Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 150172, member: 3354"] Miałem kiedyś takiego szefa, który braki towaru w magazynie interpretował jako "ukradli", a nadwyżki jako "jeszcze nie zdążyli wynieść". Część tych różnic jest poza samochodem - jak samochód ma policzyć straty na przesyle pomiędzy licznikiem, a EVSE? Dalej są straty na przetwornicy pokładowej. Część samochodów jest zawsze on-line i zawsze coś tam kombinuje z baterią. Bateria sama w sobie ma swoją upływność. I tak licząc koszt każdego km wyjdzie więcej niż pokazuje samochód, bo nie pokaże np. podtrzymania temperatury w kabinie przed rozpoczęciem jazdy, tych 5-15% strat na ładowarce. ICE też oszukuje ze zużyciem o podobną wartość, też ma krótszy zasięg i wyższe spalanie niż podaje producent. W EV za 200k w górę, podobnie zresztą jak w ICE za dużą kasę koszt paliwa nie ma większego znaczenia. Jeżeli ktoś chce faktycznie tanio jeździć i to jest podstawowe kryterium, to najlepszym wyborem będzie kupno Dacia coś-tam LPG. Tani w zakupie, tani w eksploatacji, mały spadek wartości, bo spada z niskiego poziomu i chętni też się znajdą. Kupując samochód za 200k, na 5 lat tracisz 100k na jego wartości co przy przebiegu 20 tysięcy rocznie już daje koszt każdych 1km na poziomie złotówki. Jak bierzesz jakieś finansowanie, w szczególności "dogodne", to dojdzie koszt kredytu - następne 40k. Przeglądy, oleje, klocki, naprawy, opony 10k-20k To, czy samochód pali 7, czy 9 l/100, albo 15/20 kWh na 100 przestaje mieć większe znaczenie. Nie ma czegoś takiego jak drogi samochód, ale tani w eksploatacji poza przestrzenią marketingową, albo przekonywaniem żony, że jednak lepiej ten droższy, bo wyjdzie taniej. W EV podają wartości ~realne, bo istotnym czynnikiem jest zasięg. To ile prądu pójdzie w ciepło, jak samochód jest podłączony w garażu jest zwyczajnie nie istotne z praktycznego punktu widzenia. Ten 1000zł rocznie na prąd puszczony w powietrze, przy 30-50 tysiącach rocznie realnego kosztu posiadania samochodu jest kompletnie pomijalne. Wszyscy używają tej samej - pokładowej. To co nazywasz ładowarką to jedynie taki fancy bezpiecznik na kablu. Zabezpieczenie nadprądowe, termiczne, różnicowo-prądowe, trochę elektroniki pozwalającej powiedzieć samochodowi "bierz z kabla max 16A". Straty na tej zewnętrznej "ładowarce" zwanej "Electric Vehicle Supply Equipment" są pomijalne. Gdyby tam było tracone więcej niż 50W, to by się zwyczajnie spaliła. Straty na wewnętrznej ładowarce są, bo tam już trzeba prąd wyprostować, podbić napięcie. Spokojnie będzie to 5-10% w zależności od tego jak jest zbudowana i jak daleko od optimum jest używana (np. niskie prądy, to zwykle większe straty). Sam samochód też część tej energii zużywa nie na ładowanie, ale np. podgrzewanie/chłodzenie baterii. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.
Top