Tesla Model X/Plaid '22/'23 - Realne Zużycie Energii

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Witam,

Chwilę czasu minęło od pierwszych odbiorów nowego TMX i jego wersji Plaid. Sporo wrażeń zostało już spisanych na innych wątkach za co dziękuję wszystkim którym się chciało coś napisać.
W tym poście chciałbym zapytać o realne zużycie energii, wiem że aura jeszcze nie dokazuje, ale to chyba dobry moment by podzielić się jak tak wielkie auto "spala" elektronów w naszej strefie geograficznej.
Wiedza pewnie przyda się wszystkim kto planuje zakup lub chce porównać z innymi modelami.

Zapraszam do dyskusji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie gdzie Tm3 LR też żarła bo tak jeżdżę.
Ale np 13000 km przebiegu czyli jeszcze z okresu ciepłego i wczesnej zimy wyszlo 19,8 kWhm100km


TmXp z 1600 km w pogodzie syfiastej, z 700 km trasa i drugie tyle okolica, z full komfortem 22°C w środku grzanie tyłków i ostre przyspieszanie.

TmXp - 26,7 kWh /100km w zimie

Oceniam że u mnie bedzie tak z 4 do 5 kwh więcej jak w Trójce.
Ale jazda oszczędna i przepisowa na Chill to z 22- 23 kwh jest bez wiekszego bólu do zrobienia.
Ja kompletnie nie zwracam uwagi na spalanie
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wg "internetów" jest w Xie i może też w S itd ? , nowa pompa ciepła 20% bardziej wydajna a 50% mniej enrgożerna.
I jednak wg tego Pana, a go lubię, to 11kW jeno da się z AC ładowania wyciągnąć
A po za tym spokojny opis

 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Facet jechal rowno 135 i po 100km
23,2kwh/100km po ok 54km
i 24,3 kWkm/100km po 103 km
Po 164 km dobil do 28 kWH więc to potwierdza moje obserwacje zasieg to ok 330km na autostradzie w pogodę jesienną
Lub ok 230-240km od 10 do 80% ładawania


20230213_211917-COLLAGE_copy_2400x3196.jpg
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Powiem szczerze że to troche sporo. Masa i gabaryty robią swoje. Liczyłem raczej że da się ujechać 400km po autostradzie. Musze zacząć się chyba przyzwyczajać do jazdy 120km/h hehe.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dziwne bo na skanach jest mniej a w opisie 28 .
nie wiem czy na chill czy innym trybie i co miał tam powłączane . Nie chciało mi się słuchać czyli czytać tłumaczenia .
dla mnie to OK bo i tak 300km raczej nie jadę cięgiem.
bez infrastruktury zawsze bedzie pogoń za kilometrami
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Jadąc przez wioski w zakresie 60-100 (na zmianę zabudowany i jeden pas) plus remonty drogowe w obecnej pogodzie po 100km zużycie było 21kWh/100km. Tak się jeździ po Kaszubach ;)

W czwartek jadę do Wisły autostradą, dam znać, jak było.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
I tu jeszcze gdzie nie majac wersji z kierowca po prawej, męczą Xsa z Niemiec
Z racji normalnej jazdy zużycie jest całkiem fajne
Wyszlo ponad 400km i Gosciu wybrał by Yoke
Te zagraniczne komentarze elektrykow są zupelnie inne od naszych, jakieś takie spokojniejsze

 
Last edited:
  • Like
Reactions: rav

Doktor

Posiadacz elektryka
Z Kaszub do Wisły, połowa trasy w 4 osoby, druga połowa w 6 osób, temperatura blisko 0, trochę deszczu. Jazda w góry, czyli pod górę ;)
Zużycie 27,4kWh/100km. Uważam wynik za bardzo dobry. Może być nawet minimalnie zawyżony, bo trochę pojeździłem po okolicy.
Dziś wracam i zobaczymy, jak będzie z górki. Jak wyjeżdżałem ze Szczyrku do Wisły, to nawigacja pokazywała 1% baterii u celu więcej, niż obecnie :)
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Wróciłem z Wisły. Pogoda była beznadziejna. Pierwsze 2h trasy nie padało, tylko lało. Nie dało się jechać szybciej niż 120km/h.
Potem jechałem 135km/h. Znowu połowa trasy w 6 osób, druga połowa w 4 osoby. Po wysadzeniu dwójki pasażerów zasięg nagle wzrósł o dobre 10% (tzn. mogłem przejechać 10% dalej).
Liczyłem na to, że jadąc z górki, na północ zużycie spadnie, ale ulewa popsuła plany i znowu około 27,5kWh/100km.
Udało nam się w 6 osób spakować na wyjazd na 4 dni i jeszcze do środka coś byśmy wcisnęli, gdyby trzeba było. Do frunka weszła mała torba podróżna. (Większa niż podręczna, ale też nie zupełnie wielka).
Po rozpakowaniu się w hotelu wypożyczyliśmy deskę snowboardową i 3 komplety nart. Udało się z nimi wrócić do hotelu w pełnym obłożeniu 6 osób. Także wyjazd na narty jest wykonalny nawet ze sprzętem, ale to już musieliśmy upchać w środku, pomiędzy ostatnią dwójką pasażerów.
Przez jakiś czas jechałem w trzecim rzędzie i oglądałem film. Dźwięk jak w kinie, serio. Ekran trochę mały, tu już efektu kinowego nie było :) 184cm wzrostu w trzecim rzędzie i był pełen komfort. Trochę musiałem nogi przekładać raz na prawo, raz na lewo, ale można było jechać.

Także życie napisało swój scenariusz na test, który wypadł pozytywnie - zdanie moje i pasażerów.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
I sprzedajesz.? Ja to bym mial powody, bo wożę powietrze. U Was ten autobus się realnie przydaje.
Chyba ze na narty jeździsz z kumplami bez żony, to raczej nie przekonasz jej do zmiany zdania :)
 

Doktor

Posiadacz elektryka
I sprzedajesz.? Ja to bym mial powody, bo wożę powietrze. U Was ten autobus się realnie przydaje.
Chyba ze na narty jeździsz z kumplami bez żony, to raczej nie przekonasz jej do zmiany zdania :)
To był pierwszy w życiu wyjazd na stok (mamy stok długi na 300m na Kaszubach, ale tego nie liczę), akurat bez żony :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To był pierwszy w życiu wyjazd na stok (mamy stok długi na 300m na Kaszubach, ale tego nie liczę), akurat bez żony :D
Jeszcze z dwie takie eskapady i pójdzie za bezcen, bo da Ci tydzień na pozbycie się.
Przyklej na osłonie p slonecznej jej zdjęcie.
Ja bym o majteczki do schowka poprosił... Niech wiedzą, że żyć bez nich nie możemy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
11 kw 16A mam
próbowałem , bo myślałem że komentarz " moc ładowania w tej lokalizacji" może dotyczyć np domu.
Niestety na slupku 22kW bierze 11.
W opisie na stronie Tesli niby powinno być wiecej
 
Top