Tesla model Y - jazda testowa - wrazenia

daniello d

Zadomawiam się
Polecam umowic sie na jazde testowa jak ktos jest zainteresowany modelem Y - juz jest od kilku dni taka mozliwosc w salonie w Warszawie.
Na pewno sa co najmniej dwie sztuki, poczatkowo mialem dostac szara, ale Pani z Tesli stwierdzial ze zasieg 30% to za malo i podjechala do mnie biala ;)

Warto zobaczyc na zywo, moim zdaniem duzo lepiej wyglada niz na zdjeciach - szczegolnie z przodu jest taka bardziej proporcjonalna.

Ogolne wrazenia
Auto wygodne ze względu na wysoka pozycje za kierownica, na pewno wygodniej sie wsiada niz w modelu 3. Wiecej miejsca na nogi z tylu z racji podniesionych siedzen, kanapa tylna regulowana , jednak jak odchylilem oparcie do tylu na maxa glowa dotykalem slupka w dachu (188cm wzrostu), przy normalnym ustawieniu oparcia miejsca na glowe bardzo duzo. Bagaznik to podstawowa zaleta, wiadomo z tylu po rozlozeniu oparc mnostwo miejsca - natomiast nie jest za szeroko - ograniczaja nadkola. Przedni bagaznik gleboki! - sposob otwierania zmodyfikowany nie widac teleskopow - przyjemniej to dziala niz w model 3. Przy wyborze opcji klimatyzacji trybu biodefence (filtr hepa) klimatyzacja bardzo halasuje chodzi na wysokich obrotach - nie jest to zbyt komfortowe. Dach panoramiczny robi wrazenie - jedna wielka tafla, natomiast jest to zaleta tylko dla pasazerow, kierowca nie widzi roznicy w porownaniu do modelu 3 - widac natomiast roznice w widocznosci do tylu, bardzo mala szyba, niewiele widac, w modelu 3 jest lepiej, ale przeciez sa kamery :)


Jazda
Jezdzilem wersja long range i wrazenia porownuje do tesli model 3 performance, aczkolwiek z long range 3 tez mialem doswiadczenie. Wiadomo auto nie prowadzi sie tak pewnie jak model 3, lekko sie przechyla w zakretach - jest to wieksze gabarytowo auto, normalna sprawa. Uzyskalem informacje ze wagowo jest ciezsza od modelu 3 tylko o ok 160 kg (czyli dwie sredniej wagi osoby). Na jednym zakrecie wyjechal mi tyl co mnie zaskoczylo, ale to mogla byc kwestia opon po wyjechaniu z drogi szutrowej. Generalnie dosc komfortowo, bylem zaskoczony jak pozytywnie wybiera nierownosci (profil opon 45 R19). Przyspieszenie jest jakby zdlawione na poczatku, nie wciska tak w fotel ze startu jak w TM3, ale potem bardzo ladnie sie rozpedza.

Werdykt
Bardzo ciekawy model, na pewno wygodniejszy w uzytkowaniu dla rodziny w porównaniu do modelu 3, subiektywnie jest tez bardziej wygodny w racji wyzszej pozycji, lepszego dostepu do bagaznika i ogolnie wiekszej przestrzeni bagazowej. Generalnie ciezko zrozumiec SUV-y dopoki czlowiek sie nie przejedzie i zobaczy ze moze byc inaczej , troche bardziej komfortowo i wygodniej na codzien, chodz ja z checia wrocilem do swojej TM3P :)

Jezeli potrzebujecie wiecej informacji piszcie, chetnie odpowiem. A jezeli planujecie kupic ten model lub inny polecam sie i zapraszam do skorzystania z mojego linku polecajacego: https://www.tesla.com/pl_PL/referral/daniel93537

TMY.jpg
 

rogalex

Nowy na Forum
Polecam umowic sie na jazde testowa jak ktos jest zainteresowany modelem Y - juz jest od kilku dni taka mozliwosc w salonie w Warszawie.
Na pewno sa co najmniej dwie sztuki, poczatkowo mialem dostac szara, ale Pani z Tesli stwierdzial ze zasieg 30% to za malo i podjechala do mnie biala ;)

Warto zobaczyc na zywo, moim zdaniem duzo lepiej wyglada niz na zdjeciach - szczegolnie z przodu jest taka bardziej proporcjonalna.

