Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Tesla Y RDW SR vs LR
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 185138, member: 1241"] Błąd rzedu 10% może być ale nie objawia się tak nisko. Dzieje w okolicach realnych 15%. Gdy pokazuje 5% to jest już 5%. Realnie w życiu jeśli nie naładujemy przez dłuszy czas do 100% a potem wyruszymy w dalszą trasę, to może się okazać że auto pokazuje 40% a w baterii jest 30%. Więc przejedziemy 30km a na wyświetlaczu zjedzie nam z 40% do 30%, więc bedziemy myśleli ze mamy jeszcze 90km zasięgu a przez kolejne 30km poziom naładowania spadnie na ekranie z 30% do 10%(z 20% prawdziwych na 10%) i zostanie nam tylko 30km, z planowanych 7% na ładowarce zrobi się -3%. To jest jeden z dwóch powodów dlaczego producent zaleca ładowanie do 100% co jakiś czas. Żeby skalibrować realny poziom baterii z tym wyświetlanym można też zejść poniżej realnych 10%. Tylko grozi to tym że uzytkownik zostanie zaskoczony prawdziwym poziomem i nie dojedzie do ładowarki. Drugi powód ładowania do 100% to balansowanie ogniw. W innych chemiach gdzie napięcie zmienia się dość mocno w całym zakresie, nawet gdy ustawimy ładowanie do 70% to po osiagnięciu tej wartości BMS potrafi zbalansować ogniwa czyli zatrzymać ładowanie tych które osiagną 70% a doładować te które jeszcze nie osiągneły tej wartości. W przypadku LFP z uwagi na małą różnice napięć takie dokładne zbalansowanie jest tylko możliwe w okolicach 100% bo przy niższym poziomie nie da sie odkładnie określic poziomu naładowania poszczególnych ogniw [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Tesla Y RDW SR vs LR
Top