Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Tym razem Tesla - oszukuje z zasięgiem...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 107415, member: 1203"] Powiem szczerze - praktycznie w ogóle nie używam estymacji zasięgu w samochodzie, od samego początku przyzwyczaiłem się do korzystania z % stanu baterii. Zdecydowana większość moich podróży to miasto (gdzie ładuje się po prostu gdy SOC spada poniżej 20%) lub trasy na jeden 'skok' z ładowaniem w miejscu docelowym. Jadąc dalej nauczyłem się szybko przeliczyć na starcie jakie potrzebuje mieć średnie zużycie prądu aby dojechać do wyznaczonego celu lub zaplanowanej ładowarki i po prostu pilnuje aby średnie zużycie (liczone od ostatniego startu) nie przekroczyło założonej wielkości. Dla mnie działa choć na pewno wielu by to przerosło. Z tego co patrzyłem na estymacje zasięgu na liczniku to KIA przelicza średnie zużycie z ostatniego czasu vs pozostała bateria ale liczy to z pewnym opóźnieniem. Ja do jazdy w trasie wolałbym (może jako dodatek lub opcję tuż obok standardowego 'optymistycznego' założenia) dynamiczną estymacje zasięgu na podstawie zużycia z ostatniego krótkiego przedziału czasu - 30 sekund, 60 sekund, może kilka minut. Tak żebym wyraźnie widział ile będę mógł przejechać w danych warunkach utrzymując prędkość z jaką obecnie jadę. Owszem nie uwzględni to wzniesień i spadków które mogą pojawić się za jakiś czas ale w większości przypadków powinno to działać w miarę ok. Co do % spadków baterii - nie zauważyłem u siebie oszukiwania na wyświetlaczu (porównując z danymi z czytanymi przez OBD2) przy wyższym SOC, dopiero na dole zaczyna przekłamywać żeby zostawić bufor - 0% na wyświetlaczu to realne 5% SOC więc komputer kompresuje te wyświetlane procenty aby spiąć wyniki. Zakładam że zdecydowali się na taki rozwiązanie po doświadczeniach z poprzednich modeli gdzie zejście do 0% oznaczało natychmiastowy koniec jazdy. Pewnie oszczędza im to trochę kosztów assistance bo ludzie mają tendencje do 'a może się uda' ;) . [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Tym razem Tesla - oszukuje z zasięgiem...
Top