Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Tesla Model 3 SR - opcje finansowania? Leasing? Najem?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Clydefrog, post: 60021, member: 1460"] Wrzuce update, bo moze komus sie kiedys przyda. Generalnie zawezilem opcje finansowania auta do dwoch ofert: [B]Arval [/B]- jesli chodzi o calkowity koszt wynajmu to wlasciwie nie ma konkurencji. Z oponami na 3 lata + 25 tys km wychodzi jakies 3800 zl miesieczne. Z plusow to wlasciwie zerowe zmartwienia jesli chodzi o ubezpieczanie, serwisowanie, wymiane opon itp. Wszystko wliczone w rate. Z minusow - dostaje sie podstawowa wersje TM3 RWD (ktora i tak jest swietnie wyposazona). To wersja z bateria LFP wiec na plus ze wzgledu na mozliwosc ladowania do 100% regularnie. Degradacja mnie w sumie nie interesuje w tym przypadku, bo samochod bedzie zwrocony po 3 latach. Dostepnosc wydaje sie ok, bo prognozuja realistyczna dostawe auta na styczen 2023. [B]Santander [/B]- trafilem na ogarnietego doradce, wiec kombinowalismy troche z opcjami leasingu, opcjami TM3 oraz waluta finansowania. Na ten moment przedstawia sie to z grubsza tak: [LIST=1] [*]TM3 RWD - netto 200k zl (okolo 250k zl bruto). Pierwsza wplata 25%, 36 miesiecy, rata 4200 zl (brutto), wartosc koncowa 30%. Suma oplat okolo 115%. [*]TM3 Long Range - netto 49000 Euro (okolo 60k brutto). Pierwsza wplata 20%, 36 miersiecy, rata 780 Euro, wartosc koncowa 40%. Suma oplat 105.7% [/LIST] Kilka kwesti: [LIST] [*]Nie wiem jak wyliczaja, ale przy okreslonym dochodzie ponoc daja leasing w Euro bez udzialu analityka. Czyli nikt nie sprawdzi czy faktycznie zarabiamy w Euro. Moze byc dobra opcja jesli ktos ma dochody w walutach innych niz PLN. [*]Jesli ktos chce skorzystac z "Moj Elektryk" to finansowanie musi byc w PLN. Biorac leasing w Euro nie daja ani grosza - co w sumie nie robi wiekszej roznicy bo mysle ze kwestia czasu zanim jakakolwiek Tesla bedzie sie lapala na dofinansowanie (przynajmniej w moim przypadku - odliczam 50% VAT). [*]Kilka niepewnych przy finansowaniu w Euro to wartosc EURIBOR 1M podczas finansowania oraz kurs Euro do PLN czy innej waluty. EURIBOR bedzie wzrastal, ale widze ze prognozy na 3 lata sa rzedu 2.5% max. Euro do PLN to pewnie granica 5 zl peknie juz niedlugo. W ogolnym rozrachunku, przy zabawie Excelem, nie robia sie z tego jednak jakies kosmiczne sumy. [*]Mozna sobie zrobic leasing na stalym EURIBORze gdzie suma oplat w symulacji powyzej wyniesie jakies 108.5%. Patrzac na opinie analitykow o prognozowanym kursie EURIBOR raczej to nie ma sensu na te chwile. [*]Do leasingu naturalnie doliczamy ubezpieczenie (oferty na 7k zl rok) + GAP (70 zl miesiac) opony + serwisy. [/LIST] [B]Jakby to wszystko popodliczac to wychodzi tak:[/B] Sumaryczny koszt wynajmu TM3 RWD z Arval albo leasing TM3 LR przez Santander to finansowo wlasciwie jeden pies (moze tam ze srednia miesieczna korzyscia rzedu 200 zl na korzysc Arval), majac na uwadze ponizsze: [LIST] [*]Arval samochod zabiera - TM3 RWD [*]z Sandandera wykupujemy - TM3 LR [*]Koszt ubezpieczen itp ktore sa wliczone w racie Arval [*]Poprawke na wartosc TM3 LR po 3 latach z okolo 75k km nakulanymi - zalozylem tutaj ze utrzyma wartosc na poziomie 60% - 65% oryginalnej ceny [*]Usrednienie kalkulacji zwiazanych z wartoscia EURIBOR, czy kursu EUR/PLN na przestrzeni 3 lat. Wrozenie z fusow, ale lepsze to niz nic. [*]Ewentualne korzysci podatkowe - u mnie jako ryczaltowca odliczajacego 50% VAT to generalnie bieda [/LIST] [I]Ogolnie to jestem teraz na etapie zastanawiania[/I]. Fajnie by bylo wziac TM3 LR ze wzgledu na zasieg, 2 silniki, lepsze audio, oraz sam fakt ze to (po splacie) moje auto i moge sobie z nim robic co chce. Z doswiadczenie zgaduje tez, ze TM3 RWD moze jakis niedosyt pozostawic, jak juz okres zachwytu minie. Z drugiej strony obawiam sie degradacji baterii - gdyby TM3 LR byl z LFP to chyba bym sie skusil. Za duzo researchu moze szkodzi - historie ktore czytalem, gdzie ludzie opisuja (drobne) problemy z autem oraz (wieksze) z niekompetencja sieci serwisowej sprawiaja ze nie wiem czy chce miec takie auto "na wlasnosc". [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Tesla Model 3 SR - opcje finansowania? Leasing? Najem?
Top