Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Trochę gorzko o nowym programie dopłat
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="polaris, post: 215364, member: 3983"] Patrząc przez własny "case" wydaje mi się że po tym jak wyrzucono z 2.0 wszystko poza JDG to raczej nie nakręci to takich wskaźników, jakie były w 1.0. Na marginesie - nie macie wrażenia że dotowanie samego zakupu BEV przy braku ruchu np. w normalizacje cen na stacjach ładowania czy ogólniej - w infrastrukturę dla BEV - to próba zaczarowania rzeczywistości? Przy przebiciu ceny 2 PLN za kWh, używanie BEV jest w zasadzie na granicy ekonomii w porównaniu ze średnią spalinówką. A ~2 PLN to cena w dzień dość powszechna żeby nie powiedzieć atrakcyjna i nie wszędzie dostępna. Jeżeli przysłowiowy Kowalski umie liczyć to szybko obliczy że inwestycja w BEV nawet z dotacjami przy braku prywatnego EN/3F raczej średnio mu się opłaci i może jednak spalinowa używka wyjdzie taniej. Szczególnie, że utrata wartości na takiej używce nie jest tak bolesna jak na nowym BEV. A jak się jeszcze podliczy wszystkie koszty użytkowania brutto z ubezpieczeniem AC+GAP bez zniżek włącznie w całym okresie trwałości... I drugi równie ważny w mojej ocenie problem którego nawet nie dotknięto: 100% inwestycji przed podejściem pod dotację. Czy nie można było tego przenieść na procedurę zakupu nowego BEV? Np. Kowalski idzie do salonu, podpisuje umowę wstępną i wpłaca ~2 kPLN zaliczki. Ten zadatek pokrywałby koszty pracy dealera nad papierami gdyby Kowalski nie przeszedł przez sito warunków. Plus zmotywowałby to Kowalskiego do krytycznej autooceny przed pierwszym ruchem. Dalej dealer inicjowałby wniosek i wypełniał swoją część. Kowalski mając wniosek uzupełniałby swoją część (bo RODO) załączył co potrzeba do dodatkowych benefitów a to wszystko finalnie trafiłoby do oceny w MOŚiGW. Od tego momentu obaj czekaliby na decyzję gdzie po pozytywnej ocenie Kowalski wpłaciłby tylko RÓŻNICĘ w cenie BEV. I w zasadzie ryzykowałby tylko tymi ~2 kPLN zadatku a nie 100% które będzie mroził przez kilka miesięcy jak nie dłużej. Kowalski nie dotykałby na żadnym etapie ani złotówki z dotacji bo finansowanie byłoby cały czas poza nim więc ryzyko fraudu byłoby minimalne. A chcąc to jeszcze bardziej uszczelnić wystarczyłoby żeby warunkiem uruchomienia środków po pozytywnej ocenie był potwierdzony przelew od Kowalskiego plus potwierdzenie cesji dla MOŚiGW na polisach AC i GAP. Dzięki temu byłoby aż dwa dodatkowe ogniwa weryfikacji i aż czterech uczestników całego procesu: Kowalski + dealer + bank + ubezpieczyciel. Uprzedzając krytyczne oceny to ryzyko fraudu zawsze będzie ale raczej nie większe niż to ma miejsce na obecnych warunkach. Dlatego będę obstawiał że sukces programu 2.0 w obecnym wydaniu będzie taki jak wczorajsze - 1000 lat po koronacji Chrobrego - obietnice rządu. Tak na marginesie jestem trochę zawiedziony - nie usłyszałem kiedy Polska stopa stanie na Marsie :cool:. I złośliwie podsumuję mój poranny post, że dzięki tak "wytrwałej pracy" wszystkich rządów od czasów w/w koronacji chcąc być niezależnym, współprowadząc od wielu lat spółkę prawa handlowego każdy dzień roboczy zaczynam coraz wcześniej o podobnej jak dziś porze. Więc "cieszą" mnie nowe pomysły jak by tu jeszcze bardziej skrócić mój sen o jakich wczoraj w swoim wystąpieniu dwaj panowie zdaje się zapomnieli powiedzieć, a gdzie za chwilę mogę zostać zmuszony z urzędu do badania zmian metabolizmu moich pracowników. Oczywiście pod groźbą kar wszelakich z rozstrzelaniem pod ścianą własnej firmy włącznie :p. Zainteresowanych tudzież nieświadomych nowych pomysłów odsyłam tu: [URL]https://kadry.infor.pl/bhp/6847013,mrpips-chce-wprowadzic-nowy-obowiazek-dla-pracodawcow-mierzenie-u-pracownikow-metabolizmu-i-jego-zmian-projekt-rozporzadzenia.html[/URL] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Trochę gorzko o nowym programie dopłat
Top