Ciekawy wątek na Twitterze na ten temat plus dyskusja:
Ale jeszcze lepsze jest to, że na tę nieścisłość zwrócił uwagę Czytelnik Elektrowozu, Pan Jakub D, już 5 dni temu:
Zgodnie z dokumentami EPA, wszystkie badane przez nich modele Y 2022 mają gęstość energii na poziomie 180 (Wh/kg). To by mogło oznaczać że:
1. EPA badała auta z ogniwami 2170, a nie 4680
2. 4680 nie poprawiły gęstości baterii
3. ewentualnie, dane EPA mówią nieprawdę
Punkt 3 ma pewne uzasadnienie gdyż ten parametr jest jeden dla 3 różnych modeli objętych tym badaniem. Tymczasem ubytek masy w stosunku do ubytku pojemności tego nijak nie uzasadnia. Mowa tu o modelach jak niżej:
Model Y Long Range AWD: 4381 lbs (1987 kg) / 390HP
Recharge Event Energy (kiloWatt-hours) 91.115
System End State of Charge Watt-hours 80.708
Model Y AWD: 4356lbs (1975 kg) / 390HP
Recharge Event Energy (kiloWatt-hours) 76.533
Szacowana pojemność (przeze mnie): 67,8 kWh (na podstawie strat ładowania Model Y Long Range AWD, czyli: 76,533*0,886)
To źródło — disq.us wskazuje, że uzasadnieniem może być użycie ogniw LFP. Jednak w każdym teście każdego auta podane jest takie samo Recharge Event Voltage: 208. Tymczasem LFP mają inne napięcie rozładowania. Więc albo jest więcej ogniw LFP, albo to jednak są ogniwa NCM tylko o mniejszej pojemności. Jak myślicie?
Czytelnicy Elektrowozu to naprawdę światowy poziom dociekliwości i inteligencji, rewelacja!
Ale jeszcze lepsze jest to, że na tę nieścisłość zwrócił uwagę Czytelnik Elektrowozu, Pan Jakub D, już 5 dni temu:
Zgodnie z dokumentami EPA, wszystkie badane przez nich modele Y 2022 mają gęstość energii na poziomie 180 (Wh/kg). To by mogło oznaczać że:
1. EPA badała auta z ogniwami 2170, a nie 4680
2. 4680 nie poprawiły gęstości baterii
3. ewentualnie, dane EPA mówią nieprawdę
Punkt 3 ma pewne uzasadnienie gdyż ten parametr jest jeden dla 3 różnych modeli objętych tym badaniem. Tymczasem ubytek masy w stosunku do ubytku pojemności tego nijak nie uzasadnia. Mowa tu o modelach jak niżej:
Model Y Long Range AWD: 4381 lbs (1987 kg) / 390HP
Recharge Event Energy (kiloWatt-hours) 91.115
System End State of Charge Watt-hours 80.708
Model Y AWD: 4356lbs (1975 kg) / 390HP
Recharge Event Energy (kiloWatt-hours) 76.533
Szacowana pojemność (przeze mnie): 67,8 kWh (na podstawie strat ładowania Model Y Long Range AWD, czyli: 76,533*0,886)
To źródło — disq.us wskazuje, że uzasadnieniem może być użycie ogniw LFP. Jednak w każdym teście każdego auta podane jest takie samo Recharge Event Voltage: 208. Tymczasem LFP mają inne napięcie rozładowania. Więc albo jest więcej ogniw LFP, albo to jednak są ogniwa NCM tylko o mniejszej pojemności. Jak myślicie?
Czytelnicy Elektrowozu to naprawdę światowy poziom dociekliwości i inteligencji, rewelacja!