Ogolne wrazenia
Auto wygodne ze względu na wysoka pozycje za kierownica, na pewno wygodniej sie wsiada niz w modelu 3. Wiecej miejsca na nogi z tylu z racji podniesionych siedzen, kanapa tylna regulowana , jednak jak odchylilem oparcie do tylu na maxa glowa dotykalem slupka w dachu (188cm wzrostu), przy normalnym ustawieniu oparcia miejsca na glowe bardzo duzo. Bagaznik to podstawowa zaleta, wiadomo z tylu po rozlozeniu oparc mnostwo miejsca - natomiast nie jest za szeroko - ograniczaja nadkola. Przedni bagaznik gleboki! - sposob otwierania zmodyfikowany nie widac teleskopow - przyjemniej to dziala niz w model 3. Przy wyborze opcji klimatyzacji trybu biodefence (filtr hepa) klimatyzacja bardzo halasuje chodzi na wysokich obrotach - nie jest to zbyt komfortowe. Dach panoramiczny robi wrazenie - jedna wielka tafla, natomiast jest to zaleta tylko dla pasazerow, kierowca nie widzi roznicy w porownaniu do modelu 3 - widac natomiast roznice w widocznosci do tylu, bardzo mala szyba, niewiele widac, w modelu 3 jest lepiej, ale przeciez sa kamery :)


Jazda
Jezdzilem wersja long range i wrazenia porownuje do tesli model 3 performance, aczkolwiek z long range 3 tez mialem doswiadczenie. Wiadomo auto nie prowadzi sie tak pewnie jak model 3, lekko sie przechyla w zakretach - jest to wieksze gabarytowo auto, normalna sprawa. Uzyskalem informacje ze wagowo jest ciezsza od modelu 3 tylko o ok 160 kg (czyli dwie sredniej wagi osoby). Na jednym zakrecie wyjechal mi tyl co mnie zaskoczylo, ale to mogla byc kwestia opon po wyjechaniu z drogi szutrowej. Generalnie dosc komfortowo, bylem zaskoczony jak pozytywnie wybiera nierownosci (profil opon 45 R19). Przyspieszenie jest jakby zdlawione na poczatku, nie wciska tak w fotel ze startu jak w TM3, ale potem bardzo ladnie sie rozpedza.

Werdykt
Bardzo ciekawy model, na pewno wygodniejszy w uzytkowaniu dla rodziny w porównaniu do modelu 3, subiektywnie jest tez bardziej wygodny w racji wyzszej pozycji, lepszego dostepu do bagaznika i ogolnie wiekszej przestrzeni bagazowej. Generalnie ciezko zrozumiec SUV-y dopoki czlowiek sie nie przejedzie i zobaczy ze moze byc inaczej , troche bardziej komfortowo i wygodniej na codzien, chodz ja z checia wrocilem do swojej TM3P :)

Jezeli potrzebujecie wiecej informacji piszcie, chetnie odpowiem. A jezeli planujecie kupic ten model lub inny polecam sie i zapraszam do skorzystania z mojego linku polecajacego: https://www.tesla.com/pl_PL/referral/daniel93537

View attachment 1919
Witam,
Dziękuję za opis. Ja jzezdze SUVem BMW (X3) już od 10 lat. I teraz tez poszukuje takiego wyższego siedzenia. Inne mi nie pasują. Kwestia gustu.
Ostatnio wziąłem w leasing BMW X3 hybrydę. I o ile poprzednie modele mi bardzo pasowały tutaj jestem rozczarowany zasięgiem, pojemnością bagażnika i pojemnością Zbiornika paliwa.
Jednym słowem drogie auto, na którym się lekko zawiodłem. I teraz serio rozważam zakup Tesli model Y.
Przemawiają za tym również kwestie ekonomiczne. Podatki za BMW są strasznie wysokie (mieszkam w Belgii) I zarówno za rejestrację jak i roczne opłaty są na wysokości auta benzynowego tej samej pojemności.
I teraz dochodzi do tego kwestia komfortu jazdy po mieście. Cichutko jest w elektryku i to jest mile.
Martwi mnie natomiast myśli o jeździe do Polski bo jak spojrzę na mapę ładowarek Tesli w Europie to jest och mało.
Jak to wszystko wyglada w praktyce?
Ciekawy jestem Pana opinii.
Alex
 

Relevant

Fachowiec
W Europie Zachodniej jest komfort. Na trasie Amsterdam -> Warszawa auto samo mówi gdzie i ile się ładować, i to na samej infrastrukturze Tesli, bardzo szybkiej.

