Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Tesla nie stawia w Polsce ładowarek
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="umcus, post: 229652, member: 4543"] Atakować? W życiu, jestem bardzo spokojnym człowiekiem. Zasadniczo nie interesuje mnie czyjeś zdanie, a żeby się tym jeszcze przejmować? Bez przesady. Na żywo byś odniósł zupełnie inne wrażenie, gwarantuję :) Ok. Czyli to ja źle zrozumiałem i musimy wrócić do dyskusji po otwarciu tych lokalizacji. Point taken. Patrz wyżej. Wystarczy mi przejazd drogą na Lublin. Statystyki nie są potrzebne. Kierunek wschodni jest traktowany po macoszemu, przez wszystkich operatorów. Tym, że za nimi stoi 5 ogromnych koncernów, których przychody każdego z nich są większe od przychodów Tesli. I dodatkowo, Tesla ma na głowie US i parę innych kierunków, podczas gdy Ionity ogarnia wyłącznie EU. I dodatkowo - to jest ich główne źródło przychodów, w odróżnieniu od Tesli. Nigdy tak nie twierdziłem. Wypowiadałem się w sprawie Ionity, że dość kiepsko im to idzie. Choćby pisząc, że SuC na Krakowskiej jest w kiepskim miejscu - w domyśle jest "ja mam rację, Tesla się myli". Siur. Ale Tesla ma inną strategię budowania ładowarek. Nie do końca rozumiem, po co z tym walczyć. Tzn. rozumiem, ale nie rozumiem, bo to nic nie da. Trochę zakręciłem, ale chyba rozumiesz mój punkt widzenia. Zdecydowanie sytuacja nr 2 wywoła dużo większą frustrację niż pierwsza. Hmmm.. Ujmę to tak - nie jestem ekspertem w sprawie OSD, jednak to z czym się spotkałem jako prosument (i jako osoba, która ma "na koncie" kilka instalacji u znajomych) i to o czym słyszałem na grillu ze znajomym siedzącym w środku tego bagna, kompletnie tego nie widzę. Jeśli miałbym ślepo obstawiać, to raczej bym obstawił, że ani za rok ani za 3 lata możliwości się nie zmienią. Znasz przypadek tego fotoradaru, do którego chyba po dzień dzisiejszy nie doprowadzili przyłącza, po tym jak skończyła się możliwość korzystania z zasilania z pobliskiej budowy? A tu mowa o MW mocy, nie kW. Absurdem jest w naszych warunkach zakładanie, że będziesz mógł zwiększyć przydzieloną moc x2 albo x3 w bliżej znanej przyszłości. Niestety OSD są tak zaniedbanym przez polityków przez ostatnie 30 lat segmentem, że to się w pale nie mieści. Efekty masz widoczne gołym okiem niestety. Ten wielki plan budowy ładowarek wzdłuż autostrad tylko to potwierdza. Sieci energetyczne nie są na to gotowe. I jeszcze długo nie będą. Dlatego SuC będą powstawać tam, gdzie jest to możliwe, a nie tam, gdzie optymalnie powinny powstać. No to się różnimy w opiniach. Moim zdaniem kluczowe są OSD oraz UDT. No i znajomości. Znając odpowiednich ludzi, można zrobić wszystko. Nawet mieć G11 przed wybudowaniem domu ;) Wg mnie kluczowa jest właśnie sprzedaż. A przynajmniej taki mam wniosek patrząc na liczbę ładowarek w Polsce, Niemczech czy Norwegii. Białystok - bo tam można było. Ten SuC w Warszawie, to chyba jeden z pierwszych, pełna zgoda, że do zaorania, chyba że jako destination charger (tylko w takim razie po co taka moc). Nie wiem, ale się domyślam. W cholerę ludzi jeździ w góry, na Słowację, Czechy i dalej. Z tego co widzę, SuC w tamtych miejscach raczej się nie nudzą, więc decyzja całkiem słuszna. Kto wie, kto wie ;) O kolejność budowy SuC nie ma co kopii kruszyć. O wielu aspektach podejmowanych decyzji nie mamy wiedzy. Być może Elon kładzie palec na mapie, kto wie. Pożywiom, uwidiom. Możliwe. Ciężko, żeby coś zrobili, skoro decyzję ogłosili raptem w zeszłym tygodniu. Takie rzeczy zajmują czas zazwyczaj. Jeśli będą się tego trzymać, to bardzo mnie ciekawi, komu je sprzedadzą. Likwidacja byłaby najgorszą opcją dla nas. I znowu powtarzam: bo to jest ich core biznesu. Mają inne podejście do budowy, do lokalizacji, ale jeśli to jest ich jedyne źródło przychodu, to oni zwyczajnie muszą być lepsi niż konkurencja (a już na pewno niż Tesla). Mam wrażenie, że jak to ładnie mówią, formuła naszej dyskusji się wyczerpała, nie sądzisz? Mamy nieco odmienne punkty widzenia, ale z jednym się zgadzamy: zarówno Tesla jak i inni powinni mocno nad sobą popracować. Ja wiem jedno, nawet jakbym chciał do Niemiec jechać przez Wrocław (a chciałem), to nie pojadę właśnie ze względu na brak SuC i Ekoenu i Polenergii po drodze. Innym sieciom albo nie ufam (to się może zmieni wraz z moim przebiegiem na EV) albo są za drodzy. Ten SuC w Legnicy i nowy we Wrocku być może by przeważył, no ale jeszcze ich nie ma i pojadę na spokojnie A2. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Tesla nie stawia w Polsce ładowarek
Top