Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Wbudowana ładowarka
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 231549, member: 3789"] Jak będziesz przełączał tym 8...10A, góra 16A, powinno być jeszcze OK. W tym gabarycie (1 moduł sz. DIN) u nas produkują przekaźniki 2-stykowe (2x8A) albo 1-stykowe (1x16A). Tutaj Chińczycy napisali po swojemu, że N jest przelotowe ([I]Liczba biegunów: 1P+N (N biegunów przelotowych)[/I]), więc w środku można zmieścić przekaźnik 1x16A na samej fazie L. Są jeszcze przekaźniki półprzewodnikowe, też do dużych prądów. Ale one z kolei się mocno grzeją i wymagają radiatora, więc też nie to. Do wyłączania większych prądów niż 16A na 230V stosuje się styczniki (min. 2-polowe), ze względu na wielkość styków i przestrzeń do gaszenia łuku. Wyjątkiem są przekaźniki w Wallboxie, ale tam mają łatwiej, bo najpierw jest elektronicznie wyłączane ładowanie (za pomocą protokołu) a dopiero potem kontroler rozłącza obwód - jak już wie że prąd przestał płynąć i nie będzie wielkiej iskry. Przekaźnik wpięty przed EVSE nie ma takiej wiedzy, kiedy można po cichu rozłączyć :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Wbudowana ładowarka
Top