Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Wojtek Wawa, post: 224227, member: 466"] Miałem poczekać ze stworzeniem tego wątku, ale za dużą mam frajdę z tego samochodu, by odczekać np. rok i pisać recenzję. Zawsze marzyłem o tesli, jej kupienie jest spełnieniem marzenia mojego życia. O pierwszym roadsterze czytałem wszystko co się dało, gdy zaczynałem pracę w moim zawodzie inżyniera, nawet zastanawiałem się, czy tam nie aplikować (też wtedy pracowałem dla Amerykanów i to w branży motoryzacyjnej). Potem pochłaniałem każdy kolejny test, model, filmik, recenzję. Gdy już doszło do tego, że ceny modelu 3 zbliżyły się po dotacji do popularnych przeciętnych kompaktów spalinowych, a żona postanowiła zmierzyć się z wyzwaniem parkowania tak dużych rozmiarów samochodu, usa (bo przecież nie tylko Elon) zwariowały (ale o tym są inne wątki). Samochód został odebrany 7 marca w Ząbkach (cena w tym kolorze i po zniżce za referral 208 800 zł), doładowany do 100% pokazał 571 km zasięgu. Po jeździe w temperaturach 8-22 stopnie C i zrobieniu 169 km wyłacznie po mieście w ostatnim tygodniu pokazuje 53% stanu (kilkadziesiąt małych podróży, średnio po 5 km, często mniej). Czyli realnie 350+ km, czyli z 20 km więcej niż moja mazda mx5 w takich warunkach (ND 2.0). Daje to realne spalanie poniżej 21 kWh/100 km, wyświetlacz pokazuje około 18 kwh/100 km. Na kołach mam opony michelin eprimacy (są bardzo spoko, choć nie są ultraciche, a na deszczu w wersji RWD nie ma sensu wciskać gazu na 100%, 50% zrobi ogromne wrażenie przyśpieszeniem i przyczepnością, bez brutalnego odcinania mocy). Gdy depta się pedał gazu na zimnej mokrej drode samochód dość brutalnie odcina moc i przyśpiesza z opóźnieniem. Rzeczy, których dowiedziałem się na forum (i nie tylko), a nie wiedziałem zanim wsiadłem do tesli na lipcowych testach: 1. z samochodem dostaje sie tylko kabel do ładowarek takich, jak np. lidl AC 2. do ładowania z gniazdka (230 V lub tzw. siły) potrzebne są kable EVSE, taki kosztuje około 1000 zł na aliexpress, markowe ponad 2000 zł, ich użyteczność jest niska 3. proces ładowania ma swoją sprawność (około 90% - będę sprawdzał), wyższą na szybkich ładowarkach, niższą na wolnych. Dlatego nie zawsze wolne ładowanie AC jest takie tanie (np. zimą), bo dużo energii pójdzie na utrzymanie baterii w cieple i niewiele pozostaje na ładowanie (w skrajnych wypadkach -20 stopni C ładowanie na takim AC gniazdku się nie uda). Dlatego kalkulując koszt jazdy samochodem elektrycznym nie wystarczy przemnożyć ilości zużywanej energii przez cenę kWh, trzeba doliczyć te 10%. 4. Baterie tesli long range mają wyższą degradację niż z wersji standardowej, jeśli ktoś może ładować się z domu, a nie robi dużych tras regularnie na których brak szybkich ładowarek, wg mnie nie ma sensu dopłacać do większego akumulatora (u mnie jednak ten sens był i nie żałuję, chyba że powstanie gęsta sieć superchargerów) 5. do kierunkowskazów w przyciskach nie mogłem się długo przyzwyczaić, nawet mając samochód na testy weekendowe. Ale nie minął tydzień, a jest dobrze. 6. tryb wartownika zużywa energię i stosowałem go tylko na ciasnym parkingu pod teatrem, ale tu pytanie czy da się w czasie w aplikacji cofnąć nagranie? Wg mnie nie, tu przewaga domowej kamery xiaomi :) Miał być samochód dla mnie kupiony dla żony, a miał rację [USER=6]@Bronek[/USER] , kobiety kochają tesle za inteligencję, że wszystko robi się pod jej telefon (nawet samochód ustawiałem, gdy ona szła spać i wszystko skonfigurowałem, bo jej było szkoda 5 minut na to poświęcić, a teraz to już zupełnie inna historia). Na koniec zdjęcie pasujące idealnie do wątku - otwarte osiedle bez ładowania, tesla zastępuje fiestę i jednak żona dała radę tak wielkiemu samochodowi. A tesla nie rozładowuje się o 7% co noc, jak testówka w grudniu. [ATTACH type="full" alt="Annotation 2025-03-13 105510.png"]25822[/ATTACH] I jeszcze jedna fota, tesla wśród supersamochodów znajomego, każdy z nich robi setkę w 5 sekund jak nasza 3HL LR RWD :) A Lotus Elise, to ojciec pierwszej tesli roadster. [ATTACH type="full" alt="1741860938513.png"]25824[/ATTACH] Pierwsze ładowanie w pracy za mną i weszła średnia z ładowarki równo 22 kWh/100 km. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu
Top