Ubezpieczenie Tesli Model 3 - co trzeba wiedzieć (PZU, Hestia, ...)

krzyss

Pionier e-mobilności
Musisz robić to z AC, bo autoszyba według PZU to zamiennik, którego nie ma. I tak jest to wariant serwisowy, jeżeli bym szedł do innego zakładu z autoryzacją (np BodyShop Wrocław), wycena stawki PZU by była na poziomie 100pln/h.

Nie mówię nic o fakcie że to moja druga szyba, tym razem pokusiłem się na AC, wcześniejszą po prostu pokryłem z własnej kieszeni.

EDIT:
Podarowałem sobie nowy wątek co do moich przepychanek z PZU. Historia jest w sumie krótka i podzieliłem się już wyceną, teraz tylko pozwolę sobie dodać pare faktów dookoła tej opowieści.

OC/AC w PZU oczywiście wykupiłem ponieważ była to najlepsza oferta. Szybka rozmowa z agentem który oddzwonił ze strony PZU, propozycja cenowa w miarę rozsądku ~4.5k PLN więc dramatu nie było. AC z pełnym pokryciem, z ochroną zniżek OC/AC (mam 60% jednego i drugiego), holowanie, NAW assitance, autoszyba lody na patyku. Podpisuje.

Pierwsza szyba to już znana historia na forum, też stwierdziłem że AC nie będę ruszał(w tym przypadku miałem obawy o wyższą wycenę kolejnej polisy, pomijając ich "ochronę zniżek"), byłem w czwartym miesiącu ubezpieczenia, więc stwierdziłem że zapłacę sam, nie mówiąc nic PZU. Przy drugiej szybie irytacja sięgnęła zenitu i stwierdziłem że Elon już dostatnio otrzymał dudków ode mnie, więc dzwonie do PZU.

PZU przyjęło zgłoszenie, zbroiłem zdjęcia, wniosek został przyjęty. Po paru dniach operator szkody kontaktuje się ze mną i pyta się czy chce kasę według swojego oszacowania (potem się okazało że chodziło o oficjalny kosztorys z serwisu) czy mam załatwić upoważnienie serwisu Tesli aby ta mogła rozmawiać w mojej sprawie z PZU. Tak chcieli abym upoważnił Tesle do tego....na co oczywiście Tesla powiedziała że nie pracuje w taki sposób i że co może dostarczyć to wstępny kosztorys. Tak i też uczyniłem, dostarczyłem PZU dokumenty i tu zaczynają się pojawiać kwiatki.

Zacznijmy od polisy i jej elementów:
Autoszyba w PZU to mrzonka i bardzo często wciskana usługa przez agentów bez dostarczenia poprawnej informacji czego dotyczy. Jest to rozwiązanie które dotyczy tylko i wyłącznie zamienników i wykonywane tylko przez nie autoryzowane salony. (tutaj bardzo ważna jest też stawka robocizny bo jest wyliczana inna niż przy oryginalnym serwisie [100pln/h]). Wartość szkody wraz z robocizną jest też limitowana do 5k PLN.

Dobra mówię sobie, więc zaglądam do polisy i korzystam z AC. Poniżej screen mojej byłej już polisy:
View attachment 4363

Jak widzicie, poprawnie drukiem napisane że PZU pokrywa 100% szkody z polisy AC. Alright, idę z tym do agenta a ten w odpowiedzi do mnie:
View attachment 4364

Pare postów wyżej jest screen z ich wyceny, tak więc ich program stwierdza ze wymiana szyby powinna zając 4,5h a średnia stawka w tej klasie auta w autoryzowanym serwisie to max 160h/h. Co do wyceny samej szyby i jej części nie było dyskusji, zatwierdzili tą kwotę.

Osobiście i pewnie jak wielu innych, czuję się oszukany w jaki sposób na umowie mam pełną ochroną, a potem dostaje jakieś lewe pierdaczenie że tak nie do końca jest to pełna ochrona bo w akapicie z gwiazdeczkami oni sobie zrobili wjąteczek. Pełna ochrona na daną wartość powinna być pełnym pokryciem szkody. A czy potem wartość wypłaconego ubezpieczenia obniży wartość ochrony to już inna bajka.


A teraz na koniec, oczywiście nie przedłużyłem umowy. Ale podczas wyceny kontynuacji, inna Pani agentka powiedziała że oni rozumieją ze mam ochronę zniżek ale jest szkoda wiec teraz nowa polisa wyniesie 5,7k PLN :).

