Tesla Model 3 LR road trip PL, AT, IT, FR, IT, CH, DE, PL.

Michal

Moderator
Jestem w trakcie naprawdę ciekawej wycieczki samochodem:
Warszawa - Wiedeń - Wenecja - Florencja - Nicea - jeszcze nie wiem jak powrót
W dużym skrócie ładuję auto tylko na SuC albo w nocy na parkingach.
Dajcie znać czy jesteście zainteresowani jakąś większą relacją i napiszcie co Was interesuje. Czy pisać jakieś tipy z podróży (noclegi, parkingi, ładowania)?

1631118422252.png
 
Last edited:

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Opisuj opisuj :). Zwłaszcza ładowania, nawet te postojowo-noclegowe, fajnymi danymi byłyby też czasy/odległości przejazdu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jestem w trakcie naprawdę ciekawej wycieczki samochodem:
Warszawa - Wiedeń - Wenecja - Florencja - Nicea - jeszcze nie wiem jak powrót
W dużym skrócie ładuję auto tylko na SuC albo w nocy na parkingach.
Dajcie znać czy jesteście zainteresowani jakąś większą relacją i napiszcie co Was interesuje. Czy pisać jakieś tipy z podróży (noclegi, parkingi, ładowania)?
Ciesz sie wyjazdem. Ladowanie tesli na SuC jest nudne 😋 poladuj tak zeby dojechac do Nicei za darmo, to bedzie cos :)
Ps. Nicea 😍
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Hej Michał.

Musieliśmy się minąć, ba ja właśnie wróciłem z podobnej.

Myślę że każda rada jak naładować się za darmo to duży plus. Możesz też zdradzić po ilu km skończył się referalowy bonus :)
Ja wykończyłem go po 7600km podróży czyli gdzieś w 3/4.

A no i ciekawy jestem jaką masz strategie na poruszanie się po autostradach. Ja trochę odwykłem od radarów :) na autostradach :D U nas mało spotykane
 
Last edited:

Michal

Moderator
No to wracam z opisem wycieczki!

Podsyłam naprawdę dużo danych :)
Jeśli macie jakieś pytania to zapraszam do zadawania - ciężko było opisać wszystko.


Wstęp

Finalnie pojechaliśmy taką trasę (ilość nocy w nawiasie):
Warszawa - Wiedeń (1) - Wenecja (1) - Florencja (3) - Nicea (2) - Norymberga (1) - Wrocław (1) - Warszawa
Całość to około 4000 km przejechane w 9 dni.
Pojedyncze noclegi w hotelach, bo ceny w airbnb są dość podobne dla 2 osób.

Szczególnie polecam:
  • Wenecję (uliczki, przepyszna restauracja wino i pizza marinara na 3692 Rio Terrà dei Assassini - trafiliśmy przypadkiem, bo nie ma jej na mapie). Naprawdę fajnie jest tutaj trochę pobłądzić, popatrzeć na gondolierów, popłynąć tramwajem wodnym.
  • Florencję (uliczki, widoki, muzea) - długo by wymieniać
    • Galleria dell’Accademia - muzeum z rzeźbą Dawida Michała Anioła
    • dla wegan z całego, CAŁEGO serca polecam najwspanialsze miejsce jakie odwiedziliśmy - https://www.locandadegliaromi.it/ - jest nocleg i wieczorami w cenie 25 eur za osobę można się umówić i przyjechać na super klimatyczną kolację. Dojazd autobusem, wspaniałe widoki na Florencję, przepyszne 4-5 daniowe posiłki, dobra muzyka, cudowne wino i tak jakby prywatna kucharka na kilkanaście osób. Cudownie spędzone 3-4 godziny. Gdybym znał to miejsce wcześniej, to oświadczyłbym się tutaj mojej żonie!
  • pieszą trasę wycieczkową "Chem. des Douaniers, 06230 Saint-Jean-Cap-Ferrat, Francja" - do latarni na wchód od Nicei. Trudno zaparkować ale przepiękne widoki i kilka niesamowitych miejsc na kąpiel / opalanie (polecam zabrać coś do picia i jedzenia, bo nie ma tu sklepów)!

Niestety nie mam kompletu danych (nie chce mi się już grzebać, żeby to wyciągnąć) - będzie głównie o trasie z Warszawy do Florencji. Reszty i tak nie polecam, bo nie było aż tak fajnie i strasznie się jechało - trasa jest naprawdę przepiękna ale w Nicei nie dało się naładować auta w nocy, a na mieście non stop imprezy jakiś dzieciaków, na trasie korki, remonty, chyba 50 razy na przemian ciemny tunel i słońce w twarz - zwariować można.
Szczególnie strasznie było w trakcie powrotu na trasie Nicea - Mediolan - Como. Korki, wypadki, średnia prędkość 60kmh na autostradach przez 150km. Jechaliśmy tamtędy w sobotę, więc wpadliśmy chyba w wymianę turnusów - tragedia - unikać! Zmarnowaliśmy w ten sposób chyba ze 3 godziny. Do tego trasa później wiodła przez Szwajcarię, gdzie musieliśmy wykupić kolejną już winietę, tylko żeby przejechać w deszczu i chmurach (kolejne korki przez złą pogodę i zmarnowane następne 2 godziny) przy granicy do Niemiec - bez sensu to zaplanowaliśmy.

Następnym razem pojedziemy tylko do Florencji i okolic na dłużej (może też Wenecji), a wrócimy przez Arco (podobno pięknie) / Trydent, Monachium i Pragę.


Kontekst

Mały opis - kontekst tabelek poniżej:
  • podróż w Tesla M3 Long Range 2021 (Freemont z baterią Panasonic) odebrana 12.2020 i mająca w momencie startu 17 000 km przebieg
  • jechaliśmy we dwoje z żoną i małą ilością bagaży (pranie po drodze)
  • nigdzie nam się nie śpieszyło, choć też nie zamulaliśmy specjalnie
  • opisywana podróż miała dwa przystanki na nocleg (1 noc) - Wiedeń oraz Wenecja.
  • ładowaliśmy się tylko na SuC albo przy okazji postojów (niestety to zwykle się nie udawało)
  • rozpoczynaliśmy podróż z 90-100% naładowania (nie pamiętam dokładnie), dlatego początkowy koszt około 60kWh policzyłem w cenie 0,5 PLN / kWh.
  • Całkowity koszt tego przejazdu
    • biorąc pod uwagę start z naładowanym w domu autem (0,5 pln/kWh) oraz jedno małe ładowanie "za darmo" na parkingu w Wenecji, to 360 pln,
    • licząc ten sam przejazd autem spalinowym (zakładając 1600 km, 7L/100km i 5,5 PLN / 1 L) wyszłoby około 600 zł.
  • hotel w Wiedniu (Courtyard by Marriott Vienna) pomimo płatnego (20 eur) parkingu podziemnego nie miał możliwości ładowania samochodu
    • tzn. było jedno ogólnodostępne gniazdko na najniższym piętrze parkingu, ale po podłączeniu napięcie z 230v spadło do <200v, co jest bardzo złym znakiem, a samochód sam obniżył z tego względu prąd ładowania z 13A, do 7A (bardzo fajne zachowanie auta w takiej sytuacji). Trochę mnie to przestraszyło, bo wydaje się, że 300W odkładające się na kablach w ścianie może być niebezpieczne, więc postanowiłem nie ryzykować spalenia hotelu, żeby oszczędzić 5 min i 25 zł na SuC - bo i tak naładowałbym się przez noc (12h) tylko około 16kWh.
  • hotel w Wenecji (AC Hotel Venezia) nie ma swojego parkingu (można podjechać na publiczny na 30 min żeby wyładować bagaże) i trzeba odstawić auto do znajdującego się obok Garage San Marco Venezia (35 eur), a tam jest kilka ładowarek 11kW (na 6 piętrze) - doładowane 25 kWh - policzone w poniższej tabelce jako darmowe, bo za parking i tak musiałbym zapłacić.
    • teoretycznie można tam zarezerwować miejsce wraz z ładowaniem poprzez stronę ale ja nie mogłem tego zrobić - nie działało po wybraniu że chcę się ładować, więc nie miałem rezerwacji, a parking świecił przy wjeździe na wyspę na czerwono - brak wolnych miejsc. Zaryzykowałem jednak i okazało się, że pan na wjeździe wyciągnął zwitek kartek (chyba z rezerwacjami) z kieszeni, znalazł tam chyba kogoś, kto nie dotarł o podanej przez siebie porze i wykreślił :D
    • mogłem pominąć jeden przystanek (SuC Mogliano Veneto) i za darmo doładować tutaj całą baterię ale bałem się, że nie będzie wolnych ładowarek, dlatego do garażu dojechałem z 55% baterii - żeby później dojechać do kolejnego SuC po drodze do Florencji (często tak robiłem).
    • tutaj jeszcze zwrócę Waszą uwagę na fakt, że zostawiając auto na tym parkingu, trzeba pozostawić je otwarte (otwarte okna) wraz z pozostawieniem karty w środku o_0. Po początkowym przerażeniu poczytałem w necie, że tak robią we wszystkich 3 parkingach w Wenecji. Ustawiłem "valet mode" z pinem i poszedłem zwiedzać / spać.
  • noclegi we Florencji kompletnie nie trafione - szukaliśmy, żeby była klimatyzacja i trafiliśmy na jakieś strasznie słabe airbnb - ładne na zdjęciach, nie w rzeczywistości, a klima albo nie działała, albo była tak głośna, że nie dało się przy niej spać.
  • auto Zaparkowane na czas pobytu na parkingu "Alberti" - dostępne kilka niebieskich wtyków jednofazowych 16A, przy czym nie wiem czy działają, bo dałem ciała i nie dorobiłem sobie takiej przejściówki :/
    • Mogłem ominąć jeden przystanek (SuC Sesto Fiorentino) - wiedząc, że na parkingu są działające niebieskie wtyki 16A 230V (nie jestem pewien czy działają ale są).
 
