Walka z brudzeniem auta - dodatkowe uszczelki?

blazej

Pionier e-mobilności
Jak pewnie każdy użytkownik TM3 - mam problem z łapaniem brudu przez szczeliny przy drzwiach - dostaje się do środka i cała blacha jest uwalona po otwarciu drzwi, kiedy padał deszcz czy było błoto pośniegowe. Nawet podczas mycia na myjce całe miejsce przylegania drzwi będzie mokre. Intuicyjnie wydaje się, że pomogłaby dodatkowa uszczelka na krawędzi drzwi. Widziałem takie w różnych sklepach internetowych - czy ktoś z Was stosował i może potwierdzić ich skuteczność? A może jakaś inna metoda?
 

daniel

Señor Meme Officer
Taktyczny komentarz do obserwowania wątku.
Też mnie to irytuje, bo ciężko to na myjni umyć. Z drugiej strony jak uszczelnisz to miejsce to jak będzie padał deszcz to czy nie wleci Ci tam woda i zostanie? Niby wyleci jak drzwi otworzysz, ale musisz pamiętać, żeby regularnie to robić.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Taktyczny komentarz do obserwowania wątku.
Też mnie to irytuje, bo ciężko to na myjni umyć. Z drugiej strony jak uszczelnisz to miejsce to jak będzie padał deszcz to czy nie wleci Ci tam woda i zostanie? Niby wyleci jak drzwi otworzysz, ale musisz pamiętać, żeby regularnie to robić.
Myślę, że to nie będzie problem. A nawet jeśli - wolę z tym walczyć, niż z uwalonym autem. TM3 i tak przez opływowość brudzi się ultra szybko cała. Jeszcze brakuje tego, żeby blachę za drzwiami trzeba było co kilka dni wycierać.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Na dół drzwi trzeba sobie zrobić test bo tam często jest spora "dziura". U mnie dopiero uszczelka typu P dała radę bo ma długie miękkie pióro. Faktycznie odcina to dopływ wody i brudu. Nie obawiał bym się "stania" wody bo przecież nie jest to hermetycznie zamknięte, woda może odpłynąć początkiem i końcem uszczelki. Poza tym na progach jest lakier a nie goła blacha. I na deser: przecież w ten sposób ograniczasz ilość wody a nie dolewasz jej :)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
tak, takie uszczelki bardzo pomagają, nie brudzi się tak

Ale paradoks, stara TM3 brudzi się bardziej niż nowa TM3 - dla uściślenia.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Już o to pytałem. Na ali są gotowe zestawy uszczelek o różnych profilach do zaklejenia/uszczelnienia różnych kawałków samochodu. Koszt około 100 - 120zł za komplet. Dzisiaj zamówiłem wychodząc z założenia, że może nie wyciszą szumów, ale jest szansa, że błoto przestanie latać po progach. Jak przyjdą, zamontuję, to dam znać jakie wrażenia.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Rozmawiałem wczoraj o tym ze specem od detailing bo oddałem Tesle na mycie ręczne po zimowym syfie. W skrócie mogę powiedzieć tak on odradza dokładanie tam uszczelek bo będą one się mocno brudzić zbierać piach/brud i może to doprowadzić do rysowania lakieru tam we wnękach właśnie. Tak jak teraz jest fabrycznie według niego jest ok, jest to proste do umycia, a w zimę no trzeba po porostu się przemęczyć.
 
Top