Szkoda/ochrona zniżek a inna ubezpieczalnia. - Spieszę też wyjaśnić że ochrona zniżek w PZU dotyczy tylko scenariusza jak przedłużasz umowę w PZU. Inna ubezpieczalnia nie honoruje takiej ochrony.

Z ogromną niecierpliwością czekam jak Tesla wprowadzi swoje ubezpieczenie, fuck it, nawet specjalnie zacznę jeździć wolniej żeby wejść w poprawny scoring, ale mam odczucie ze podobnie jak starzy producenci aut tak i ubezpieczalnie pozwalają sobie na o wiele za dużo.

Na pytanie jak się historia zakończyła... po długim wątku mailowym z panem z PZU straciłem cierpliwość, znalazłem inna ofertę (Hestia 4.6k PLN) zaakceptowałem ich marną wycenę i liczę że nigdy w życiu tam nie wrócę.

Dużo się nauczyłem, przestałem wierzyć w ochrony zniżek i inne usługi. Stwierdzam że elementy eksploatacyjne będę pokrywał z własnej kieszeni, AC zostaje na pełną szkode.
Czyli ja rozumiem ze musiales doplacic 520zl ?
Dziwne.. pare osob juz opisywalo wymiane szyby i oni znow doplacali bo autoszyba w pzu byla do 4000.- a teraz jest do 5000.-

Masz fakture odwolaj sie i popros o wyplate pelnej kwoty. Jak nie to zostaje sad…
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Czy Wrocław zajmuje się również poprawkami lakieru, spasowania po zakupie?
Jeśli chodzi Ci o wady, które były w momencie dostawy, to zgłaszasz je Tesli, a Tesla kieruje Cię do warsztatu. Tak mi powiedziano we Wrocławiu przy innej okazji.

Ja miałem szkodę z AC (grad), więc Wrocław wszystko ogarnął z ubezpieczycielem bez udziału Tesli.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Czyli ja rozumiem ze musiales doplacic 520zl ?
Dziwne.. pare osob juz opisywalo wymiane szyby i oni znow doplacali bo autoszyba w pzu byla do 4000.- a teraz jest do 5000.-

Masz fakture odwolaj sie i popros o wyplate pelnej kwoty. Jak nie to zostaje sad…

Mógłbym, ale mają gletjy na większość rzeczy opisane małym druczkiem. Problem chodzi o dezinformacje co jest na umowie i a co w tonie załączników. Dopłaciłem bo i czasu nie mam i cierpliwości. Pewnie właśnie na to liczą, że pacjent odpuści.

Co do Wrocławia, zgadza się Michał, następnym razem będę z ich usług korzystał, mam nadzieje że nie prędko :)
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Musisz robić to z AC, bo autoszyba według PZU to zamiennik, którego nie ma. I tak jest to wariant serwisowy, jeżeli bym szedł do innego zakładu z autoryzacją (np BodyShop Wrocław), wycena stawki PZU by była na poziomie 100pln/h.

Nie mówię nic o fakcie że to moja druga szyba, tym razem pokusiłem się na AC, wcześniejszą po prostu pokryłem z własnej kieszeni.

EDIT:
Podarowałem sobie nowy wątek co do moich przepychanek z PZU. Historia jest w sumie krótka i podzieliłem się już wyceną, teraz tylko pozwolę sobie dodać pare faktów dookoła tej opowieści.

OC/AC w PZU oczywiście wykupiłem ponieważ była to najlepsza oferta. Szybka rozmowa z agentem który oddzwonił ze strony PZU, propozycja cenowa w miarę rozsądku ~4.5k PLN więc dramatu nie było. AC z pełnym pokryciem, z ochroną zniżek OC/AC (mam 60% jednego i drugiego), holowanie, NAW assitance, autoszyba lody na patyku. Podpisuje.

Pierwsza szyba to już znana historia na forum, też stwierdziłem że AC nie będę ruszał(w tym przypadku miałem obawy o wyższą wycenę kolejnej polisy, pomijając ich "ochronę zniżek"), byłem w czwartym miesiącu ubezpieczenia, więc stwierdziłem że zapłacę sam, nie mówiąc nic PZU. Przy drugiej szybie irytacja sięgnęła zenitu i stwierdziłem że Elon już dostatnio otrzymał dudków ode mnie, więc dzwonie do PZU.