W Polsce:
Zależy od tras i indywidualnych preferencji. SC jest kilka, ja czasami łączę spacery po obcych miastach z ładowaniem na darmowych ładowarkach w centrach handlowych. Jest Niebieski Szlach Lotosu z ładowaniem 24zł za 50kW DC bez limitu - no ale nie jest to prędkość SC. Gdybyś podał jakieś szczegóły tras to może mógłbym być precyzyjniejszy - ale tak ogólnie to masz rację, nie jest to poziom Europy jeszcze.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
No niestety koledzy mają rację.
Na zachodzie zero problemu, u nas niestety nie jest jeszcze dobrze. Zwłaszcza w trasie północnej, którą potrzebujesz. Można oczywiście jechać A2 i A1 korzystając z SuCh, ale dalej, dłużej i drożej.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Jest Niebieski Szlach Lotosu z ładowaniem 24zł za 50kW DC bez limitu - no ale nie jest to prędkość SC.
50kW to jest tylko w teorii raczej. Mi się ponad 40kW nie udało wzbić :LOL: (ostatnio to miałem 31kW). Ale fajnie, że są bo nienajgorzej je ulokowali.

Pozdrawiam
 

daniello d

Zadomawiam się
Witam,
Dziękuję za opis. Ja jzezdze SUVem BMW (X3) już od 10 lat. I teraz tez poszukuje takiego wyższego siedzenia. Inne mi nie pasują. Kwestia gustu.
Ostatnio wziąłem w leasing BMW X3 hybrydę. I o ile poprzednie modele mi bardzo pasowały tutaj jestem rozczarowany zasięgiem, pojemnością bagażnika i pojemnością Zbiornika paliwa.
Jednym słowem drogie auto, na którym się lekko zawiodłem. I teraz serio rozważam zakup Tesli model Y.
Przemawiają za tym również kwestie ekonomiczne. Podatki za BMW są strasznie wysokie (mieszkam w Belgii) I zarówno za rejestrację jak i roczne opłaty są na wysokości auta benzynowego tej samej pojemności.
I teraz dochodzi do tego kwestia komfortu jazdy po mieście. Cichutko jest w elektryku i to jest mile.
Martwi mnie natomiast myśli o jeździe do Polski bo jak spojrzę na mapę ładowarek Tesli w Europie to jest och mało.
Jak to wszystko wyglada w praktyce?
Ciekawy jestem Pana opinii.
Alex
poniekad sluszne obawy, na pewno w EU jest wielki komfort w porownaniu do PL, w wakacje podrozowalem z PL do Chorwacji i bylem zachwycony Iloscia ladowarek po drodze. W Polsce to sie rozwija, ale nie dramatyzowalbym ze jest zle, ja mieszkam w centralnej Polsce i rozmieszczenie ladowarek pozwala mi na dojazd w wiekszosc miejsc na polnoc i poludnie.

Jadac w dluzsza trase warto zaplanowac z uzyciem plugshare, np. siec Greenway jest bardzo gesto rozmieszczona -takze mozna skorzystac. Bazujac na samych superchargerach na pewno trzeba bedzie sie dluzej ladowac np do 100% i ew. ograniczyc predkosc plus szukac miejsca/noclegu z ladowarka na miejscu (to bardzo pomaga).

Wszystko zalezy jak czesto Pan jezdzi do Polski i na ile dni. Mam znajomych ktorzy czesto robia trase Belgia -Polska tylko na weekend (rozne okolice, Poznan, Warszawa) - wtedy liczy sie czas przejazdu i elektryk raczej nie jest dla nich. Jezeli sa to sporadyczne wyjazdy to bym sie nie przejmowal - mozna poswiecic te kilka minut przed wyjazdem na zaplanowanie ladowania po drodze, dodatkowo przystanki w podrozy wplyna zdecydowanie na lepszy komfort i samopoczucie :)
 
Top