Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="LukW, post: 78442, member: 1888"] Dzisiaj jechałem Niro EV oraz ID.4. Tesli żadnej nie biorę pod uwagę z racji osobistych preferencji - wygląd obłej bryły i wnętrza mi przeszkadza. Choć wiem że softowo najlepszy wybór. [COLOR=rgb(97, 189, 109)]Zielonym oznaczam aktualizacje w moim poście.[/COLOR] Tutaj muszę zaznaczyć że jestem kierowcą który - ma lekką stopę lubiącym oszczędną jazdę - potrzebuje przewieźć czasami trochę więcej (dzieci + osprzęt, znajomych, zawsze jakiś kartonik albo kilka z rupieciami się trafi do przewiezienia) - samochodu kierowanego również przez żonę tym samym posiadającą kamerkę cofania - lubiącym patrzeć na jezdnię a nie wyświetlacze (head's up display mile widziany) Pomiędzy Niro i ID.4 również mam zagwozdkę. [B]Wygląd - subiektywne[/B] Niro + w środku wygląda spooooczko, ma czytelna infografikę, ale... - ...jego tyłek z zewnątrz to lata 2000 +/- miałem wrażenie że charakter samochodu jest bardziej kompaktowy ID.4 + wygląda spoczko z zewnątrz ale środek... - jest nieco bez emocji w moim odczuciu, zbyt konserwatywny, bezpieczny. +/- miałem wrażenie że samochód jest pełnoprawnym suvem z wszystkimi plusami i minusami Obydwa posiadają koszmarne plastiki fortepianowe które po chwili są wypalcowane. Czyszczenie obydwu w środku nie będzie wesołym sobotnim popołudniem. [B]Warunki jezdne[/B] Niro EV: + Wydaje się bardziej czuć w nim prędkość i przyspieszenie ale... - również każda nierówność wydaje się być uwypuklona przez nieco twardsze zawieszenie. + z tego co się orientuję można pociągnąć 750kg przyczepkę ID.4 +/- Nie odczuwasz takiego zrywu i prędkości (nie miałem w ogóle wrażenia że zamula) ale .... + trzyma się niesamowicie jezdni, na co wpływa oczywiście również masa samochodu. + z tego co się orientuję można pociągnąć 1000kg przyczepkę W moim odczuciu kierowca Niro jest mieszczuchem lubiący poczuć dreszczyk, ID to bezpieczeństwo i pewność podczas dłużnych wypadów. [B]Wygoda[/B] Niro EV: +/- tarcze i wyświetlacze są czytelniejsze niż w ID.4 ale ilość opcji potrafi trochę przytłoczyć. - fotele nie ok na krótkie przejażdżki, ale w dłuższej trasie będą niewygodne. Zagłówki wyglądają bajerancko ale pchają mi głowę w przód, co mnie irytowało. Z tyły miejsca jest mało jak na 3 osoby. Zmieszczą się ale o komforcie można zapomnieć. 2 osoby komfortowo ale jak w przypadku przednich foteli, są tylko ok, i zagłówki również bez rewelacji. + głośność spoczko ale z ID nie może się równać + pakowność na poziomie hatchbacka ID.4 +/- tarcze są mniej czytelne niż w Niro ale ilość dodatkowych opcji została przystępnie podana. + wygoda rewelacyjna poza środkowym podłokietnikiem. Dlaczego zrobili 2 a nie jeden szeroki jak w Niro tego nie wiem. Z tyłu mniejsca więcej, ale 3 osoby będą oczuwać delikatny ścisk. + mega cisza, nawet przy dużych predkościach. + mega skrętny + pakowny! [B]Tech[/B] Niro EV: + systemy wspomagania spoczko działają. Head-up display fajosko pokazuje najważniejsze parametry a informowanie o przejeżdżającym samochodzie jest wyświetlane na lusterku jest super czytelne. +/- miałem problemy z uruchomieniem pojazdu. Nie umiałem wrzucić biegu, co się okazało że ponoć nie uruchomiłęm silnika. Jestem techniczny więc dziwie się że coś takiego się wydarzyło. Okazuje się że trzeba wcisnąć hamulec > uruchomić silnik > wtedy wrzucać bieg. Gdy uruchamiałem samochód > wciskałem hamulec > nie mogłem wrzucić innego biegu poza N. W ID.4 wsiadałem i jechałem! - V2coś tam, ale jako bank energii wątpię że kiedyś mi posłuży (mam panele więc taką myśl zawsze mam z tyłu głowy) + One pedal driving! ID.4 - miałem wrażenie UX nie jest jeszcze do końca ostatecznie przemyślany, albo zbyt delikatne. Informowanie o przejeżdżającym samochodzie w lusterku jest mało widoczne + V2G - brakuje mi informacji na wierzchu o statsach jazdy, energii etc. + D/B dający funcjonalność one pedal driving! W przypadku ID.4 nie zauważyłem problemów softowych, ale pewnie dlatego że za krótko użytkowałem samochód. [B]Cena - oriantacyjnie bo jeszcze nie potwierdziłem tego w salonie[/B] NIro EV: +/- cena podstawowa [COLOR=rgb(97, 189, 109)]okazuje się być delikatnie wyższa - 198 900 a nie 191 900.[/COLOR] + kamera cofania w wersji podstawowe - cena z head's upem: wersja XL (230 900) wersja L z pakietem technologicznym 6000 (218,900) [COLOR=rgb(97, 189, 109)] według stalonu KIA "cennikowo między 221 000 zł brutto, a 230 000 zł brutto"[/COLOR] W przypadku wersji XL nie mieszcze sie na dopłaty oraz cena jest baaardzo zbliżóna do ID.4 - trzeba czekać 10 mcy na nowy samochód, a jesli w tym czasie cena się zmienia, również będe musiał dopłacić albo zrezygnować + 7 lat gwarancji, ale diabeł tkwi pewnie w szczegółach Przeglądy orientacyjne wg salonu KIA: [COLOR=rgb(97, 189, 109)]W NIRO EV przeglądy występują co 2 lata lub 30 000 km: Przegląd 30 000 km / 24 miesiące - 1350 zł brutto Przegląd 60 000 km / 48 miesięcy - 1350 zł brutto Przegląd 90 000 km / 72 miesięcy - 1350 zł brutto Przegląd 120 000 km / 96 miesięcy - 1350 zł brutto Przegląd po 150 000 km / 120 miesięcy - Jeżeli przegląd jest wykonywany w oparciu o czas, czyli 10 lat to 2020 zł brutto, jeżeli w oparciu o km to 1350 zł brutto.[/COLOR] [COLOR=rgb(204, 204, 204)]Jakie są warunki finansowe?[/COLOR] ID.4 +/- cena podstawowa ID.4 219000zł - pakiet assistance z kamera cofania: 5 470 zł (224,470) - pakiet infotainment plus z head's up display: 7 550 zł (232,020) Tutaj już się nie łapię na dopłaty ;( + tutaj trzeba czekać ok pół roku na samochód. [COLOR=rgb(97, 189, 109)]VW stosuje gwarancje ceny![/COLOR] - 2 lata, na akumulator 8, ale trzeba się zapoznać ze szczegółami [COLOR=rgb(204, 204, 204)]Jakie są koszty przeglądów? Jakie są warunki finansowe?[/COLOR] [B]Ogólnie [/B] ID.4 jest samochodem o klasę wyżej jeśli chodzi o warunki jezdne i wygodę. Cenowo wypada gorzej i mam wrażenie że odstaje jeszcze UX/technologicznie od Niro. Nie wiem co jeszcze kupię. Wysłałem zapytania do salonów. Będę informować. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?
Top