Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 220126, member: 3354"] Marudzicie z tą mocą [B]maksymalną[/B]. W EV, a dokładniej w samochodzie o stałym przełożeniu, ona nie służy praktycznie niczemu poza byciem w papierach. Samochód jest odpychany przez moment obrotowy na [B]kołach[/B], jego przyśpieszenie zależy jedynie od tej wartości oraz masy. Spalinowy silnik generuje jakiś moment, przy jakichś tam obrotach daje to konkretną moc (moc = prędkość obrotowa * moment obrotowy), następnie przekładnia główna i skrzynia biegów zmieniają to na inną prędkość obrotową i inny moment, ale moc pozostaje ta sama, przynajmniej w idealnych warunkach, czyli bezstopniowej skrzyni biegów. Im wyższe przełożenie tym mniejszy moment obrotowy na kołach, przy tej samej generowanej mocy, bo koła obracają się szybciej. W EV jest jedno przełożenie, stały moment na kołach, który wciska nas w fotel w zakresie 0-80, co za tym idzie skoro moment jest stały, obroty rosną, [B] a obroty * moment to moc[/B], to przy tych 80km/h osiągana jest moc maksymalna i w przypadku Tesli jest to jeden, jedyny moment, w którym te pincet kucy może się w teorii pokazać na kołach. Cała tajemnica przyśpieszenia EV polega na tym, że jedziemy zawsze na pierwszym biegu, bo innego nie ma. Silnik spalinowy ma użyteczny zakres obrotów 1000-7000, a elektryczny 0-20000. To oznacza, że na jedynce spalinowy może się poruszać w zakresie 5-35 km/h (a i tak moment obrotowy spada w wyższym zakresie), a taki model 3 zapiernicza na jedynce od 0 do 201, przy czym moment na silniku i kołach jest równy maksymalnemu w zakresie 0-80 km/h. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi
Top