Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Tym razem Tesla - oszukuje z zasięgiem...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 107723, member: 1203"] Hmmm, skoro miałeś problem w tylu samochodach to nie pomyślałeś że może to jednak wina kierowcy? Nie twierdzę że dane producentów nie są zaniżone względem realiów ale minimum 30% a zwykle 50% to są jakieś absurdalne wyniki. Z własnych doświadczeń to mogę powiedzieć że przejechałem Golem 3 TDI jakieś 150kkm, według danych producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym to 5,1 litra, mój rekord który udało mi się RAZ osiągnąć na zbiorniku (bo nie liczę bardzo krótkich odcinków zaburzających średnie) to 6,3 litra, zazwyczaj oscylowało w okolicy 5,9-6, zimą czasem 6,1. To daje niecałe 20% więcej, z rekordem 23% względem danych producenta. Minimum jakie udało mi się wykręcić to 4,5. Później kupiłem sobie Hondę z silnikiem 1.4 VTEC (przejechane 100kkm), deklarowane spalanie o ile mnie pamięć nie myli to 6,1 lub 6,2 litra, zazwyczaj zużycie wynosiło pomiędzy 7-7,3 litra z rekordem w okolicy 7,5 (najniżej trochę poniżej 5 litrów). Czyli też około 20% więcej i bardzo daleko od tego 'zwykle 50% więcej'. Jak jedziesz 2 czy 3 kilometry to jak najbardziej masz rację, ale jak jedziesz dalej i już rozgrzejesz ten silnik to spalanie nagle nie zaczyna tak bardzo odbiegać od tego latem. Jeśli ktoś jeździł kiedyś samochodem z ręcznym przełącznikiem ssania to dobrze wie jak to wygląda ;). Trzeba po prostu zdawać obie sprawę jaki wpływ na spalanie ma styl jazdy. Np. w niektórych nowych silnikach stosuje się dodatkowo zmniejszony obieg wody (sterowany dodatkowym zaworem) aby jeszcze szybciej nagrzać silnik do temperatury roboczej I jeszcze taka ciekawostka - mój rekord z krótkiego odcinka tej zimy Niro to było według komputera 63 kWh / 100 km - to tak a propos dogrzewania (i rozmrażania) zimnego BEV. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Tym razem Tesla - oszukuje z zasięgiem...
Top