ADAC Pannenstatistik 2025: Sind Elektroautos zuverlässiger?
Die Bilanz der ADAC Pannenhilfe zeigt, welche Pkw am häufigsten liegen bleiben. Elektroautos erscheinen zunehmend solider als Verbrenner.
Podsumowanie artykułu:
ADAC, niemiecki klub motoryzacyjny, co roku publikuje statystyki awarii samochodów, które są uważane za ważne źródło informacji dla kierowców i producentów samochodów. Statystyki te są oparte na danych zebranych przez patrol ADAC, który pomaga kierowcom w przypadku awarii na drodze.
W 2020 roku, ADAC zarejestrował około 3,4 miliona interwencji. Najczęstszymi przyczynami awarii były problemy z akumulatorem, silnikiem i układem elektrycznym. Wśród samochodów do pięciu lat, najmniej awaryjne były marki Porsche, Tesla i Toyota. Natomiast najwięcej problemów sprawiały samochody marek Fiat i Ford.
W przypadku samochodów starszych, od sześciu do dziesięciu lat, najmniej awarii zanotowano wśród marek Audi, BMW i Mercedes, a najwięcej - wśród samochodów marki Dacia.
ADAC zauważa, że ogólnie rzecz biorąc, awarie samochodów są coraz rzadsze, co jest wynikiem postępu technologicznego. Jednakże, awarie, które się zdarzają, są coraz trudniejsze do naprawy na miejscu z powodu rosnącej złożoności technicznej samochodów.
PS. Przepraszam za temat, GPT-4 taki wymyślił, jak poprosiłem o jakiś chwytliwy 🙃
PS2. Ciekawe jest to, że główną przyczyną unieruchomienia samochodu wg ADAC są niesprawne akumulatory 12V, wygląda, że wymiana akumulatora w Tesli na litowo-jonowy to strzał w dziesiątkę
PS3. To jest pierwszy raz w 45 letniej historii tego raportu kiedy uwzględnili elektryki - BMW i3, VW ID.3 i Tesla Model 3 nieźle wypadły, Renault Zoe trochę gorzej.
PS4. Ciekawe, że niektóre Toyoty są bardzo awaryjne - np. CH-R lub Corolla.
Last edited: