Wallbox z zewnętrznym gniazdem

Filip_CT

Nowy na Forum
Witam,
planuje u siebie w domu punkt ładowania EV. Od wallboxa potrzebuje:
  • protokołu OCCP 1.6,
  • możliwość dynamicznego zarządzania obciążeniem,
  • połączenie z licznikiem po Modbus RTU.
Na chwilę obecną znalazłem produkty: ABB Terra AC, Autel Maxicharger i Enelion wallbox.
Pozostaje jeszcze kwestia montażu urządzenia. Mam garaż do którego nie zmieści się auto, a ścianka elewacyjna sąsiadująca z garażem jest bardzo nasłoneczniona co większość producentów odradza. Stąd mój taki pomyśl, aby zainstalować wallboxa (w wersji z samym gniazdem type2) w garażu, następnie na elewacji zainstalować samo gniazdo ładujące np. https://www.pce.pl/produkty/gniazda-tablicowe-do-ladowania-pojazdow-emobility/ a pomiędzy nimi doprowadzić odpowiedni kabel zasilający.
W ten sposób cała elektronika jest schowana wewnątrz budynku, a na zewnątrz jest w miarę "estetyczne" i co ważne małe gniazdko do podłączenia. W razie dalszej integracji mógłbym sobie zaimplementować blokadę wtyczki z siłownika zewnętrznego gniazdka ale na tą chwilę nie jest to konieczne.
Czy ktoś z Was stosował takie rozwiązanie?
Jakie wallboxy możecie od siebie polecić, które mają protokół OCCP i dynamiczne zarządzanie? Producentów jest multum i ciężko w tym wybrać coś sprawdzonego i rozsądnego kwotowo

Dzięki
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Rozwiązań jest kilka, daszek/skrzyneczka z wentylacją albo wallbox z kablem który łatwo demontować(demontujesz kabel, mała dziura w ścianie i przekładasz). Jakbyś chciał kabel z wtyczką type 2 przez ścianę przełożyć to będzie ogromny otwór, nie polecam. U rodziców zazwyczaj ładujemy auto tak że kabel jest przełożony przez szparę pod drzwiami od garażu(klasyczne skrzydłowe drzwi). Na takie gniazdo jak podlinkowałeś raczej bym się nie zdecydował.
 

nabrU

Moderator
Jakie wallboxy możecie od siebie polecić, które mają protokół OCCP i dynamiczne zarządzanie? Producentów jest multum i ciężko w tym wybrać coś sprawdzonego i rozsądnego kwotowo

Go for Go-e ;)

App and connectivity:
  • Local (WiFi hotspot) or worldwide** (WiFi) control and monitoring.
  • Setting/checking the charge (voltage, current, power, energy)
  • Adjustment of current level in 1 ampere steps
  • Start/stop function
  • RFID chip/card management (up to 10 users per charger) / access management (RFID/app)
  • Scheduler
  • Electricity meter (total kWh and total amount per RFID chip)
  • kWh Limit Mode / Eco Mode** / Daily Trip Mode**
  • Push notifications**
  • Cable release functions
  • Flexible electricity tariffs with intelligent charging management**/***
  • Static load balancing**
  • Photovoltaic connection via go-e controller (separate product) or open API interface (programming required) or alternative energy management system**
  • OCPP 1.6**
  • LED adjustment
  • Management of charging levels via push-button on charging station
  • Updateable for later functions (Smart Home, etc.)**
  • Automatic unlocking of the charging cable in case of power failure
  • 1-/3-phase switching via app or automatically with go-e Controller - even during the charging process
  • Synchronisation of charging processes with the cloud and display of past charging processes**.
  • Documented public API interfaces: HTTP, MQTT, Modbus TCP
**Internet connection of the charger required

***Contract required with an electricity provider whose flexible electricity tariff is integrated in the go-e app. Several 100 tariffs are stored. The number of tariffs is constantly being expanded.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Być może lepszym rozwiązaniem będzie EVSE pod siłę, gniazdo sobie założysz na ścianie, evse w cieniu za samochodem. Największy problem to jakie ekspozycja na słońce będzie miała wpływ na żywotność urządzenia. Stawiałbym na rozwiązanie ze skrzynką z dużą ilością otworów wentylacyjnych. Jeśli chodzi o wpływ na ładowanie to odczujesz zapewne tylko latem i tylko w dzień, przy ładowaniu wieczorem, nocą będzie ok.
 

Filip_CT

Nowy na Forum
Rozwiązań jest kilka, daszek/skrzyneczka z wentylacją albo wallbox z kablem który łatwo demontować(demontujesz kabel, mała dziura w ścianie i przekładasz). Jakbyś chciał kabel z wtyczką type 2 przez ścianę przełożyć to będzie ogromny otwór, nie polecam. U rodziców zazwyczaj ładujemy auto tak że kabel jest przełożony przez szparę pod drzwiami od garażu(klasyczne skrzydłowe drzwi). Na takie gniazdo jak podlinkowałeś raczej bym się nie zdecydował.
Taki miałem pierwotny plan, że kabel po prostu będzie po bramą garażową. Niestety ostatnia plaga gryzoni na osiedlu odstrasza mnie od tego, żeby zostawiać delikatną szparę do garażu :D
A jeśli chodzi o przełożenie kabla to oczywiście planowałem bez wtyczki i zarobić gniazdo jak z linku. Czyli wyszedłby otwór jak na standardowy kabel energetyczny. Może ta siła zewnętrzna to nie jest głupi pomysł, chociaż otwarte osiedle i ładowarka mobilna luzem może kusić niektórych o "zapożyczenie".
Ładowanie planuje głównie w nocy, więc nasłonecznienie nie powinno stanowić problemu. Rozumiem że urządzenie potrafi mocno się grzać pod obciążeniem 11kW/22kW?
 

Rafał_M

Zadomawiam się
Czy moglibyście polecić mi taką ładowarkę 11kW z zewnęrznym gniazdem Type 2, którą mógłbym zamontować u siebie wewnątrz garaż na ścianie, a jej gniazdo Type 2 zamontowac na zewnętrznej elewacji bramy garażowej.
Coś takiego jak GC EV PowerBox, tylko oni nie mają 11 kW ale 22kW. Oczywiście mógłbym ją nabyć ale i tak mocy takiej nie wykorzysta samochód ani nie posiadam takiej mocy przyłączeniowej. Pozatym jakaś alternatywa w postaci 11kW mogłaby być tańsza

 

nabrU

Moderator
Może ta siła zewnętrzna to nie jest głupi pomysł, chociaż otwarte osiedle i ładowarka mobilna luzem może kusić niektórych o "zapożyczenie".

Nasz garaż jest w rzędzie razem z innymi garażami naszych 'szeregowców' za domami i mam EVSE na zewnętrznej ścianie od lat i zero problemów, ale wierzę, że można mieć obawy co do montażu 'na terenie otwartym'. Ja w sumie zamontowałem kamerkę ze światłem, ale z przeglądania monitoringu nie widzę 'zainteresowania' moim EVSE od 'przechodniów'. Nawet osłony na kabel co leży na asfalcie nikt jeszcze nie ukradł :p

1745841094945.png


Wygląda na identyczny produkt jak Fronius Wattpilot Home.

Bo to podobno to samo.
 
Last edited:
Top