Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Weekend w Zakopanem? Jedź dizelkiem. Szybciej i taniej!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 78401, member: 274"] Wracając do tematu wątku: Jak powiedziałem tak zrobiłem, właśnie przyjechałem na narty niedaleko Flachau w Austrii, wyszło ok 1100km, czas jazdy w nocy ok 9h, z 3 postojami na siku i 1 postojem na tankowanie całość wyszła poniżej 10h. Srednia razem z postojami (nie wyłączałem silnika) 117km/h. Niestety wszystko to w ICE. Auto Toyota Sienna 3.5l V6 benzyna 298KM. Samochód wielkości małego domu z Cx =0.30 a więc niezłym wsp. oporu jak na tak wielkie auto. Pogoda najwredniejsza jak się da, deszcz całą drogę, wiatr do 70km/h albo czołowy albo z prawej, spalanie 11.5l, jedno tankowanie ok 3 minuty na automatycznej stacji w Pojsdorf (polecam, bo tanie paliwo 1.569€/l). Więc co tu mówić, elektryki prawdopodobnie NIGDY przez najbliższe 20 lat nie dadzą takiego komfortu podróżowania, w tych warunkach chcąc utrzymać 130km/h musiałbym co 2h stawać na ok 25m, a biorąc pod uwagę masakryczne warunki pewnie i częściej. Jako przeciwnik orków dołożyłbym nawet te 3-4h dodatkowo do jazdy (40%! czasu dłużej), ale tylko wtedy gdy za moje masakryczne podatki infrastruktura pozwalała by mi na szybkie ładowanie na trasie bez potrzeby żadnego planowania i obawy czy czasem nie zajadę a tam ładowarka trup. Więc teza wątku sprawdza się też dla wielkiej benzyny: o niebo szybciej i chyba nawet taniej. Złośliwie wywołuje [USER=188]@paradox[/USER]: ciągle się nie opłaca. Aha, taka ciekawostka: przez wredną pogodę trzymałem prędkość w przedziale 125-140 gdzie się dało, ale wyprzedzałem 99.9% samochodów na trasie, w tym BWM [USER=1600]@Teslowychopak[/USER]. Chyba te ceny paliw wszystkich docisneły, nawet Warszawskie słoiki muszące się pokazać że ich stać na BMW. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Weekend w Zakopanem? Jedź dizelkiem. Szybciej i taniej!
Top