Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="SokolEV, post: 212882, member: 3784"] Coś czuję, że mówimy o dwóch różnych rzeczach. To ja może podsumuję o co mi chodzi. Mamy dwa przypadki wymiany auta. ICE->ICE i BEV->BEV. Rozważam tutaj różnicę, jaką trzeba dopłacić kupując drugie auto (celowo nie pisze nowe, bo nie musi być fabrycznie nowe). Przykładowo zmieniasz Model Y z 2021 roku na Model Y z 2025 roku dla BEV i jakieś porównywalne ICE, nie wiem, RAV4 z 2021 roku na RAV4 z 2025 roku. Sprzedajesz używkę, kupujesz nowe. Używkę RAV4 sprzedasz za 150k, nowy kupisz za 200k. Używkę Model Y sprzedasz za 140k, nowy kupisz za 225k minus dotacja, to 195k. Czyli niezależnie czy wymieniasz ICE na ICE czy BEV na BEV, to dopłacisz mniej więcej tyle samo do tego biznesu. Wydaje mi się, że przy zakupie używki, to będzie dalej prawda ale już mi się nie chce sprawdzać przykładów więcej. Jak ktoś ma czas zweryfikować na innych przypadkach, to możecie mnie zweryfikować. I dalej idziemy. Czy kupujący Model Y w 2021 roku wydał zdecydowanie więcej niż kupujący RAV4 w 2021 roku? Tak. I można też w ten sposób na to patrzeć, inna perspektywa. Oczywiście, że tak. Niezależnie od tego czy kupiłeś ICE czy BEV. Każde auto najwięcej traci w pierwszych latach. Rozważam samochody nowe, bo tak mi jest wygodniej, mało jest danych/ofert dotyczących używek BEV, szczególnie z Polski. Natomiast nie wydaje mi się, żeby ta sama reguła się nie aplikowała do wymiany auta 10-letniego na 5-letnie czy 15-letniego na 7-letnie. Tylko na takie dane, żeby to potwierdzić, to musimy jeszcze kilka lat poczekać. Istnieje jeszcze trzeci przypadek, wymiana ICE->BEV i taki klient (np. ja) pewnie najlepiej na tym wychodzi dzisiaj ale to jakby wynika z tych wszystkich zachęt do elektromobilności i wymogów dla nowych ICE. Taki jest cel, żeby wymiana ICE na BEV wychodziła najlepiej. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi
Top