Tesla Wyprzedza Konkurencję: Najmniej Awaryjne Samochody według Raportu ADAC

elektryk

Pionier e-mobilności

Podsumowanie artykułu:
ADAC, niemiecki klub motoryzacyjny, co roku publikuje statystyki awarii samochodów, które są uważane za ważne źródło informacji dla kierowców i producentów samochodów. Statystyki te są oparte na danych zebranych przez patrol ADAC, który pomaga kierowcom w przypadku awarii na drodze.

W 2020 roku, ADAC zarejestrował około 3,4 miliona interwencji. Najczęstszymi przyczynami awarii były problemy z akumulatorem, silnikiem i układem elektrycznym. Wśród samochodów do pięciu lat, najmniej awaryjne były marki Porsche, Tesla i Toyota. Natomiast najwięcej problemów sprawiały samochody marek Fiat i Ford.
W przypadku samochodów starszych, od sześciu do dziesięciu lat, najmniej awarii zanotowano wśród marek Audi, BMW i Mercedes, a najwięcej - wśród samochodów marki Dacia.

ADAC zauważa, że ogólnie rzecz biorąc, awarie samochodów są coraz rzadsze, co jest wynikiem postępu technologicznego. Jednakże, awarie, które się zdarzają, są coraz trudniejsze do naprawy na miejscu z powodu rosnącej złożoności technicznej samochodów.

PS. Przepraszam za temat, GPT-4 taki wymyślił, jak poprosiłem o jakiś chwytliwy 🙃
PS2. Ciekawe jest to, że główną przyczyną unieruchomienia samochodu wg ADAC są niesprawne akumulatory 12V, wygląda, że wymiana akumulatora w Tesli na litowo-jonowy to strzał w dziesiątkę
PS3. To jest pierwszy raz w 45 letniej historii tego raportu kiedy uwzględnili elektryki - BMW i3, VW ID.3 i Tesla Model 3 nieźle wypadły, Renault Zoe trochę gorzej.
PS4. Ciekawe, że niektóre Toyoty są bardzo awaryjne - np. CH-R lub Corolla.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Bardzo ciekawym w tym artykule jest też fakt, że w klasie kompaktowych EV najbardziej niezawodnym (mimo złych opinii tu na Forum ;)) jest VW ID.3 (y)
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Bardzo ciekawym w tym artykule jest też fakt, że w klasie kompaktowych EV najbardziej niezawodnym (mimo złych opinii tu na Forum ;)) jest VW ID.3 (y)
Na forum jest też dużo złych opinii o Tesli ale jak widać na drogach się nie "krzaczą".

W sumie to dosyć dobre źródło danych bo ktoś z jakiegoś powodu musiał wezwać pomoc drogową, ale nie obejmuje małych usterek które nie unieruchamiają pojazdu.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Bo te „problemy” Tesli to krzywo zamontowana lampa, albo włos pod lakierem.
Takich rzeczy ADAC nie rejestruje.
Tesle z jakimiś problemami to stare S/X z czasów prototypów…
 

nabrU

Moderator
Bo te „problemy” Tesli to krzywo zamontowana lampa, albo włos pod lakierem.
Takich rzeczy ADAC nie rejestruje.
Tesle z jakimiś problemami to stare S/X z czasów prototypów…

Oczywiście nie doczytałeś raportu, że chodzi wyłącznie o Teslę model 3 z roku 2020 i 2019, prawda?

W bieżących statystykach awarii oceniono łącznie 155 serii pojazdów z około 20 marek samochodów . Uwzględniono wszystkie awarie w ciągu 2022 roku, które dotyczyły pojazdów w wieku od 3 do 10 lat (pierwsza rejestracja 2013-2020).

@bartekk
GPT niestety się nie popisał z zarówno tytułem jaki tłumaczeniem artykułu, bo Tesla wypadła de facto dość kiepsko.

Patrząc więc na statystyki jakim cudem Tesla 3 jest najmniej awaryjna jak ma współczynnik 0,9 - 1,1, gdzie BMW i3 ma 0,2-0,8, ID.3 ma 0,2 (im mniejszy - tym mniej awaryjny jest samochód).

