Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Trochę danych o ładowaniach na SuC
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cosmo.orzechovsky, post: 53044, member: 1376"] HV connectors między HV battery a systemami samochodu są w stanie połączonym, tak samo styczniki pomiędzy portem ładowania. Ładowarka wydaje dajmy na to 54kW, podczas gdy AC/grzanie zżera 4kW, a do baterii trafia 50kW. Nie ma fizycznej możliwości żeby te 4kW robiły władowanie się do komórek baterii i przejście do klimy podczas gdy pozostałe 50kW nadal leci do baterii - albo ładujesz, albo rozładowujesz (albo masz odłączoną). To trochę tak jakbyś równocześnie wdychał powietrze nosem i wydychał ustami - tak, niby się da i robisz ten słynny żagiel, ale nawet jeśli płuca mają w tym udział to tylko w jedną stronę i ten dodatkowy przepływ nie zmienia balansu płuc. Na tym też polega przygotowanie samochodu do jazdy jak się jest w domu podpiętym - prąd nie jest pobierany z baterii, ładowanie nie trwa, tylko po prostu bezpośrednio po wyjściu z pokładowych ładowarek jest spożywane przez pojazd by go nagrzać/schłodzić. Ma nie obciążyć rachunku, bo SuC słyną z tego, że w przeciwieństwie do wszystkich innych operatorów operują na czystym DC, które trafia do samochodu, w końcu użytkownika interesują kWh końcowe w "pistolecie" a nie ile było przed ładowarką. Kolejnym ukłonem w stronę użytkownika byłoby właśnie pobieranie opłaty tylko za kWh naładowane, w końcu użytkownika nie powinno obchodzić czy samochód zużył 1kWh czy 5kWh na chłodzenie się podczas sesji SuC. Oczywiście z punktu widzenia dostawcy dużo fajniej kasować kasę za brutto brutto, ale Tesla tworzy pewien experience i z tego się biorą takie teorie. Jeśli to jest prawdą, warto zatem podczas postoju na SuC gdzie się nie siedzi w aucie maksymalnie schłodzić/nagrzać kabinę (w zależności od potrzeb). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Trochę danych o ładowaniach na SuC
Top