Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3, dostawy I kwartał 2024
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="mcies2, post: 148125, member: 3283"] Przyszedł czas i na mnie, poniżej moje subiektywne odczucia i wrażenia. [B]TESLA 3 RWD Highland Zakup[/B] Odbiór 15 marca 2024. Nabycie samochodu od dnia złożenia zamówienia do odbioru zajęło 9 dni. Sam pomysł posiadania auta elektrycznego kiełkował w głowie od około 3 lat do momentu jazdy próbnej TM3H RWD w październiku 2023, kiedy to zapadła decyzja o zakupie tego właśnie modelu. Wybór był dla mnie prosty i oczywisty: lakier biały, wnętrze czarne - taki obraz Tesli miałem w głowie i nawet nie brałem pod uwagę innych opcji. Cena stała się dla mnie akceptowalna (po podwyżkach pensji w 2024) w połowie za gotówkę a w drugiej na kredyt (Revolut, RRSO 8,09 %, stałe raty na 8 lat) z uwzględnieniem dofinansowania NFOŚiGW w kwocie 18750 zł wyjdzie 187240 zł. Uważam, ze nie ma lepszego, pięknijszego, bardziej technologicznie zaawansowanego i dopracowanego auta elektrycznego nawet w zbliżonej kwocie. [B]Wrażenia z odbioru i pierwszej jazdy[/B] Odbiór w Ząbkach, 15 marca, godz. 12.30 (spóźnienie 1,5h z mojej strony nie wpłynęło na sposób, jakość wydania auta). Cały proces odbioru samochodu sprowadza się do założenia tablic przez przedstawiciela Tesli, sprawdzenia wyposażenia, wydania 2 kart, będących "kluczykami" do auta. Pojazd idealnie przygotowany do odbioru, umyty, pachnący nowością, czysty tak, że chciałem zdjąć buty przed zajęciem miejsca w fotelu. Wyjazd w kierunku na S8 i czysta przyjemność z jazdy, uśmiech na twarzy nie schodził przez pierwsze 100 km. Nie odczułem problemów z nierównym ułożeniem opon, z mega twrdym hamulcem czy żyjącymi własnym życiem wycieraczkami w trybie auto. Miałem i wciąż jdenak mam problem z wyłączaniem kierunkowskazów przy zjeżdżaniu z ronda. Prowadzenie auta to bajka, samochód trzyma się drogi jak przyklejony, w trybie standard kierowcę wciska w fotel a u innych uczestników ruchu drogowego wzbudza....nie podziw ale zazdrość. Zauważyłem, że niektórzy kierowcy aut z silnikami spalinowymi za wszelką cenę chcą utrudnić życie tym zelektryfikowanym i pokazać im swą wyższość. Na szczęście to margines. [B]Ładowanie[/B] Najprzyjemniejsze "tankowanie" oczywiście na SuC (1,70 zł za kWh, w moim przypadku w Ciechocinku). Do dystrybutorów Orlenu kolejki po kilka aut a na 4 Superchargerach Tesli pusto. Podłączenie auta, zakup kawy i hot-doga na Orlenie, zrobienie fotki auta i juz po 25 min miałem ponownie naładowaną baterię do 85 %. Inne ładowania jak dotąd to Pure City (22kW w Galerii Warmińskiej w Olsztynie po 2,20 zł za kWh) i ładowanie w domu z gniazdka 230V. Rozważam zakup ładowarki 11kW Green Cell GC Habu podłączanej do gniazda siłowego 16A ale czy mi się aż tak spieszy z tym ładowaniem? I czy ma sens ładowanie z taką mocą skoro instalacja PV na dachu mojego domu ma tylko 5 kW mocy? Wciągałbym do baterii całą produkcję z paneli plus tyle samo z sieci energetycznej. Klapka zakrywająca gniazdo ładowania otwiera się płynnie poprzez naciśniecie tejże właśnie. Wybranie zatrzymania ładowania i odblokowania portu ładowania w aplikacji Tesli lub na pulpicie sterowania w aucie kończy proces ładowania i umożliwia odłączenie przewodu. Klapka zamyka się samoczynnie kilka sekund później. [B]Wyposażenie[/B] - dywaniki welurowe, - chlapacze na koła przednie, - gaśnica, - trójkąt ostrzegawczy, - apteczka z kamizelką odblaskową, - pendrive w schowku na rękawiczki, - przewód typ 2, - ładowarka mobilna z wtyczką do gniazdka 230 V, - 2 karty (kluczyki). * brak koła zapasowego lub zestawu naprawczego. [B]Podsumowanie[/B] Nie znam właściciela Tesli, który nie byłby zadowolony z zakupu auta za niemałe pieniądze, które ma tak bogate wyposażenie, jest komfortowe, jest po prostu piękne, wzbudza zachwyt i zainteresowanie i przyciąga uwagę. Super wyciszenie we wnętrzu auta, system audio daje bardzo pozytywne odczucia a ogromną frajdę oprócz samej jazdy daje mi funkcja "Łatwe wysiadanie" odsuwająca fotel kierowcy przy wysiadaniu i przywracająca ustawienia w pozycji ustawionej przez kierowcę po zapięciu pasów i naciśnięcia pedału hamulca (jak w klasie Premium). Czy po 5 dniach widzę jakieś mankamenty? Tak, muszę jeszcze 1 godzinę czekać do końca pracy by móc znów wsiąść do samochodu i przejechać się moim nowym nabytkiem. A tak poważnie to znalazłem 1 mankament, otóż mimo łączności "premium" dostep z poziomu aplikacji mobilnej do widoku kamer przy włączonym Trybie wartownika jest niemożliwy z uwagi na "osiągnięty dzienny limit danych" po kilkunastominutowym włączonym podglądzie, WTF?! Poza tym jest Mega! [ATTACH type="full"]16754[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3, dostawy I kwartał 2024
Top