TESLA wall connector gen. 3 - rozłącza po pewnym czasie ładowania, aby od razu wznowić proces

Giaur77

Fachowiec
Cześć,

czy ktoś z Szanownych Użytkowników będący posiadaczem Tesla Wall Connector gen. 3 ma taki problem, że urządzenie na krótko przerywa ładowanie ok. godzinę po rozpoczęciu procesu, aby chwilę później wznowić je, jak gdyby nigdy nic?

Dostaję powiadomienie na aplikację o przerwanym procesie ładowania, ale gdy sprawdzam, to auto już dalej się ładuje. Wall Connector nie jest nagrzany i nie ma żadnych raportów błędów. Ma najnowszy soft.

Na forach anglojęzycznych czytałem, że to może być spowodowane próbami połączenia się przez WC do sieci WiFi. U mnie nie ma żadnej.

Może ktoś - coś?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Zrestartuje auto może to ono przerywa ładowanie i wznawia. W zasadzie to nic innego mądrego nie zrobisz.
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Cześć,

czy ktoś z Szanownych Użytkowników będący posiadaczem Tesla Wall Connector gen. 3 ma taki problem, że urządzenie na krótko przerywa ładowanie ok. godzinę po rozpoczęciu procesu, aby chwilę później wznowić je, jak gdyby nigdy nic?

Dostaję powiadomienie na aplikację o przerwanym procesie ładowania, ale gdy sprawdzam, to auto już dalej się ładuje. Wall Connector nie jest nagrzany i nie ma żadnych raportów błędów. Ma najnowszy soft.

Na forach anglojęzycznych czytałem, że to może być spowodowane próbami połączenia się przez WC do sieci WiFi. U mnie nie ma żadnej.

Może ktoś - coś?
Zwróć uwagę na napięcie w sieci (jakie masz podczas ładowania), a także na to, czy w momencie kiedy przerywa Ci ładowanie, to nie włącza się jakieś inne urządzenie i jest chwilowy spadek napięcia.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
U mnie kidys auto potrafiło zmniejszyć prąd jak był spadek napięcia. Chciałem szybko doładować przychodze z jakiś czas a tam 8A zamiast 16A. Musiałem wyjąć i włożyć wtyczkę żeby wrociło 16A. Na pewno to nie była wina WallBoxa(mam innej firmy) tylko samochód sam ograniczał
 
Last edited:

Paweł W

Zadomawiam się
Cześć,

czy ktoś z Szanownych Użytkowników będący posiadaczem Tesla Wall Connector gen. 3 ma taki problem, że urządzenie na krótko przerywa ładowanie ok. godzinę po rozpoczęciu procesu, aby chwilę później wznowić je, jak gdyby nigdy nic?

Dostaję powiadomienie na aplikację o przerwanym procesie ładowania, ale gdy sprawdzam, to auto już dalej się ładuje. Wall Connector nie jest nagrzany i nie ma żadnych raportów błędów. Ma najnowszy soft.

Na forach anglojęzycznych czytałem, że to może być spowodowane próbami połączenia się przez WC do sieci WiFi. U mnie nie ma żadnej.

Może ktoś - coś?
Ja mam taki problem, wymienione zostało na gwarancji gniazdo ładowania,a problem nie zniknął, wiec również obstawiam na spadki napięcia w sieci. Na szczęście praktycznie nie wpływa to na czas ładowania 💪
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
MAM TAK SAMO ! Ale zwroć uwagę na godziny tego rozłączania. Mi się to dzieje ZAWSZE o 7:11 :)) zglosilem do serwisu. Czekam juz 4 dni :(
 

marmlo

Zadomawiam się
Jeśli są spadki napiecia to auto daje informacje o tym gdy przerwie ładowanie. Miałem tak z uwagi na problemy jakie mam z zakładem energetycznym. Rozwiązałem to puszczając prąd przez stabilizator napiecia. Gdzieś w starych zarchiwizowanych fotach mam te komunikaty. Mogę poszukać w wolnym czasie. Teraz mam mniej więcej tak gdy ładuje.
 

Attachments

  • 20230804_205922.jpg
    20230804_205922.jpg
    2,1 MB · Liczba wyświetleń: 15

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
MAM TAK SAMO ! Ale zwroć uwagę na godziny tego rozłączania. Mi się to dzieje ZAWSZE o 7:11 :)) zglosilem do serwisu. Czekam juz 4 dni :(
Może u Ciebie albo u sąsiada włącza się jakieś urządzenie dokładnie o tej godzinie ;).
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Raczej sądzę, że to ładowarka i WiFi. Jutro je wyłączę i sprawdzę.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Cześć,

czy ktoś z Szanownych Użytkowników będący posiadaczem Tesla Wall Connector gen. 3 ma taki problem, że urządzenie na krótko przerywa ładowanie ok. godzinę po rozpoczęciu procesu, aby chwilę później wznowić je, jak gdyby nigdy nic?

Dostaję powiadomienie na aplikację o przerwanym procesie ładowania, ale gdy sprawdzam, to auto już dalej się ładuje. Wall Connector nie jest nagrzany i nie ma żadnych raportów błędów. Ma najnowszy soft.