PZU przyjęło zgłoszenie, zbroiłem zdjęcia, wniosek został przyjęty. Po paru dniach operator szkody kontaktuje się ze mną i pyta się czy chce kasę według swojego oszacowania (potem się okazało że chodziło o oficjalny kosztorys z serwisu) czy mam załatwić upoważnienie serwisu Tesli aby ta mogła rozmawiać w mojej sprawie z PZU. Tak chcieli abym upoważnił Tesle do tego....na co oczywiście Tesla powiedziała że nie pracuje w taki sposób i że co może dostarczyć to wstępny kosztorys. Tak i też uczyniłem, dostarczyłem PZU dokumenty i tu zaczynają się pojawiać kwiatki.

Zacznijmy od polisy i jej elementów:
Autoszyba w PZU to mrzonka i bardzo często wciskana usługa przez agentów bez dostarczenia poprawnej informacji czego dotyczy. Jest to rozwiązanie które dotyczy tylko i wyłącznie zamienników i wykonywane tylko przez nie autoryzowane salony. (tutaj bardzo ważna jest też stawka robocizny bo jest wyliczana inna niż przy oryginalnym serwisie [100pln/h]). Wartość szkody wraz z robocizną jest też limitowana do 5k PLN.

Dobra mówię sobie, więc zaglądam do polisy i korzystam z AC. Poniżej screen mojej byłej już polisy:
View attachment 4363

Jak widzicie, poprawnie drukiem napisane że PZU pokrywa 100% szkody z polisy AC. Alright, idę z tym do agenta a ten w odpowiedzi do mnie:
View attachment 4364

Pare postów wyżej jest screen z ich wyceny, tak więc ich program stwierdza ze wymiana szyby powinna zając 4,5h a średnia stawka w tej klasie auta w autoryzowanym serwisie to max 160h/h. Co do wyceny samej szyby i jej części nie było dyskusji, zatwierdzili tą kwotę.

Osobiście i pewnie jak wielu innych, czuję się oszukany w jaki sposób na umowie mam pełną ochroną, a potem dostaje jakieś lewe pierdaczenie że tak nie do końca jest to pełna ochrona bo w akapicie z gwiazdeczkami oni sobie zrobili wjąteczek. Pełna ochrona na daną wartość powinna być pełnym pokryciem szkody. A czy potem wartość wypłaconego ubezpieczenia obniży wartość ochrony to już inna bajka.


A teraz na koniec, oczywiście nie przedłużyłem umowy. Ale podczas wyceny kontynuacji, inna Pani agentka powiedziała że oni rozumieją ze mam ochronę zniżek ale jest szkoda wiec teraz nowa polisa wyniesie 5,7k PLN :).

Szkoda/ochrona zniżek a inna ubezpieczalnia. - Spieszę też wyjaśnić że ochrona zniżek w PZU dotyczy tylko scenariusza jak przedłużasz umowę w PZU. Inna ubezpieczalnia nie honoruje takiej ochrony.

Z ogromną niecierpliwością czekam jak Tesla wprowadzi swoje ubezpieczenie, fuck it, nawet specjalnie zacznę jeździć wolniej żeby wejść w poprawny scoring, ale mam odczucie ze podobnie jak starzy producenci aut tak i ubezpieczalnie pozwalają sobie na o wiele za dużo.

Na pytanie jak się historia zakończyła... po długim wątku mailowym z panem z PZU straciłem cierpliwość, znalazłem inna ofertę (Hestia 4.6k PLN) zaakceptowałem ich marną wycenę i liczę że nigdy w życiu tam nie wrócę.

Dużo się nauczyłem, przestałem wierzyć w ochrony zniżek i inne usługi. Stwierdzam że elementy eksploatacyjne będę pokrywał z własnej kieszeni, AC zostaje na pełną szkode.
Z tego zakresu co czytam to : nie miales opcji samochodu zastepczego na czas naprawy, w przypadku szkody po 6 miesiacach uzytkowania wartosc samochodu jest liczona wedlug stawek a nie wartosci FV? Tak chciales ?
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Z tego zakresu co czytam to : nie miales opcji samochodu zastepczego na czas naprawy, w przypadku szkody po 6 miesiacach uzytkowania wartosc samochodu jest liczona wedlug stawek a nie wartosci FV? Tak chciales ?
Nie, potem inny agent doszukał sie masy innych błędów, ale juz pomijam. Mam to za sobą.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Ok, ja sam doszedlem przy pomocy kolegow z forum …. I mam wrazenie ze edukowalem agenta:( szukam gdzie indziej … Jaki masz zakres w Hesti ?

Teraz mam poprawnie ubezpieczenie na firmę netto + 50%VAT, OC z ochroną zniżek ale ochrona AC juz nie jest dostępna.
Bladego nie mam co się kryje pod ubezpieczeniem szyb.
1646492263755.png
 
Top