Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
TM3P po 45 tys km - czy jeszcze raz kupilbym Tesle ?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Giacomo, post: 3727, member: 5"] Chciałem się podzielić wrażeniami po 20 mcach i ponad 40 tyś. km użytkowania Tesli i jakby wrócić do pytania czy dobrze zrobiłem przesiadając się z BMW Właściwie od początku produkcji TMS były w CH na ulicach , na początku zaintrygowany logo , nie wiedziałem co to za marka , po jakimś czasie przeczytałem ze to elektryk i kosztuje ponad 100 tyś- aha…. Ok no to na razie :) . Po paru latach bogatszy nie tylko w doświadczenia i obserwując coraz więcej S-ek na drogach zacząłem interesować się właśnie tym napędem . Dlaczego ludzie decydują się na coś takiego , gdzie jest haczyk ? Oczywiście informacje czerpane z netu ( tu muszę nadmienić ze najbardziej z dwóch źródeł : tego młodego chłopaka Marcina Grzyba ,on jeździł S-ka , i właśnie ogólnej wiedzy - elektrowoz . No i nastało lato 2019 , pojechałem do Zürichu na jazdę próbna ( celowałem w X , potem była S , a kupiłem TM3P . W salonie przywitał mnie młody chłopak w jeansach i Tshircie ( bratanek - od szabli i szklanki :) jak usłyszał ze Polak no to rozmowa zrobiła się bardziej prywatna ,przekonał mnie do wyboru 3-ki argumentami . zasadnicze 2: cena- diametralnie różna i funkcje - prawie identyczne . Obejrzałem więc dokładnie jedna LR w salonie - z szarym wnętrzem i drewnem - nie przekonało mnie to , w bmw miale środek czarny i czarne skory i to był właściwy kolor czarny . A na zewnątrz przed salonem stała biała Performance i białe wnętrze i po otworzeniu drzwi powiedziałem tylko wow! To było to ! [ATTACH type="full"]437[/ATTACH] Naturalnie bede porownywal bezposrednio z BMW F31 - 335d bo wlasnie z takiego auta przesiadlem sie do Tesli 1 wrażenia ogólne wygląd , Karoseria : zewnętrznie auto zupełnie inne , tez muskularne zwłaszcza tył i nadkola , BMW wygląd z przodu bardziej agresywny ( zwłaszcza w m pakiecie )[ATTACH type="full"]438[/ATTACH] Tesla przód - żona się śmieje ze trochę jak żaba - ja mówię ze jak 911 ;) , ale boczna linia świetna i tył super ,Spasowanie blach - to tzw. zmora Tesli u mnie jest ok , jedyny mankament to „kultowy „ już Frunk w białych wersjach - Bronek tez może o tym coś powiedzieć :) chcieli na pewno nie odstawać od S-ki która dla mnie osobiście jest ponadczasowa . [ATTACH type="full"]439[/ATTACH] 2 Środek Spartański wygląd , praktycznie tylko ekran i kierownica - przy mega zabudowanym kokpicie bmw - lekki szok , mega przestrzenne wnętrze , jest dużo szerzej jak w bmw , mimo ze biały kolor jakby powiększa , ale organoleptycznie jest dużo szerzej . Biała tapicerka , robi naprawdę wrażenie a dla sceptyków : czyści się bajecznie prosto i po 40 tyś km nadal wyglada jak nowa. 3.Uklad jezdny Prowadzi się jak gokart , szybka jak cholera . BMW tez bylo szybkie - 4,9 do setki ale tu ? - rakieta :) ,trzyma się drogi jak przyklejona ( opcja sport i kierownica sport ), a na ustawieniach bardziej „przyjaznych” jest bardziej mila w prowadzeniu , jest duuuuuzo lepiej jak F31 tam ustawienia Sport to jak w Tesli Standard . Tesla LR , ktora teraz dostalem jako zastepcze z serwisu wlasnie bardziej zblizona jest do bmw 4. Widoczność Podobna jak w BMW : do przodu i na boki dobra ( w obu przypadkach szeroki słupek A trochę przeszkadza , ale nie dyskwalifikuje , znam gorsze :) Do tylu przez szybę kiepsko , ale naprawdę genialna tylna kamera rekompensuje te niewygodę . Do cofania nie patrzę w lusterka ! Tylko ekran , naprawdę super rzecz ! Lepiej jak w BMW 5 Wentylacja i ogrzewanie Ogrzewanie kabiny natychmiastowe po wejściu do auta , oczywiście wnętrze z pozycji smartfona można nagrzać lub schłodzić dużo wcześniej . Duzy mankament - ze nie do końca działa tak jakbym oczekiwał przy ustawieniach auto , stopy na pedałach mam zazwyczaj ugotowane :( , BMW lepsze 6. Ergonomia No i tu pare łyżek dziegciu :[COLOR=rgb(209, 72, 65)] [/COLOR][B][COLOR=rgb(209, 72, 65)]brakuje fizycznych przycisków[/COLOR][/B] , tak tak wiem, zaraz usłyszę ze jak to - na ekranie klikniesz pach pach , albo powiesz i będziesz zaraz miał uruchomione . Ale tak nie jest . I są to rzeczy z ogólnie pojętego bezpieczeństwa .Wg mnie 2 grzechy główne : 1 wycieraczki - niestety ukryte ustawienia prędkości . Zaskoczyła mnie ULEWA , co w górach zdarza się często , automat nie uruchomił szybszego biegu wycieraczek a ja przy 100 km/h klikam po ekranie ….Z pozycji wajch przy kierownicy zrobiłbym to w sekundę nie odrywając wzroku od drogi , Glosowo nawet gdyby odzywał się Michael Buffer , to moglby nie zdążyć i