Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="a1ider, post: 201513, member: 4266"] Nie stało krzywo. Chodzi o to, że jak podnosimy całe auto to wszystkie punkty podparcie przesuwają się w osi idealnie prostopadłej do podłoża i auta. Natomiast jeśli podnosimy z jeden punkt to on przesuwa się w dwóch osiach - do góry oraz delikatnie (cm lub dwa) do środka auta. Jeśli do podnoszenia używamy żaby i podnosimy na równym podłożu to żaba dzięki swoim kółkom przesunie się delikatnie do środka auta. W moim przypadku warsztat użył tzw "balwanek" czyli takiej dmuchanej gumowej gruszki. Ona ma kółka tylko do transportu, ale w trakcie podnoszenia nie przesuwa się. Oznacza to że występują naprężenia, bo ten teslowy krążek, osadzony w punkcie podnoszenia, przesuwając się do środka ciągnie za sobą górę balwanka wyginając go. To generuje nacisk na krawędź tego otworu, zaginając ją. Balwanek z krążkiem teslowym próbuje wręcz oderwać punkt podnoszenia od pojemnika baterii. Prawidłowo to guma balwanka powinna się dostosować i wygiąć zgodnie przesuwającym się punktem. Okazuje się jednak że guma baleanka jest "mocniejsza" niż materiał z jakiego jest wykonany punkt podnoszenia i dochodzi to jego wygięcia. Z dwojga złego to lepiej się stało, że wygiął się ten punkt podnoszenia niż miałby sie oderwać od pojemnika baterii bo kto wie jak mocno jest on zgrzany/przyspawany. Ale ogólnie to ani jedno ani drugi nie powinno wystąpić. Punkt ten jest źle zaprojektowany i niesprzyjających okolicznościach może dochodzić do deformacji. Dlatego uważam, że podnosząc za jeden punkt najlepiej nie stosować tego krążka i używać tej większej żaby, co ma gumę o średnicy 10cm. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony
Top