzo znacznie, a nawet może w ogóle nie być w stanie czegokolwiek "widzieć". [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla kamery vs lidar - test
Top