Tesla Model Y LR 2025, przedlift, Włochy zimą na kołach 21'

UseYbrain

Posiadacz elektryka
W weekend wróciłem po tygodniowym pobycie na północy Włoch, moje spostrzeżenia w pierwszej wycieczki Teslą MY całą rodziną...

info wstępne:
1. podróż całą rodziną (2 + 2 nastolatki) samochód zapakowany na full (frunk, 4 walizki, miejsce pod podłogą z tyłu też zawalone)
2. koła to 21 cali! tak, kupiłem takie koła, bo mi się podobają (nie są to oryginały od Tesli)
3. pod koniec roku 2024, przesiadłem sie z Cupry Leona kombi 4x4 (300KM)... stąd: dual motor i nie przeszkadza mi twrdsze zawieszczenie
4. jeździłem na próbnych jazdach TM3 (za miękka! za mało miejsca z tyłu, bagażnik nie pomieści naszych 4 walizek)
5. tylko Superchargery (póki co darmowe)

Podróż:
1. w Cuprze robiłem podobne trasy na przy prędkościach ~140km/h w czasie estymowanym przez google (wraz z przystankami - obiadami, sikaniem, itp.)
2. jak widać przy jeździe Teslą ~130km/h (z ładowaniami, sikaniem, jedzeniem, itp.) zajęło mi to 1.5h więcej
3. zużycie w Tesli pod koniec podróży 24.8 kW/100km, total 318kWh
po tygodniowych wojażach po Włoszech i Niemczech (zamek Disney'a, muzem BMW) w domu miałem zużycie wg Tesli 23.8 kW/100km, 3404km, 810kWh

Wnioski:
1. po trasie wszyscy byli mniej zmęczeni: ciszej, raz na 1.5, 2h przystanki...
2. przystanki na ładowanie zawsze były za krótkie ;) no prawie, może w 80% przypadków - zaniem się ogarneliśmy (kibel, przejście po sklepach) to samochód był "przeładowany"
3. najbardziej wymęczył mnie odcinek ~Drezno - Wrocław... późno w nocy, długo, śnieg, powolna jazda aby dojechać na mniejsce (w końcu przyśpieszyłem i doładowałem się w Kostomłotach)
4. bez problemów/czekania na każdym Superchargerze, raz część ładowarek była wyłączona, ale okazało się, że za rogiem stoją inne - włączone
5. dobrze mieć bazę wypadową przy SC ;)

Cupra paliła 8-8.5l/100km, czyli koszty na dłuższych trasach dla mnie są porównywalne, po mieście spalałem miesięcznie ~2x300pln, przy Tesli miesięczne koszty to ~0pln - mam darmowe ładnowanie przy pracy :D....

dla mnie elektryk to "bomba"! koszty przejechania 7k km to 250pln w sumie (ładowałem na greenway'u, czy w domu czsami aby sprawdzić jak to działa)...


tempomat
1. super tempomant na autostradę, używałem automatycznego wznawiania z S3XY buttons, chociaż trochę gwałtownie wraca na środek pasa ;)
2. jak jest jasno wystarczy lekko trzymać kierownicę jedną ręką - brak upierdliwego "rusz lekko kierownicą"
3. jak jest ciemno to odzywał się, aby ruszać kierą... chociaż może i lepiej
4. tempomat do korków/miasta jest dla mnie (ruszanie) za gwałtowny
5. uwielbiam OPD ;)
View attachment 25203

View attachment 25204
Mam 20” induction i uważam że twardy ten Y jest. Jeździłem swoją 3RWD i bardziej miękka jest. Wczoraj jeździłem BMW 4 i to jest fajne zawieszenie. !
PS: pokaż te felgi:)
 
Last edited:

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Do ruszania i korków w mieście ustawiasz na chill i regulujesz odstęp - wtedy można mieć albo bardzo łagodne ruszanie albo gwałtowne.
A ten zamek to co w nim się zwiedza np. wewnątrz?
Czy masz jakieś porównanie z muzeum Mercedesa, czy tylko w BMW byłeś - i jak wrażenia? :)

Ja byłem w obu - i BMW w Monachium, i Mercedesa w Stuttgartcie. Tyle że to drugie to tak z 25 lat temu :D

BMW jest tak +/- na dwie godziny. Fajne jest, ale jest bardziej nastawione na motocykle niż samochody.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja też polecam Muzeum Mercedesa bardzo.
O BMW pytałem, bo nie byłem. :)
...ewentualnie może ktoś jeszcze jakieś motoryzacyjne tego typu przybytki? :)
Jak będziecie w Monachium to oprócz muzeum BMW, bardziej polecam Deutsches Museum. Sa dwa jedno-główne na wyspie na Iserze, drugie Deutsches Museum Verkehrszentrum skupione na transporcie, czyli motoryzacja.
Jak będziecie w Stuttgarcie w muzeum Mercedesa, to można podjechać do muzeum Porsche w Zuffenhausen, jest dużo uboższe, ale też ma swój urok.
 
Top