Last edited:

Michal

Moderator
Tabelki

Podsumowanie podróży:
Start dateEnd dateTime [h]Distance [km]Speed [km/h]Energy [kWh]Wh/kmCostStop time [min]Charging time [min]
07-31 10:2508-02 19:1017,41603,492292,0182360,95306155

Podsumowanie ładowań na SuC (koszt ładowania jest wyższy niż przejazdu, bo na koniec postawiłem na parkingu auto z 65% baterii):
SectionBattery % startBattery % endStop [min]SuC [min]Energy [kWh]Power [kW]Cost [PLN]Price [PLN/kWh]Description
Katowice7%75%282348,412667,761,4
Olomouc22%75%231937,611956,021,49
Niederosterreich8%88%413757,19385,081,49partially shared
Villach7%84%514754,16990,351,67shared
Mogliano Veneto28%68%181428,312152,361,85
Sesto Fiorentino30%69%20152811251,801,85
avg/sum181155253,598403,371,59

Dane z odcinków:
SectionStart dateEnd dateTime [h]Distance [km]Speed [km/h]Energy [kWh]Wh/kmCost
Warszawa - Woźniki07-31 10:2507-31 13:072,7255,29550,419725,20
Woźniki - Katowice07-31 13:1107-31 13:400,551,31069,91934,95
Katowice - Silherovice07-31 14:0807-31 14:480,786,513018,921826,46
Silherovice - Olomouc07-31 14:5507-31 15:440,897,712019,419927,16
Olomouc - Mistelbach07-31 16:0707-31 17:261,3128,09721,917132,72
Mistelbach - Wien07-31 17:3007-31 18:230,997,411014,414821,51
Daily sum07-31 10:2507-31 18:236,9716,1104134,9188138,00
|
Wien - Wien08-01 09:4208-01 10:020,37,9241,51902,24
Wien - Niederosterreich08-01 11:1508-01 11:590,755,0759,617514,34
Nlederosterreich - Villach08-01 12:4008-01 15:312,8305,110757,618985,84
Villach - Monte Albano08-01 16:2208-01 17:221,0105,910617,716729,58
Monte Albano - Mogliano Veneto08-01 17:2808-01 18:361,1129,611422,217137,09
Mogliano Veneto - Venezia08-01 18:5408-01 19:150,424,7713,71506,85
Daily sum08-01 09:4208-01 18:366,4628,298112,3179175,94
|
Venezia - Emllia-Romagna08-02 14:1308-02 15:411,5136,79323,217023,20
Emllia-Romagna - Sesto Fiorentino08-02 16:1208-02 18:162,1108,953 - accident19,017419,00
Sesto Fiorentino - Firenze08-02 18:3608-02 19:100,613,5242,61934,81
Daily sum08-02 14:1308-02 15:414,1259,16344,817347,01
 
Last edited:

Michal

Moderator
Zostwianie otwartego auta i karty w srodku ??? WTF ?
Tak tam robią na parkingach - poczytaj w necie :D Wszedzie w około stały samochody z otwartymi oknami i kluczykami na desce za kierownicą :)
Na filmach (np. 007 ;) ) widziałem, że tak też robią w wypasionych hotelach - oddajesz do zaparkowania auto z kluczykiem.

Podobno chodzi o to, żeby mogli przeparkować auto w razie potrzeby - zwłaszcza elektryki, bo jest ich więcej niż ładowarek i przestawiają auta, żeby je ładować. Nie czaje tego ale kij auto było puste i na razie nie ukradli ;)

No i od tego właśnie jest tryb parkingowego - żeby zrobić cokolwiek więcej niż jazda trzeba wpisać pin - przede wszystkim bez pinu nie otworzysz schowka, a tam jest pendrive z nagraniami. Do tego sama jazda jest mocno ograniczona - max chyba 70kmh i chyba 20% przyśpieszenia.

Ps. Nie zazdroszczę właścicielom TMX wjeżdżania na ten parking - 6 pięter po tak wąskim wjeździe - ślimaku, że ja ledwo TM3 się mieściłem, a czujniki non stop piszczały, że trzeba się zatrzymać :D
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Bardzo fajny zestaw danych, ja zrobiłem wycieczkę 7 tygodni do Portugali i z powrotem z postojami w każdym kraju na kręcenie się wokół komina. Podesłałem opis do Redaktorów Elektrowozu z uwagami i kosztami, może będzie z tego artykuł jak zbierze się więcej opisujących swoje dłuższe podróże.
Tak w skrócie, zrobiłem 11k km :) posiadając dwa referale na darmowe SC, za co z góry dziękuję, i w sumie zapłaciłem 120EUR za prąd :)
 
Top