Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
test samochodow w warunkach zimowych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="to_masz, post: 213465, member: 2343"] Gdyby kiedyś kogoś to interesowało, to jak te współczynniki są wyliczane - wszystko jest opisane w: [B]United Nations Global Technical Regulation No. 15 - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures (WLTP)[/B] W skrócie i super uproszczeniu: [LIST] [*]Milion założeń (przebieg auta, wiek auta, stan opon, temperatura, nachylenie toru testowego itd.) [*]Rozpędzamy auto do około 130km/h [*]Wrzucamy neutral [*]Mierzymy jak zmienia się prędkość samochodu w czasie wytracania prędkości (coastdown, pol. toczenia?) [*]Powtarzamy w drugą stronę toru, powtarzamy X razy [*]Regresją najmniejszych kwadratów wyciągamy f0,f1,f2, które dość realistycznie powinny opisać opory samochodu [/LIST] Ma to sens, więc chwilę w to popatrzyłem i wyszło, że f2 jest w jednostce N/(km/h)^2 🙃 jak na SI to przeliczymy to mamy f2 = 0,025 N * (h/km)^2 = 0,025 N * (3600s/1000m)^2 = 0 025 * 12,96 N/(m/s)^2 = 0,324 Czyli trochę więcej niż teoretycznie obliczone 0,3181 - co ma sens 😉 Zatwierdzam wyniki ADAC jako dostatecznie realistyczne 😅 [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
test samochodow w warunkach zimowych
Top