Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="a1ider, post: 201366, member: 4266"] UPDATE 2: Po kolejnych oględzinach myślę, że wiem dlaczego doszło do tego wgięcia. Mogę zapewnić, że podczas podnoszenia nie doszło do żadnego uderzenia, obsunięcia, przechylenia, stoczenia itp auta. Auto zostało podniesione, opona naprawiona i opuszczone z takim efektem. Dokładne wyjaśnienia umieszczę później, może po tym co Tesla odpowie. Tutaj dodatkowe zdjęcie po wyczyszczeniu, gdzie nie widać żadnego mechanicznego uszkodzenia wokół tego otworu poza samym wgięciem: [IMG]https://i.imgur.com/CJYj5RM.jpeg[/IMG] [IMG]https://i.imgur.com/Xfcdnd2.jpeg[/IMG] Tutaj zdjęcie "zdrowego" punktu dla porównania: [IMG]https://i.imgur.com/9vfjLWR.jpeg[/IMG] Nadal podtrzymuję, że to miejsce jest źle zaprojektowane, ale problemem nie jest, jak niektórzy tutaj piszą, miękki materiał. Co więcej zakładam (a przynajmniej chcę w to wierzyć) że Tesla zrobiła to wręcz celowo. Po co? Aby w przypadku niekorzystnego rozkładu sił doszło właśnie do deformacji tego punktu, a nie samej (pojemnika) baterii, do której jest przymocowany. Tylko, że należało to zrobić tak jak to robią prawdziwe marki premium np. BMW. Tutaj zdjęcie punktu podnoszenia 2-letniej serii 5: [IMG]https://i.imgur.com/twGQGvk.jpeg[/IMG] Oraz w 27-letniej e39: [IMG]https://i.imgur.com/x5LyipW.jpeg[/IMG] Różnica taka, że jeśli w BMW uszkodzi się ten punkt to wystarczy kupić ten kawałek plastiku i wymienić sobie samemu w 5 minut. W Tesli natomiast zostajemy z uszkodzeniem już do końca auta, a przynajmniej baterii. Czemu Tesla nie zrobiła tego w ten sposób? Pewnie z powodu oszczędności. Taki dodatkowy plastik przecież swoje kosztuje, komplikuje logistykę i montaż. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony
Top