Jaki wallbox do ładowania TMY 21' polecacie? Czy faktycznie model Y można ładować z max mocą 11kW AC? wg tego kalkulatora tak https://evcompare.io/charging-calculator/
ok chyba sam znalazłem odpowiedź https://www.tesla.com/pl_PL/support/charging-connectors 11kW tylkoJaki wallbox do ładowania TMY 21' polecacie? Czy faktycznie model Y można ładować z max mocą 11kW AC? wg tego kalkulatora tak https://evcompare.io/charging-calculator/
Czy jest sens kupować wallboxa 22 kW zatem?ok chyba sam znalazłem odpowiedź https://www.tesla.com/pl_PL/support/charging-connectors 11kW tylko![]()
Jest sens jeśli zamierzasz w przyszłości mieć auto, które może obsługiwać taki standard i zależy Ci na szybszym ładowaniu - np. Smart fortwo EV albo Tesla model S/X. Przykładowo taki Smart EV może się na 22kW AC naładować w godzinę i to najszybsza możliwość dla niego, bo nie obsługuje ładowania DC.Czy jest sens kupować wallboxa 22 kW zatem?
Jest, bo jeśli kiedyś kupisz drugie EV które ma na przykład 7kW ładowarkę, to 22kW wallbox wykorzysta jego pełne 7kW. A 11kW wallbox ładowałby go z mocą 3,6kW.Czy jest sens kupować wallboxa 22 kW zatem?
rozumiem, że masz na myśli dwa auta podłączone na raz?Jest, bo jeśli kiedyś kupisz drugie EV które ma na przykład 7kW ładowarkę, to 22kW wallbox wykorzysta jego pełne 7kW. A 11kW wallbox ładowałby go z mocą 3,6kW.
coraz mniej aut ma pokładowe ładowarki na więcej niż 11KW, staje się to standardem bo mocniejsza elektronika jest też sporo droższa. oczywiście jest Zoe i w sumie niewiele więcej. starsze tesla model S/X miały podwójne ładowarki dzięki czemu mogły ładować się 22KW, nowsze od kilku lat umożliwiają 16KW. różnica w cenie w wallboxie, różnica w koniecznym przyłączu... oczywiście można postawić 22KW tylko czy kiedyś z tego skorzystasz.dzięki bardzo za odpowiedźJa mam miejsce w hali garażowej pod blokiem (sprawy z admin i wspólnotą będę dopiero załatwiać, ale wstępnie nie ma sprzeciwów), dlatego dla mnie taki wallbox z jakimś zabezpieczeniem, bądź obudową na zamek będzie w sam raz. No i tylko dylemat 11kW czy 22kW
![]()
rozumiem, że masz na myśli dwa auta podłączone na raz?
dzięki serdeczne za wyjaśnienie tej kwestiiNie. Auta 7kW wykorzystują jedną fazę, 32A. Wallbox 11kW daje 3 fazy, po 16A na jedną fazę. Auta z ładowarką 7kW wykorzystają tylko jedną z tych trzech faz, więc 1x16A. Czyli całe 3,6kW. Mimo iż wallbox może więcej, auto może więcej, to nic z tego. Natomiast wallbox 22kW ma 3 fazy po 32A, czyli auto z ładowarką jednofazową 7kW wykorzysta pełne 32A na jednej fazie.
Czy polecacie jakiś wallbox 22kW, którego da się zabezpieczyć przed nieautoryzowanym użyciem (mechanicznie lub cyfrowo) ?
dzięki za podpowiedź, niestety nie mam WiFi w hali garażowejtu jest rozwiazanie posrednie - 3 fazowy sterownik sterowany pryez wifi
wlaczasz go przed walboxem i sam wlaczasz kiedy chcesz
![]()
Sterownik WiFi 3 Fazy 80A eWelink SONOFF
Kup teraz na Allegro.pl za 175,69 zł - Sterownik WiFi 3 Fazy 80A eWelink SONOFF (9882920426). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!allegro.pl
Mnie zaraz pewnie pogonią że kryptoreklama, ale trudno. Zaptec Pro oferuje połączenie do backendu po kablu PLC (power line communication) - w sytuacjach gdy nie ma WiFi i nie ma zasięgu LTE to zadziała na 100%. Niestety produkt ten to nie jest opcja eco, gdyż jest celowany do współużytkowania we wspólnotach mieszkaniowych oraz parkingach publicznych i posiada wszelkie możliwe funckjonalności i zabezpieczenia - co robi cenę.dzięki serdeczne za wyjaśnienie tej kwestiiTo będzie moje pierwsze EV (czekam na TMY).
Czy polecacie jakiś wallbox 22kW, którego da się zabezpieczyć przed nieautoryzowanym użyciem (mechanicznie lub cyfrowo) ?
To czy już nie lepiej kupić wallbox od Tesla zamiast UMC v1 + przejściówki?Ja bym dopłacił te kilka stów i kupił UMC v1 od Tesli - będziesz miał przycisk do otwierania portu ładowania i jednak oryginał Tesli.