Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Wojtek Wawa, post: 249357, member: 466"] Pora opisać powrót, około 6.5h na dystansie 553 km. Tym razem był już spory ruch, zwłaszcza na A2 przed Warszawą. Z hotelu w Kołobrzegu wyruszyłem na 97% i do Ciechocinka dowiozłem 35 %. Ładowanie zajęło tyle ile toaleta i zjedzenie hot doga na orlenie. Do domu na powrót na 10% wystarczyłoby 15 minut, ale wciąż lubię mieć spory zapas, więc doładowaliśmy się do 83% i dowieźliśmy pod dom 31%. Tyle samo co dowiozłem do hotelu w Kołobrzegu startując z tego samego superchargera w drugą stronę (tylko, jak wyżej opisałem, wtedy ładowałem się aż do 93% i jechałem pod dość mocny wiatr). Zdziwilo mnie pozytywnie zużycie energii na jazdę, przy 140 kmh stabilizowało się na 16 kWh na 100 km. Choć dopiero po kilkudziesięciu kilometrach. Tym razem było bezwietrznie. Za to upalnie, sama klimatyzacja zjadła ponad 6% baterii na tych 2h jazdy. Tu miejsce na zachwyty i resztę obserwacji: 1. Do stacji benzynowej była kolejka, ledwo wjechałem na ostatnie stanowisko do ładowania (zdjęcie zrobione, jak już się przesunęli o 2 auta do przodu), a do ładowarek tesli nie było nikogo: [ATTACH type="full" alt="20250622_123200.jpg"]29378[/ATTACH] 2. Podczas ładowania zostały zajęte pozostałe 3 stanowiska i tu moje uznanie, jak firma tesla to ogarnia. [ATTACH type="full" alt="Screenshot_20250623_184423_Photos.jpg"]29380[/ATTACH] Jedząc hot doga zobaczyłem na zegarku powiadomienie z aplikacji tesla, że powyżej 80%, które zaraz osiągnę, będzie karna opłata z tym czasem karencji 5 minut, więc wykorzystałem z nich około 3, doszedłem do 83%, ruszyłem i dosłownie w tym samym czasie na moje miejsce, prosto z trasy, wjechał model s. Czyli to działa, wiem że ryzyko okupowania kabla przez godzinę zostało zminimalizowane i sam nie będę długo czekał będąc w potrzebie. Po filmiku Daniela Grzyba miałem przeciwne zdanie, że tesla znów szuka wszędzie poieniędzy w kieszeniach klientów, ale widok tesli, która wchodzi idealnie w moje miejsce, jak w zoptymalizowanej fabryce toyoty zrobił na mnie wrażenie. 3. Wszędzie dowoziłem 30+% baterii, czyli te trasy były do zrobienia zimą bez żadnego ograniczania się. Mogłem też w obie strony ładować się po 15 minut krócej i dojechać na 10%. 4. Przyzwyczaiłem się do trybu CHILL, wciąż jest szybko, ale bez tej brutalności, która wg mnie nie jest spójna z rodzinnym samochodem. 5. Parkując przed hotelem oszczędziłem 180 zł (3x 60 zł), bo nie dotyczyła mnie strefa parkowania, w sumie niewiele więcej wydałem na ładowarki na tej trasie. 6. 1.95 zł na wolnym AC orlenu stojącym w moim hotelu to fajna rzecz, tylko ta cena... Zabawnie to wygląda dla mieszkańców Warszawy, gdzie już 1.70 zł na superchargerze to drogo (dziś znów 350kW Ekoen Reduta pokazywał okolice 1 zł). Niemniej komfort, że podpiąłem się przed pożegnalnym pływaniem w Bałtyku (ciepła woda była, mimo że chat gpt mówił o 14.8 °C), by około 2h później mieć +25% był spoko. Tu jednak rozumiem Daniela Grzyba, bo za 3 zł kWh bym się nie doladowywał (obok był polomarket za 1.75 zł, testowałem, działał). Przy okazji właściciel mercedesa eqb w moim hotelu januszował. Stał z 20h i udawał ładowanie, a port 2 tego orlenu nie działał. Na szczęście dało się wyciągnąć kabel mercedesa z portu numer 1 i samemu się wpiąć. 7. Wyprzedzanie na trasie wyglądało tak jak w [URL='https://www.facebook.com/share/v/16Ud24jkba/']lotus omedze[/URL], którą jarałem się jako młodzian ~30 lat temu. Na szczęście o mnie nie nakręcono (chyba) filmu, ale gdy ktoś turla się 74 kmh na 90tce, to nie było problemu by wyprzedzić go i kilka kolejnych samochodów z nim na raz i to w trybie CHILL. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu
Top