Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Tesla Model Y RWD vs LR - podsumowanie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 130899, member: 1241"] Trzeba sobie uświadomić ile waży bateria i ile ciepła potrzeba aby ją nagrzać do 40 stopni(optymalne ładowanie). Jak normalnie ruszymy na mrozie to samochód stara sie w miare szybko rozgrzać baterię do 5-10 stopni, potem już wolniej sie nagrzewa głównie ciepłem resztkowym np z silników i inverterów które troche sie grzeją przy normalnej pracy. Żeby podgrzac 500kg baterii o 30 stopni potrzeba z 15kWh ciepła. Jak jest koło zera to pewnie pompa ciepła ma COP 3 więc wystarczy z 5kWh z baterii, ale mocy ma dużo mniej wiec potrzeba czasu, jadąc na SuC pewnie grzeja też silniki stratnie. Gdy sa ujemne temperatury pewnie godziny mało żeby samochód podgrzał baterię, Tesla zaleca 30-45 minut, ale moim zdaniem to czas dla baterii która ma juz przynajmniej 5-10 stopni [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Tesla Model Y RWD vs LR - podsumowanie
Top