DiTus
Zadomawiam się
W weekend wróciłem po tygodniowym pobycie na północy Włoch, moje spostrzeżenia w pierwszej wycieczki Teslą MY całą rodziną...
info wstępne:
1. podróż całą rodziną (2 + 2 nastolatki) samochód zapakowany na full (frunk, 4 walizki, miejsce pod podłogą z tyłu też zawalone)
2. koła to 21 cali! tak, kupiłem takie koła, bo mi się podobają (nie są to oryginały od Tesli)
3. pod koniec roku 2024, przesiadłem sie z Cupry Leona kombi 4x4 (300KM)... stąd: dual motor i nie przeszkadza mi twrdsze zawieszczenie
4. jeździłem na próbnych jazdach TM3 (za miękka! za mało miejsca z tyłu, bagażnik nie pomieści naszych 4 walizek)
5. tylko Superchargery (póki co darmowe)
Podróż:
1. w Cuprze robiłem podobne trasy na przy prędkościach ~140km/h w czasie estymowanym przez google (wraz z przystankami - obiadami, sikaniem, itp.)
2. jak widać przy jeździe Teslą ~130km/h (z ładowaniami, sikaniem, jedzeniem, itp.) zajęło mi to 1.5h więcej
3. zużycie w Tesli pod koniec podróży 24.8 kW/100km, total 318kWh
po tygodniowych wojażach po Włoszech i Niemczech (zamek Disney'a, muzem BMW) w domu miałem zużycie wg Tesli 23.8 kW/100km, 3404km, 810kWh
Wnioski:
1. po trasie wszyscy byli mniej zmęczeni: ciszej, raz na 1.5, 2h przystanki...
2. przystanki na ładowanie zawsze były za krótkie
no prawie, może w 80% przypadków - zaniem się ogarneliśmy (kibel, przejście po sklepach) to samochód był "przeładowany"
3. najbardziej wymęczył mnie odcinek ~Drezno - Wrocław... późno w nocy, długo, śnieg, powolna jazda aby dojechać na mniejsce (w końcu przyśpieszyłem i doładowałem się w Kostomłotach)
4. bez problemów/czekania na każdym Superchargerze, raz część ładowarek była wyłączona, ale okazało się, że za rogiem stoją inne - włączone
5. dobrze mieć bazę wypadową przy SC
Cupra paliła 8-8.5l/100km, czyli koszty na dłuższych trasach dla mnie są porównywalne, po mieście spalałem miesięcznie ~2x300pln, przy Tesli miesięczne koszty to ~0pln - mam darmowe ładnowanie przy pracy
....
dla mnie elektryk to "bomba"! koszty przejechania 7k km to 250pln w sumie (ładowałem na greenway'u, czy w domu czsami aby sprawdzić jak to działa)...
tempomat
1. super tempomant na autostradę, używałem automatycznego wznawiania z S3XY buttons, chociaż trochę gwałtownie wraca na środek pasa
2. jak jest jasno wystarczy lekko trzymać kierownicę jedną ręką - brak upierdliwego "rusz lekko kierownicą"
3. jak jest ciemno to odzywał się, aby ruszać kierą... chociaż może i lepiej
4. tempomat do korków/miasta jest dla mnie (ruszanie) za gwałtowny
5. uwielbiam OPD


info wstępne:
1. podróż całą rodziną (2 + 2 nastolatki) samochód zapakowany na full (frunk, 4 walizki, miejsce pod podłogą z tyłu też zawalone)
2. koła to 21 cali! tak, kupiłem takie koła, bo mi się podobają (nie są to oryginały od Tesli)
3. pod koniec roku 2024, przesiadłem sie z Cupry Leona kombi 4x4 (300KM)... stąd: dual motor i nie przeszkadza mi twrdsze zawieszczenie
4. jeździłem na próbnych jazdach TM3 (za miękka! za mało miejsca z tyłu, bagażnik nie pomieści naszych 4 walizek)
5. tylko Superchargery (póki co darmowe)
Podróż:
1. w Cuprze robiłem podobne trasy na przy prędkościach ~140km/h w czasie estymowanym przez google (wraz z przystankami - obiadami, sikaniem, itp.)
2. jak widać przy jeździe Teslą ~130km/h (z ładowaniami, sikaniem, jedzeniem, itp.) zajęło mi to 1.5h więcej
3. zużycie w Tesli pod koniec podróży 24.8 kW/100km, total 318kWh
po tygodniowych wojażach po Włoszech i Niemczech (zamek Disney'a, muzem BMW) w domu miałem zużycie wg Tesli 23.8 kW/100km, 3404km, 810kWh
Wnioski:
1. po trasie wszyscy byli mniej zmęczeni: ciszej, raz na 1.5, 2h przystanki...
2. przystanki na ładowanie zawsze były za krótkie
3. najbardziej wymęczył mnie odcinek ~Drezno - Wrocław... późno w nocy, długo, śnieg, powolna jazda aby dojechać na mniejsce (w końcu przyśpieszyłem i doładowałem się w Kostomłotach)
4. bez problemów/czekania na każdym Superchargerze, raz część ładowarek była wyłączona, ale okazało się, że za rogiem stoją inne - włączone
5. dobrze mieć bazę wypadową przy SC
Cupra paliła 8-8.5l/100km, czyli koszty na dłuższych trasach dla mnie są porównywalne, po mieście spalałem miesięcznie ~2x300pln, przy Tesli miesięczne koszty to ~0pln - mam darmowe ładnowanie przy pracy
dla mnie elektryk to "bomba"! koszty przejechania 7k km to 250pln w sumie (ładowałem na greenway'u, czy w domu czsami aby sprawdzić jak to działa)...
tempomat
1. super tempomant na autostradę, używałem automatycznego wznawiania z S3XY buttons, chociaż trochę gwałtownie wraca na środek pasa
2. jak jest jasno wystarczy lekko trzymać kierownicę jedną ręką - brak upierdliwego "rusz lekko kierownicą"
3. jak jest ciemno to odzywał się, aby ruszać kierą... chociaż może i lepiej
4. tempomat do korków/miasta jest dla mnie (ruszanie) za gwałtowny
5. uwielbiam OPD


Last edited: