Tesla Model 3 Performance - test

Michal

Moderator
Ale profil sprzatanie ? Przeciez to tylko jeden fotel przesunie… czy jest jakis sposob zeby zapamietac i pasazera ?
Za 2 tygodnie mają być profile pasażera - Elon pisał w tweecie ;)
 

Michal

Moderator
Negative.
W trybie chill obcina ~polowe dostepnej mocy i zaklada dodatkowo laga/zwloke na reakcje pedalu gazu - odczucie jest takie jakbys jechal uturbionym spalinowcem, srednio przyjemne w sumie bo najfajniesza zaleta EV to wlasnie brak laga i natychmiastowy moment a w chill masz zwloke jakby powietrze do turbiny sie pompowalo ;)

Ja ostatnio testowalem zuzycie w roznych trybach i jezeli ktos chce jezdzic o kropelce to zdecydowanie wieksze efekty daje wylaczenie AC i przejscie na manual/nadmuch jedynie.
Ja wczoraj około 20:00 jeździłem po Warszawie i okolicach:
  • Tryb standard
  • Chyliczki -> Przyczółkowa -> Powsińska -> Puławska około 50km - w trybie taksówkarza z klientem ;) - najspokojniej jak potrafię
  • 135Wh/km przy klimie na auto, a temperatura była około 17C
  • Średnia prędkość 42 kmh, max 84kmh
Pewnie dałoby się zejść do 120 ale na bank ktoś by mnie otrąbił - np. w Szczecinie pewnie bez problemu, bo tam się tak spokojnie jeździ na co dzień ;)

Ps. Była jedna Kona EV, która chciała się chyba ścigać na światłach ale byłem twardy i nie dałem się sprowokować ;)
 
Last edited:

Michal

Moderator
Za 2 tygodnie mają być profile pasażera - Elon pisał w tweecie ;)
Serio pisał kiedyś w tweecie, że to będzie ale z tym "za 2 tygodnie" to taki żart, bo u Elona zawsze-wszystko jest za 2 tygodnie ;)
Obstawiam raczej przyszły rok tak jak planowanie przystanków w trasie (bo to też ma być).
 

newbe

Posiadacz elektryka
Negative.
W trybie chill obcina ~polowe dostepnej mocy i zaklada dodatkowo laga/zwloke na reakcje pedalu gazu - odczucie jest takie jakbys jechal uturbionym spalinowcem, srednio przyjemne w sumie bo najfajniesza zaleta EV to wlasnie brak laga i natychmiastowy moment a w chill masz zwloke jakby powietrze do turbiny sie pompowalo ;)

Ja ostatnio testowalem zuzycie w roznych trybach i jezeli ktos chce jezdzic o kropelce to zdecydowanie wieksze efekty daje wylaczenie AC i przejscie na manual/nadmuch jedynie.
Na manualu czy na autopilocie testowałeś?
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Na manualu, na autopilocie chill nie ma zadnego znaczenia bo poruszamy sie 99% czasu constans.
Sprawdzalem u mnie codzienny dojazd do pracy 15km, ta sama trasa, ta sama pora roku, to samo natezenie ruchu - taki "dzien swistaka"
Wlaczenie trybu chill daje jakies tam minimalne oszczednosci ale jest irytujace szczerze mowiac, anty-EV, anty-Tesla dla mnie taka jazda (nie liczac zimy oczywiscie kiedy sie przydaje).
Wylaczenie AC a pozostawienie jedynie nadmuchu daje juz wymierne korzysci rzedu 1-2kWh.
Oczywiscie to tylko rozwazania akademickie bo nie po to sie kupuje auto za 200-300k PLN zeby jezdzic bez klimatyzacji czy dobrowolnie obcinac polowe mocy ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Na manualu, na autopilocie chill nie ma zadnego znaczenia bo poruszamy sie 99% czasu constans.
Sprawdzalem u mnie codzienny dojazd do pracy 15km, ta sama trasa, ta sama pora roku, to samo natezenie ruchu - taki "dzien swistaka"
Wlaczenie trybu chill daje jakies tam minimalne oszczednosci ale jest irytujace szczerze mowiac, anty-EV, anty-Tesla dla mnie taka jazda (nie liczac zimy oczywiscie kiedy sie przydaje).
Wylaczenie AC a pozostawienie jedynie nadmuchu daje juz wymierne korzysci rzedu 1-2kWh.
Oczywiscie to tylko rozwazania akademickie bo nie po to sie kupuje auto za 200-300k PLN zeby jezdzic bez klimatyzacji czy dobrowolnie obcinac polowe mocy ;)
tak ale jak już jedziesz gdzieś na styk albo nagle spadnie deszcz czyli wzrośnie zużycie to dobrze wiedzieć jak się ratować :) chill nawet może zwiększać zużycie bo poprzez mułowatość wciskam pedał przyspieszenia ciut mocniej niż bez chilla :) a z moich doswiadczeń do zużycie po mieście zależy od natężenia ruchu, jak jadę sam to przyspieszam mocniej, jak jade za kimś to już się musze dostosować do aut spalinowych :)
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Bo "chill" mode jest tak naprawdę potrzebny jak zrobi się chłodniej ("chilly") ;). Przynajmniej tak wynika z Waszych tutaj rozważań, może kiedyś będę miał okazję to sprawdzić na własnej skórze.
 
Top