Tak więc podsumowując: tytuł kompletnie mija się ze statystyką ADAC. Nawet w tym arykule nie ma takiego zdania o Tesli
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
No nie doczytałem, fakt 😞
Ale przecież powszechnie wiadomo, że Tesle to szrot, nie ma co tu dyskutować, większość zamiast na kołach to na lawetach jeździ 😎
 

nabrU

Moderator
Ale przecież powszechnie wiadomo, że Tesle to szrot, nie ma co tu dyskutować, większość zamiast na kołach to na lawetach jeździ 😎

Ale ja nie mówię, że Tesla to szrot. Mówię tylko, że wypadła relatywnie kiepsko i że to co wstawił kolega bartekk to jakieś pokraczne tłumaczenie i kompletnie z doopy wnioski.

Nie szukać daleko (dla przykładu):

Wśród samochodów do pięciu lat, najmniej awaryjne były marki Porsche, Tesla i Toyota. Natomiast najwięcej problemów sprawiały samochody marek Fiat i Ford.

No to jedziemy (tylko rocznik 2020 za raportem ADAC):
Toyota Aygo - 1,7
Toyota Yaris - 7,8
Toyota C-HR - 22,8
Toyota Corolla - 6,7
Toyota RAV4 - 14,4
średnia dla Toyoty z roku 2020 - 10,7 czyli ta bezawaryjna Toyota :ROFLMAO: (Dacia Duster dla porównania 3,9).

Sugeruję artykuł przeczytać samemu i wyciągnąć własne wnioski...
 

elektryk

Pionier e-mobilności
@bartekk
GPT niestety się nie popisał z zarówno tytułem jaki tłumaczeniem artykułu, bo Tesla wypadła de facto dość kiepsko.

Patrząc więc na statystyki jakim cudem Tesla 3 jest najmniej awaryjna jak ma współczynnik 0,9 - 1,1, gdzie BMW i3 ma 0,2-0,8, ID.3 ma 0,2 (im mniejszy - tym mniej awaryjny jest samochód).

Tak więc podsumowując: tytuł kompletnie mija się ze statystyką ADAC. Nawet w tym arykule nie ma takiego zdania o Tesli

GPT-4 zrobiło to o co poprosiłem - miał być chwytliwy i jest 😅, brand VW nie wzbudza zbyt wielu emocji (u mnie tylko negatywne ze względu na historię grupy). Podsumowanie też jest wygenerowane przez GPT-4 i chyba całkiem ok napisał, bo nie miał wskazania że ma być chwytliwe.

Dlatego też tak wiele artykułów które nie mają nic wspólnego z Teslą wrzuca gdzieś słowo Tesla żeby się lepiej klikało (zarówno w pozytywnym jak i negatywnym kontekście).
 

elektryk

Pionier e-mobilności
No to jedziemy (tylko rocznik 2020 za raportem ADAC):
Toyota Aygo - 1,7
Toyota Yaris - 7,8
Toyota C-HR - 22,8
Toyota Corolla - 6,7
Toyota RAV4 - 14,4
średnia dla Toyoty z roku 2020 - 10,7 czyli ta bezawaryjna Toyota :ROFLMAO: (Dacia Duster dla porównania 3,9).

Sugeruję artykuł przeczytać samemu i wyciągnąć własne wnioski...
Oczywiście, dlatego w PS które napisałem sam napisałem o tych słabych wynikach Toyoty dla wybranych modeli.
 

nabrU

Moderator
Więc jaki był cel tego postu, bo nie kumam?
Płaczemy, że w prasie kupa głupot na temat EV, jakieś 'czelendże EV' na YT się tu opisuje itp a sam wstawiasz bzdety wyssane z palca (albo z GPT ;)).

Bądźmy więc uczciwi i napiszmy, że wśród 5-letnich EV w kryterium niezawodności wygrał według ADAC (mimo wszystko ;)) ID.3. Że Toyota średnio była 3 razy gorsza od Daci Duster. A 'niezawodnego' Porsche nie ma w ogóle w zestawieniu... Tak nie lepiej?
 
Top