Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Trochę danych o ładowaniach na SuC
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 53011, member: 89"] Miałem dzisiaj serwis mobilny i przy okazji udało się zajrzeć do statystyk auta na laptopie serwisanta, więc podsyłam uzupełnienie danych o ładowaniu i nie tylko - dużo ciekawych (moim zdaniem) informacji. Interfejs ma kilka zakładek: Nie pamiętam w której zakładce, ale była informacja, że moje auto ma oznaczenie "74D" i mam w końcu potwierdzenie, że baterię produkował Panasonic :) W sumie śmiesznie, że oznaczają TM3 tak jak kiedyś TMS. Moim zdaniem najciekawsze jest sekcja Vitals, a w środku zakładki (podsyłam tylko te ciekawe informacje): [LIST] [*]HV - dane o systemach wysokiego napięcia (m.in. baterii). [LIST] [*]Sekcja Genral: Min Brick V: 3,87 oraz Max Brick V: 3,87 - więc wygląda na idealnie zbalansowaną baterię :D [*]Sekcja Energy: Full Pack Energy: 73.2 kWh kWh Charge Total: 12000 kwh kWh Discharge Total: 11500 kWh AC Charge Counter: 5640 kWh DC Charge Counter: 3960 kWh Energy Buffer: 3.30 kwh [/LIST] [*]Thermal - informacje o zarządzaniu temperaturą. Tutaj widać np. że auto ma następujące wartości graniczne temperatur baterii: Battery Active Cool Target: 46.0 °C Battery Passive Target: 30.0 °C Battery Active Heat Target: -7.00 °C [/LIST] Na podstawie tych danych mogę jeszcze samemu wywnioskować następujące informacje na temat mojego auta: [LIST] [*]Degradacja po przejechaniu 43 tyś km i bardzo dużej ilości ładowań DC (41% całości): [LIST] [*]Jeśli liczyć, że auto miało na starcie 74 kWh (tak jak świadczy nazwa 74D), a obecnie ma 73,2 kWh, to szok, bo degradacja wynosi jedynie 1%!!! [*]Nawet licząc, że auto na starcie miało 75 kWh (tak moja bateria jest opisywana w internetach), to i tak wychodzi 2,5% degradacji! :D [*]Z wykresów, które pokazywała kiedyś Tesla na prezentacjach wynikało, że pierwsze 5% powinno się tracić po 10-15 tyś mil (16-25 kkm). [/LIST] [*]Licznik ładowań DC, jest prawie dokładnie taki jak wynika to z danych zebranych przeze mnie od operatorów ładowarek :D [*]Przebieg całkowity: 43 257 km [*]Energia doładowana z zewnątrz: AC 5640 kWh + DC 3960 kWh w sumie 9600 kWh - energia z sieci. [*]Energia oddana przez baterię: 11 500 kWh (albo doładowana do baterii 12 000 kWh) [B]wraz z energią pochodzącą z rekuperacji[/B] [*]Można na tej podstawie policzyć całkowite zużycie auta: 222 Wh/km [*]Mam jeden trip ustawiony od początku i auto raportuje zużycie na jazdę 7915 kWh przy 183 Wh/km [*]To oznacza, że na poboczne aktywności samochód zużył 1 685 kWh! To naprawdę dużo (21% energii zużytej na jazdę). [*]Kilka dodatkowych informacji: [LIST] [*]Moje auto przez pierwsze pięć miesięcy roku zimą (12.2020 - 04.2021) stało pod chmurką z włączonym wartownikiem przy dość ruchliwej uliczce (ruchliwość chyba nie ma znaczenia, ale...). Sam wartownik pobiera (kiedyś to gdzieś na forum liczyliśmy) około 250 W, więc można policzyć, że przez ten czas auto mogło pobrać na ten cel w sumie około 750 kWh (zakładam działanie przez 20h dziennie). [*]Później przeprowadziłem się do domu i tam raczej wartownik był wyłączony, więc zakładam, że działał 4h dziennie (jakieś długie wyjazdy itp.). co przez 16 miesięcy powinno dać jakieś 500 kWh. [*]To daje mi jakieś 1,25 MWh [*]Pewnie można by policzyć jeszcze przygotowanie do jazdy i grzanie baterii na ładowarce - kiedyś nie było przygotowania na innych niż SuC, a ja dużo ładowałęm na darmowym Orlenie - powiedzmy jakieś 0,5 MWh w sumie (250 razy po 15 min - trochę dużo wiem) [*]Jeśli odliczymy to wszystko, to w zasadzie wychodzi dokładnie takie zużycie jak auto pokazuje w danych podróży (zupełnie przypadkowo). [/LIST] [/LIST] [edit] poprawiłem, bo źle policzyłem :p [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Trochę danych o ładowaniach na SuC
Top