Typy baterii w Tesla Model 3

newbe

Posiadacz elektryka
Witam!
Francuzi pięknie podsumowali jakie typy baterii można zdobyć przy kupnie Europejskiej Tesli Model 3.
A ja sobie dodałem komentarze na filmiku.
Osobiście mam LG E5D, później mianowana E5CD, czyli mniejsza z początku Facelift’u.
Fakt że wolniej ładuje i ma gorszą krzywą ładowania w porównaniu do Panasonic ale ma też zalety: wolniejsza degradacja, nie ubywa zasięgu w niskich temperaturach i samochód nie musi baterie dogrzewać dla możliwości używania rekuperacji.
Tesla dostarcza teraz wyłącznie LG E5LD w Tesla Model 3/Y Long Range / Performance oraz LFP CATL dla podstawowej jednosilnikowej wersji.
 

Attachments

  • IMG_0315.png
    IMG_0315.png
    661,6 KB · Liczba wyświetleń: 894
  • IMG_0314.png
    IMG_0314.png
    558,2 KB · Liczba wyświetleń: 667

Michal

Moderator
W buforze od początku mieliśmy podobno podobno 3,5 kWh.
Pisałem gdzieś na forum, że moja TM3LR z Panasonic była oznaczona jak 74D w trybie serwisowym.
 

newbe

Posiadacz elektryka
W moim przypadku od początku szacuję pojemność dostępną na 70kWh, czyli te 5/6 kWh musi być w buforze.
Ale to ABRP tak szacuje? Bo u mnie było trochę ponad 73 kW nominał full pack jak w okolicach 20 tys.km po raz pierwszy sprawdziłem przez OBD. Bufor był 3.5, czyli użyteczna pojemność na poziomie 70 kWh. Potem bufor zmniejszyli do 3.1, teraz 3.15 kWh.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To moje szacunki oparte na pomiarach ładowania i przebiegach.
Aktualnie sytuacja u mnie wyglada tak:
 
Top