Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Wojtek Wawa, post: 243880, member: 466"] Jestem pod wrażeniem chat gpt! Niby używałem, ale nie do tego. WOW! Sam, jako chłopak z bloków, wybrałem LR RWD, ale w Twoim wypadku szedłbym w LFP. Pewnie już ktoś przede mną napisał, rzeczy pominięte przez AI: 1. LFP w domu ma większy sens - mniejsza szansa pożaru (a raczej zerowa, podobno naładowane na 100% LFP można przestrzelić i dalej zero wyrzutu energii); mniejsza degradacja na przestrzeni 8 lat, w zimne noce będziesz i tak stał w garażu 2. LFP zyskało 2.5 kWh, czyli dostajesz do użytku 60 kWh (62.5 kWh), to nawet latając zimą z wysokimi prędkościami nie przekroczysz zużycia 35kWh na 100 km, a to Twoja typowa trasa 3. poza temperaturami poniżej zera, LFP będzie miało bardzo duży zasięg, np w ciepłym lipcu po 2 h moich testowych zabaw zniknęło raptem kilka % baterii. 4. utrata wartości - nie wierzę, że za tych 8 lat odzyskasz 20 k zł + odsetki za LR RWD, zwłaszcza, że samochód będzie bardziej zdegradowany niż LFP. 5. LR RWD niby 0.8 s do 100 kmh przyśpiesza szybciej (to już mi było dośc obojętne), ale przy seryjnych oponach prawie nie udaje się szybko ruszyć, nawet na rozgrzanym asfalcie. Odnoszę wrażenie, że LFP lepiej ruszał od zera przez niższą ciut moc. Zalety LR RWD są dla Ciebie nieistotne, a dla mnie były decydujące 1. lepiej znosi długotrwałe postoje na mrozie, mniej bierze % baterii na rozgrzanie (tu chat gpt wprowadził w błąd, sam pakiet LR jest z 80 kg lżejszy od pakietu LFP) 2. większy maksymalny zasięg (zawsze grubo ponad 300 km ekspresówką, nawet gdy zimno i pod wiatr, a trasa Warszawa-Kraków jest dla mnie ważna i dokładnie tyle ma km). Pamiętaj, że przy obecnych temperaturach (i tych sporo niższych) te 300+ km zrobisz na luzie nowym RWD. Nie mam dużych doświadczeń z autostrad, więc rozumiem, że tam zużycie prądu będzie sporo wyższe, ale z 300 km nie zrobi się mniej niż 200, jako rzecze chat gpt. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT
Top