Na forach anglojęzycznych czytałem, że to może być spowodowane próbami połączenia się przez WC do sieci WiFi. U mnie nie ma żadnej.

Może ktoś - coś?
Bywaja uszkodzone to raz, a druga sprawa to spadki napiecia, wtedy moze to tego wina ?
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Ja cały czas obstawiam spadki napięcia w instalacji, jeśli masz WC podpięty pod WiFi zainstaluj aplikację (np. na Androida WallConnector Plus) i tam będziesz mógł na bieżąco obserwować napięcia i prądy na poszczególnych fazach. Można się zdziwić, szczególnie jak jest się daleko od transformatora lub ma się małe przekroje kabli, jak duże potrafią być spadki napięcia w instalacji. Poniżej przykład napięć gdy wszystko jest ok, a także taki przy dużym obciążeniu jednej fazy, przez inne urządzenie lub sąsiada ;).
372951233_685396563449261_6178201838078284642_n.jpg

373418004_189838014117125_1486347120638628392_n.jpg
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Skoki napicia codziennie o 7:11?:) może pompa ciepła się włącza o tej godzinie?
 

Giaur77

Fachowiec
Wszystkim Wam dziękuję za informację i pomoc.

Spadki napięcia - być może, ale WC to jedyne urządzenie podłączone za licznikiem. Zdaję sobie sprawę, że napięcie może być obniżone także przez inne urządzenia w "szerszej" sieci, ale przerwanie ładowania zawsze zdarza się jeden raz na cały cykl ładowania. Również o bardzo wczesnych godzinach porannych (Tesla ładuje się aby zakończyć ładowanie przed 6:00). O godzinie np. 4:50 nie spodziewałbym się skoków napięcia. Transformator jest w budynku, a przekroje kabli odpowiednie. Od przyłącza do WC mam kabel 5x6mm2.

Co do problemów z autem - dzieje się tak samo przy dwóch Teslach.

Poza powiadomieniem o przerwaniu ładowania (powiadomienie w aplikacji na telefonie), nie ma o tym śladów w komunikatach (alretach) w Wall Connectorze oraz w aucie.

Niestety, tam gdzie zamontowany jest WC nie mam opcji poprowadzenia WiFi. Użyłem WiFI tylko raz do konfiguracji (ciężko było złapać tam jakikolwiek sygnał...) i teraz WC zapamiętał tę sieć. Gdyby tylko można było przełączyć WiFi w DISABLED, sprawdziłbym jedną z możliwości rozwiązania problemu, o której pisali na innych forach (bezskuteczne łączenie się WC z siecią WiFi), ale nie ma (nie mogę znaleźć!?) takiej opcji w interfejsie web-owym Wall Connectora.

Racja, że to nie ma żadnego wpływu na czas ładowania. Można nawet wyłączyć powiadamianie przez auto o przerwaniu ładowania, ale jakoś mnie to uwiera :) Najwyżej trzeba będzie zgłosić do serwisu...
 

luki

Posiadacz elektryka
Możesz na telefonie udostępnić internet przez Wi-Fi i ustawić sieć i hasło takie do której WC był połączony.
 

Giaur77

Fachowiec
Możesz na telefonie udostępnić internet przez Wi-Fi i ustawić sieć i hasło takie do której WC był połączony.

Tak robiłem konfigurując WC. Teraz WC próbuje się połączyć z siecią której SSID było nadawane przez router w telefonie.

Nie wiem jak cholerstwo (wifi w WC) w ogóle wyłączyć
 

luki

Posiadacz elektryka
Ale to wtedy wywalało by po x-czasie działania, a nie o 7:11. Może faktycznie spadek napięcia, może u sasiada się grzałka do cieplej wody załącza
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Ale to wtedy wywalało by po x-czasie działania, a nie o 7:11. Może faktycznie spadek napięcia, może u sasiada się grzałka do cieplej wody załącza
Dużo urządzeń, szczególnie w fazie włączania potrafi dać odczuwalny pik i jeśli Tesla go zauważy, to zmniejszy na chwilę moc, a czasami rozłączy na chwilę ładowanie. U mnie Tesla jest ustawiona na ładowanie 3F 16A, ładowanie włącza się o 22:15 aby korzystać z nocnej taryfy, sęk w tym, że w tym samym czasie ładuje się także e-C4, tam mam ustawione ładowanie od 22:00, na 1F 20A, a także na kolejnej fazie włącza się pompa ciepła, więc spadki napięcia na poszczególnych fazach czasami się zdarzają.
W sumie ładując z WC może ze dwa, trzy razy zdarzył mi się komunikat z samochodu, o przerwaniu ładowania. Czasami zdarza mi się również ładować samochody odwrotnie (e-C4 z WC, Teslę z wallboksa 1F 32A) i z tego co pamiętam, to ze dwa razy też miałem komunikat o przerwaniu ładowania. Więc raczej decyzja o przerwaniu procesu ładowania, jest z poziomu samochodu.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Tak robiłem konfigurując WC. Teraz WC próbuje się połączyć z siecią której SSID było nadawane przez router w telefonie.

Nie wiem jak cholerstwo (wifi w WC) w ogóle wyłączyć
Wchodzisz w sieci i robisz edytuj. Pomogłem? Może w edytuj jest usuń. Tak pamiętam.
 
Top