Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Tesla Y RDW SR vs LR
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 189919, member: 1241"] [USER=3190]@OldSeb[/USER] Moim zdaniem nie zależy to bardzo od typu baterii, bo maja podobna masę i podobne wymagania co do temperatury ładowania. Skoro dla wersji AWD NMC przy -20 jest ok 35 minut to dla wersji RWD NMC będzie to nawet godzina. Przy -10 będzie z połowę czyli odpowiednio 18 minut i 30 minut. Przy -5 już nie będzie proporcjonalnie bo np 7 i 10 minut z uwagi na zysk z pompy ciepła. W LFP jeśli będziemy jechali do ładowarki dojdzie troszkę ciepła z większego oporu wewnętrznego ale to może z 500W, na pewno nie więcej niż 1kW więc może odrobinę szybciej niż LR RWD np z 50 minut przy -20. To są czasy po których bateria zacznie się ładować od momentu kiedy zacznie się rozgrzewać, można to wcześniej włączyć. Odrazu powinno wskoczyć z 0,3c(~25kW w LR) i potem powolutku nadal rosnąć. Główna przewaga NMC to pojemność. Grzanie zużywa mniej % pojemności i mamy większe moce ładowania i rekuperacji w tych samych warunkach. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Tesla Y RDW SR vs LR
Top