Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Tesla nie stawia w Polsce ładowarek
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="EVJerry, post: 229586, member: 3474"] Skąd u Ciebie taki paskudny zwyczaj, by atakować rozmówcę, zamiast po prostu kulturalnie dyskutować. Nie możesz znieść, że ktoś ma inne zdanie? Starałem się delikatnie zasygnalizować Ci to, jednak nie zrozumiałeś i nadal atakujesz człowieka zamiast się wypowiedzieć w temacie. Jakbyś się nie zorientował, to Tesla nie jest szczególnie gorzej traktowana niż jej konkurencja (a przynajmniej do niedawna tak było). Zatem problemy dotyczą w podobnej mierze i Tesli i konkurentów. Nie ja zmieniam zdanie, tylko Ty. Logika jest dość jednoznaczna: otwarta lokalizacja to taka, która jest otwarta, a nie taka, którą "można już w sumie uznać za otwartą". Ogarnij się proszę ze swoim sposobem argumentacji. Przestań atakować rozmówcę i odpuść sobie ton, którym próbujesz pokazywać swoją wyższość nad kimś, kogo zupełnie nie znasz. Na prawdę uważasz, że równie wielu ludzi jeździ na wschód Polski, co w kierunku północ-południe? A niby z czego miałoby to wynikać? Może z gęstości zaludnienia? Skąd te doniesienia o korkach na A1 w czasie ferii i wakacji? Konieczność stałego otwierania bramek (gdy pobierano opłaty)? Nie mam nic do wschodu Polski, a nawet z pewnych powodów mam do niego sentyment, jednak nie zmienia to faktu, że to nie w jego kierunku dąży lwia część przejazdów Polaków. Chyba, że jesteś w stanie podać statystyki, które powyższemu przeczą. Znacznie większe możliwości Ionity w stosunku do Tesli? A niby na czym one miałyby polegać? Pierwszy SuC w Polsce został uruchomiony w 2016 roku. Zatem obecne 13 SuC (jeśli dobrze policzyłem) zbudowano w tempie 1,44 rocznie. Pierwszą stację Ionity postawiło w Polsce w 2021 roku, obecnie mają 14 stacji. Czyli średnio otwierają 4,66 rocznie. Polenergia ma 85 lokalizacji obejmujących 125 stanowisk-wybudowane w ciągu 3 lat. 125 stanowisk to odpowiednik 10 SuC o 12 stanowiskach lub 6 o 20 stanowiskach. Zatem statystycznie budowali od 1,6 do 3,3 odpowiednika SuC rocznie. Nadal twierdzisz, że Tesla sprawniejsza jest w otwieraniu SuC lub w ogóle może być uznana za podobnie sprawną jak konkurencja? W której mojej wypowiedzi wyraziłem lub nawet zasugerowałem, że mój pogląd jest "obiektywnie lepszy" od innego? Zgodzisz się, że 4 oblegane stanowiska nadal są w stanie obsługiwać 4 pojazdy jednocześnie, a ich brak sprawia, że te 4 pojazdy wydłużą kolejkę na innej ładowarce? Zakładając, że to tylko odpowiednio wydajne przyłącze jest problemem, to rozumiem, że 3 lokalizacje na 4 stanowiska jest łatwiejsze do załatwienia niż jedna na 12. Lepiej jest więc nie wybudować 3 lokalizacji po 4 czy jednej na 12? Narzekanie będzie większe, gdy 12 pojazdów nie będzie mogło się naładować, czy wtedy, gdy 12 będzie się mogło naładować, a kolejne 12 będzie czekało? Poza tym sieć energetyczna, choć oczywiście nie rozwija się tak szybko jak by się chciało, to jednak jakiś rozwój się pojawia. Zatem to, że w danej lokalizacji można było uzyskać maksymalnie przyłącze dla 4 stanowisk nie oznacza, że za rok nie możliwości się nie zmienią. Podkreślam, że w mojej opinii problemem mniejszego rozwoju SuC w stosunku do konkurencji jest brak odpowiednich kompetencji zespołu tym się zajmującego w stosunku do tego czym dysponuje konkurencja. Sprowadziłeś decyzję do jednego parametru: ilość sprzedanych pojazdów Jest to nadmierne uproszczenie. W rzeczywistości trzeba wziąć pod uwagę dużo więcej parametrów, np. kierunku podróży kierujących z innych krajów, ilość pojazdów, które nie zostały sprzedane bezpośrednio (czyli np. z wtórnego rynku). Wielkość terytorium też jest istotna, albowiem wskazuje na to jaka ilość ładowarek jest potrzebna, by przejechać obszar. Gdybyś miał rację w swojej argumentacji to powinna ona przekładać się także na lokalizacje SuC w obrębie kraju. Zatem jaką ilość Tesli sprzedano w okolicach Białegostoku, że stoi tam SuC czy aby na pewno było to jedynie o połowę mniej, niż w Warszawie, gdzie są 2 SuC (oczywiście naciągając, że ten w podziemiach w ogóle można uznać za SuC i ktoś z niego korzysta). Niby ile Tesli sprzedano w Krakowie, że maja tam największy SuC, szczególnie porównując do Katowic, które co prawda mają 3 SuC (licząc łącznie z Gliwicami), ale nadal sumarycznie mniej niż Kraków. Już zazdroszczę Ciechocinkowi i Lućmierzowi, że mają SuC, na pewno więcej tam Tesli kupionych w Polsce niż na przykład w Częstochowie, Gdańsku, Koszalinie, etc. Nie ma co grzebać Polenergii tak szybko. Polenergia zajmuje się wytwarzaniem "zielonej energii". Jest w tym prąd i wodór. Zakładając, że ich koszty związane z obsługą stacji ładowania to 50%, nadal zysk ze sprzedaży energii na stacji jest większy, niż do innych klientów. Podejrzewam, że przejechali się na wodorze, bo jest o tym ostatnio dość głośno. Czas pokaże, czy zabiorą zabawki. Na razie nic nie wskazuje, by zamykali lub sprzedawali biznes ładowarkowy. W żadnym momencie nie twierdziłem, że jakakolwiek sieć ładowania w Polsce jest zadowalająca. Nie twierdziłem, że Ionity jest lepsze lecz, że sprawniej ogarnęli budowę sieci swojej (w krótszym czasie zbudowali więcej lokalizacji). Nie mają obstawionej całej Polski, ale mają lepiej ogarnięte lokalizacje o większym natężeniu ruchu ( północ-południe, centrum w stronę zachodu). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Tesla nie stawia w Polsce ładowarek
Top