Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
W 2023 roku powinno powstać w Polsce 9 razy więcej stacji niż w ubiegłym roku
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="vwir, post: 75975, member: 127"] Akurat Autocharge (nie mylić z Plug'n'Charge) obsługuje niemalże każde auto, które ma CCS. Są wyjątki, ale o tym później. To typowa proteza, która była używana do czasu stworzenia standardu Plug'n'Charge. Przy każdej komunikacji po CCS auto 'przedstawia' się swoim MAC adresem. Autocharge to wykorzystuje i stacja ładowania ma mapowanie MAC adres -> konto użytkownika, którego należy skasować za ładowanie. Więc to typowa implementacja po stronie stacji ładowania, auto nie musi niczego wspierać. Przy czym niektóre auta (głównie mazda i auta z grupy vw) dzielą ten sam MAC adres na wiele egzemplarzy, więc w nich nie można używać Autocharge. Czemu Autocharge jest do bani? Bo bardzo łatwo jest spoofować MAC adres i podszyć się pod kogoś innego, co oznacza ładowanie na jego koszt. Ten protokól nie zapewnia absolutnie żadnego bezpieczeństwa. Dopiero protokół Plug'n'Charge zapewnia pełny TLS i klucze prywatny/publiczny (jak przy logowaniu się do banku) i on powoli staje się standardem. No i Plug'n'Charge już musi być wspierany zarówno przez samochód jak i stację ładowania. Też bym wolał Plug'n'Charge jako standard (jak na Ionity) ale musi być jakiś plan B dla samochodów niewspierających Plug'n'Charge i wtedy zdecydowanie karta płatnicza. Więc stacja powinna obsługiwać jedno i drugie. Bez żadnych apek, własnych kart czy innych głupich pomysłów. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
W 2023 roku powinno powstać w Polsce 9 razy więcej stacji niż w ubiegłym roku
Top