zaliczyć dzwona …. Grzech nr 2 - brak diody martwego pola . Pisałem ostatnio , Akurat to byl wjazd na autostrade , jechalem za jakims „slimakiem” i po wjechaniu na prawy pas chcialem szybko przeskoczyc na lewy , naturalna rzecza jest patrzec w lewe lusterko a nie na prawy ekran, i manewr i kierunkowskaz wykonalem w tym samym momencie ,bo w lusterku było czysto , a tu Zonk i bluzgi faceta słyszałem u mnie w aucie ….. gdybym mial diode , nie zmienialbym pasa - proste i logiczne tak jak u wszystkich innych producentów aut . Poza tym poprawiono działanie tempomatu i to jest ok - czyli klikając na tempomat mam wreszcie prędkość z danej chwili a nie zwiększa mi sama do prędkości jak na ograniczeniu na ekranie ( jadąc na robotach drogowych 80 po kliknięciu tempomatu sama zwiekszala prędkość do 120) - to jest już ok. Kolejna rzecz która mi się nie podoba to nawigowanie czyli po prostu prowadzenie do celu . Pomijam już ze Tesla aktualizuje mapy tak jak by ich nie aktualizowala . Ale Na 16 calowym ekranie pojawia mi się kwadracie 5x5 cm ze śmiesznymi strzałkami i naprawdę trzeba skupiać się , która z nich jest pogrubiona . Przy takiej technice w 21 wieku taki bohomaz ? Maja takie technologie ze mogliby obraz jak F35 albo jak z Oculusa wyświetlać . Proszę tylko nie uświadamiać mnie ,ze przecież na pozostałej części ekranu widzę rzut na drogę i niebieska linie prowadzenia , ale to nie jest Drogowskaz . Proszę zobaczyć jak wyświetla obraz poczciwy TomTom albo Garmin , albo wcale nieidealne BMW . Tak powinien wygladac obraz nawigacji : [ATTACH type="full"]440[/ATTACH] Albo tak jak w BMW : [ATTACH type="full"]441[/ATTACH] Ale nie tak jak w Tesli : wg mnie to jakis zart [ATTACH type="full"]442[/ATTACH] Tym bardziej , ze po aktualizacjach ekran mam jest duuuzo pomniejszony . Tu w BMW jest lepiej . Kierownica tez lepsza w BMW . wg mnie obsluga BMW to wzorzec : [ATTACH type="full"]443[/ATTACH] Temat FSD , ktorego nie ma fizycznie w Europie byl opisywany w wielu watkach , od siebie krotko : wyrzucone pieniadze i potencjalnym kupujacym Tesle - nie warto kupowac tej mrzonki - szkoda kasy . 7. Wyciszenie Jest cicha. Właściwie mógłbym więcej nie pisać , jest o niebo cichsza jak 335d , tam mialem radio tylko dla ozdoby jadąc po autostradzie . W Tesli słuchanie radia to sama przyjemność . 8. Jakość / Koszty , Koszty zakupu Tesla jest inna . Inna pod tym względem , ze pomysł na auto jest inny . To jest auto elektryczne i nawet ktoś kto nie interesuje się motoryzacja powie to samo. Materiały są inne jak w Bmw czy Audi . Moze niechlujnie zlozone ale czy gorsze ? Nie wiem , są inne . Może nie czuć tego luksusu jak w innych premium , ale to właśnie teraz „wielka trojka” ma czkawkę, bo im klientów ubyło a Tesla nie. może ktoś wypowie się za 10 lat i to porówna , na razie jest to za młode auto żeby cokolwiek powiedzieć , Jakość spasowania wewnątrz - bez zarzutu , po 40 tyś nic nie trzeszczy i nie skrzypi , pod tym względem podobnie jak w bmw , Siedzenia po tylu kilometrach wyglądają jak nowe , tak , ze nie jest zle , Koszt zakupu : ile musiałbym zapłacić za BMW M3 , Audi RS4 czy AMG C63 ? I ile musiałbym później wydawać na benzynę ? Teraz wydaje odpowiednik 1,8 l benzyny na 100 km [ATTACH type="full"]447[/ATTACH] . No comments …. Aha , jeszcze SC : to jest dopiero wygoda , byłem ostatnio w Davos ( Olka odwiedzić ;) ) były zwykle 50 kW ładowarki w podobnej cenie (33-38 rappenow ) , ale wszystkie akurat na tym parkingu były zajęte i jedna zepsuta…. [ATTACH type="full"]446[/ATTACH] 9. Bezawaryjność Do tej pory byłem 3 razy w serwisie ( który działa wg. Mnie wzorowo ) . Raz choroby wieku dziecięcego : czyli za głośno strzelające wentyle , i wężyk spryskiwacza . Drugi raz zbita szyba przednia , i 3ci raz lepiej nie pisać- za słabo dokręcone przeze mnie kola ( ale żenada) Apropos kół dowiedziałem się od serwisanta ze w Performance muszę dokręcać z siłą 175 Nm . PS. teraz byl 4 raz - wiosenny serwis , dalej nie narzekam . Podsumowanie : Tesla to świetne auto , bez dwóch zdań , pomimo paru rzeczy , które mam nadzieje w przyszłości poprawia , to na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji . Może Bmw i4 , ale go jeszcze nie ma ,a szkoda , bo jesli bedzie podobnie jezdzace jak Tesla i ze stara dobra obsluga BMW , to nie bede mial watpliwosci . A na razie cieszę się (cieszymy się , ta ona - żona cieszy się :) z jazdy jednym z najlepszych aut na rynku . Wszystko to co napisałem to oczywiście moje subiektywne spostrzeżenia . [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
TM3P po 45 tys km - czy jeszcze raz kupilbym Tesle ?
Top