Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
TM3LR + Lekka przyczepa jednoosiowa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Hue Zarri, post: 17626, member: 88"] Witam, Nadarzyła się okazja by skorzystać z zakupionego haka. Wyszła sprawa że musiałem przewieźć źle zakupiony piec oraz odebrać poprawny. Co jest ważne to pokonałem tą samą trasę z tym samym ładunkiem w jeden dzień. Nie widziałem jeszcze żadnego wątku związanego z holowaniem przyczepy, tak więc podzielę się z wami moimi wrażeniami. Otóż trasa wynosiła 516km , Częstochowa-Włocławek-Częstochowa. Przyczepa lekka o wadze w dowodzie 170kg. Ładunek 110kg. Tak więc jak można policzyć kotwica na haku miała 280kg, przez cały odcinek. Jeśli chodzi o trasę i planowanie, na pierwszy rzut oka wybrałem jazdę A1 z opcjonalnym zjazdem na Lućmierz. W trakcie planowania zaś doszło do ciekawych obserwacji. Tak więc pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to przełączyłem tryb jazdy w holowanie przyczepy i wbiłem adres. Odcinek 258km, Tesla wyliczyła że przy 100% naładowanej baterii zajadę do celu na 4%. Oczywiście brak wyboru alternatywnej trasy zmusił mnie do skorzystania z ABRP. ABRP przelicza jedno ładowanie aczkolwiek wysyła mnie do Ciechocinka (40km) od Włocławka, ale jest to lokacja kompletnie nie po drodze. Bym musiał z ładunkiem nadrobić 80km. Ale jest opcja alternatywna w której to pokazany jest Lućmierz. Także jest to też jedno ładowanie., tak więc wybieram tą trasę i w drogę. Zacznę od razu od spalania. Odcinek Częstochowa - Włocławek 10C, bez deszczu, średnio 80km/h, prędkość na liczniku 87km/h + wyprzedzanie = 17,5 kW/100 Odcinek Włocławek - Częstochowa 7C, mżawka przez 30% trasy, średnia 90km/h, prędkość na liczniku 95km/h = 19,5kW/100 Całość dystansu 572km / 106kWh / 18.5kW/100 Musze nadmienić że po autostradach maksymalna dozwolona prędkość to 80km/h. Jest to jeden z aspektów których oba systemy w ogóle nie wzięły pod uwagę. W praktyce wyszło że jak dojechałem do Lućmierza pod ładowarkę miałem o 15% większy SoC niż przewidywały obie aplikacje! Ten fakt kompletnie rozregulował całe planowanie. Z powodu że SC był w sumie w środku trasy nie miałem na tyle pojemności baterii żeby wykonać dalsze 75% trasy. To zmusiło mnie żebym naładował się w drodze powrotnej po raz drugi. Jak zapewne możecie policzyć przejechanie dystansu 250km przy 80km/h to długotrwały proces :), więc drugie ładowanie to Hotel 500 Stryków GreenWay, który jest oddalony od A1 o 12km. Nie miałem już cierpliwości żeby przebijać się do SC w Lućmierzu. Dodatkowo w drodze powrotnej spalanie podskoczyło do 19,5kW/100 co w szybkim przeliczeniu nie pozwoliło mi bezpiecznie dojechać z powrotem do domu :( Mam dwa przemyślenia. Pierwsze to SC Lućmierz jest doprawdy nie po drodze jeżeli ktoś dokonuje przejazdu Północ-Południe Polski. Do nadrobienia jest przeszło 50km i dodatkowa kolejka na bramkach. Drugie to planowanie trasy. Nie wiem skąd Tesla założyła takie spalanie na początku trasy (250km miałoby spalić 96% SoC). ABRP ma funkcje limitu prędkości (z czego nie skorzystałem), ale przy początkowym planowaniu, nawet jeśli masz podłączone auto do aplikacji, twoje średnie spalanie przy 110km/h na nic się zdaje, bo przecież zmienia się masa zestawu i dynamika jazdy. Zrobiłem teraz ponownie symulacje na sucho, po powrocie. W ABRP z włączonym limitem 80km/h oraz z odświeżonym średnim spalaniem przy 110km/h (186Wh/100). Wyszło że mogłem dojechać ze startu do celu przy 40% i jeszcze wrócić się na tym ładowaniu pod Lućmierz i tam ładować się z 10% do 40% i dojechać do domu na 5%. I powiem szczerze że jakbym jechał jeszcze raz nie wiem czy bym się zdecydował. Jak dla mnie za mało bufora żeby jechać z ładunkiem i po prostu nie dojechać :) Ktoś ma jakieś inne doświadczenia? Pozdrawiam Hue [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
TM3LR + Lekka przyczepa jednoosiowa
Top