TM3 LR - pytania przed zakupem

pacc2k12

Nowy na Forum
Cześć, od dłuższego czasu lurkuję po forum i przymierzam się do zakupu. W zeszłym roku miałem model Y na 3 dni jazdy testowej w wersji Performance i oprócz faktu, że był wyposażony w podstawę autopilota nie zauważyłem większych problemów (oprócz ładowania na superchargerze w Warszawie - to był jakiś żart).

W ramach backgroundu:
Mieszkam w centrum miasta w nowo wybudowanym budynku z parkingiem podziemnym. Robię ~15 000km rocznie na trasach: Poznan - Bydgoszcz, Poznan - Wroclaw, Lodz - Bydgoszcz, Lodz - Warszawa. Trasa, którą robię kilka razy w miesiącu to 150 km do biura i 150 km z biura. Później najczęściej to lokalnie po mieście lub 50km w jedną i 50km w drugą do rodziny. Ewentualnie liczymy dłuższą trasę raz w miesiącu np. z Poznania do Kielc.

Docelowo chciałbym ładować się w parkingu podziemnym ze swojego wallboxa.

Pytania:
Na co powinienem zrwócić uwagę przy podjęciu finalnej decyzji o leasingu?
Jaki realnie jest zasięg LR jeżdżąc limit +10kmh?
Jak zwykle wychodzi ubezpieczenie kosztowo?
Czy powinienem liczyć się z kosztami serwisowymi tak jak w samochodach ICE typu oleje, klocki itd?
Sugestie, pro tipy, pytania uzupełniające mile widziane :)

Pozdrawiam was wszystkich i z góry dziękuję za pomoc!
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Pytania:
Na co powinienem zrwócić uwagę przy podjęciu finalnej decyzji o leasingu?
Jaki realnie jest zasięg LR jeżdżąc limit +10kmh?
Jak zwykle wychodzi ubezpieczenie kosztowo?
Czy powinienem liczyć się z kosztami serwisowymi tak jak w samochodach ICE typu oleje, klocki itd?
Sugestie, pro tipy, pytania uzupełniające mile widziane :)

Pozdrawiam was wszystkich i z góry dziękuję za pomoc!
Cześć jestem bardzo świeżym włascicielem Y, ale z tego co już wiem to:
1. Ja mam leasing z Santandera Mulirent, ale chłopaki biorą też z PKO, mBanku - zadaj pytanie i porównaj oferty.
2. Mój model to RWD i po naładowaniu do 100% przy obecnych warunkach pokazuje mi 418 km zasięgu.
3. Ubezpieczenie jest według mnie bardzo zróżnicowane od około 6000 zł do 8000 zł - ja zapłaciłem 6450 zł z GAP'em.
4. Serwisu takiego jak w autach spalinowych - brak. Nie ma przeglądów okresowych. Inna sprawa jak coś się zepsuje to może być problem - poczytaj dużo o tym koledzy piszą.

Ja na chwilę obecną jestem mega zadowolony i już nie chciał bym się przesiąść do spaliniaka. A wybór Tesli, a nie KIA, Mercedesa, Audi czy cokolwiek innego nadal wydaje mi się strzałem w 10.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Mając RWD odpowiem tylko na część:
1. Leasing też mam Santander Multirent, ale tu porównywałem oferty i wyszedł mi minimalnie najtaniej przy moich warunkach - pamiętaj o tym, że oferty bardzo się różnią w zależności od parametrów leasingu (ilości m-cy, % pierwszej wpłaty i wykupu) i np. 3 lata może wyjść najtaniej w PKO, ale już 4 lata i inne kwoty wpłaty/wykupu już w ING. Polecam zapytać o oferty co najmniej te 4 (Santander, PKO, ING i mBank).
3. Ubezpieczenie to faktycznie różne kwoty tu widziałem - mi na model Y RWD udało się wziąć pełen pakiet (ze sporą ilością dodatków) za ~4.800 zł (w PZU).
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Pytania:
Na co powinienem zrwócić uwagę przy podjęciu finalnej decyzji o leasingu?
Jaki realnie jest zasięg LR jeżdżąc limit +10kmh?
Jak zwykle wychodzi ubezpieczenie kosztowo?
Czy powinienem liczyć się z kosztami serwisowymi tak jak w samochodach ICE typu oleje, klocki itd?
Sugestie, pro tipy, pytania uzupełniające mile widziane :)

Pozdrawiam was wszystkich i z góry dziękuję za pomoc!
1) licz 350 km na eskach i autostradach. Mój rekord to 490 po krajówkach i powiatowkach, ale ja mam baterie 75 kWh. Teraz są ciut większe.
2) ubezpieczenie w zależności od zakresu, zniżek i miejsca rejestracji. Wychodzi około 5-6k zł
3) serwis? Mam 47k km zrobione, klocki i tarcze jak nowe. Ogólnie Tesla nie ma wymagań dotyczących serwisów gwarancyjnych w ASO. Zalecają co 20k km posmarować prowadnice klocków hamulcowych. Do tego standardowo wycieraczki i filtr kabinowy. Oleju nie zmieniasz. Jeżeli ogarniasz takie podstawowe prace eksploatacyjne to możesz zrobić to sam. Jak nie zlecić w jakimś zakładzie mechanicznym.

Dowiedz się o możliwości założenia swojego wallboxa, bo wspólnoty często robią problemy. Zamów ten od Tesli. Możesz tam ustawić VIN tylko twojej Tesli i nawet gdyby ktoś inny podłączył to się nie naładuje.
 

pacc2k12

Nowy na Forum
Dowiedz się o możliwości założenia swojego wallboxa, bo wspólnoty często robią problemy. Zamów ten od Tesli. Możesz tam ustawić VIN tylko twojej Tesli i nawet gdyby ktoś inny podłączył to się nie naładuje.
Rozmawiałem już ze spółdzielnią i raczej nie przewidują problemów. Jeszcze tylko developer musi zaakceptować z uwagi w ingerencję w gwarancję ale powiedzieli, że jeśli firma montująca wallboxa daje gwarancję to oni nie będą również problemów robić.

Mając RWD odpowiem tylko na część:
1. Leasing też mam Santander Multirent, ale tu porównywałem oferty i wyszedł mi minimalnie najtaniej przy moich warunkach - pamiętaj o tym, że oferty bardzo się różnią w zależności od parametrów leasingu (ilości m-cy, % pierwszej wpłaty i wykupu) i np. 3 lata może wyjść najtaniej w PKO, ale już 4 lata i inne kwoty
Jak kwestia tutaj z wyborem już na stronie Tesli? Na moim koncie po rezerwacji mogę wybrać tylko Santandera a Leasing raczej będzie z mLeasing.

4. Serwisu takiego jak w autach spalinowych - brak. Nie ma przeglądów okresowych. Inna sprawa jak coś się zepsuje to może być problem - poczytaj dużo o tym koledzy piszą.
Z tego co widziałem na forum to głownie narzekanie jest na obsługę, terminy i ewentualne podejście do napraw - nie do samej kwesti naprawiania usterek czy przyjmowania ich na gwarancję? Chyba, że się mylę, ale w grubszych tematach mam ubezpieczenie raczej zastępczy itd.?

Jeśli ktoś chciałby coś dodać to chętnie poczytam! :)
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Jak kwestia tutaj z wyborem już na stronie Tesli? Na moim koncie po rezerwacji mogę wybrać tylko Santandera a Leasing raczej będzie z mLeasing.
Nie pamiętam już dokładnie (to już ze 2 m-ce minęło), ale wybierałem, jakoś że finansowanie własne, leasing operacyjny i tam trzeba było im wpisać wszystkie dane leasingodawcy (nazwa, adres, nip).
 
Top