Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
HYUNDAI
Hyundai Ioniq 5 Forum • Ioniq 5 58 kWh, 72,6 kWh
Weekendowa jazda testowa Ioniq 5
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="szwajcar, post: 186799, member: 3964"] Sorki za zwłokę, brak mi czasu a chciałem trochę obszerniej niż parę zdań. Jeżeli chodzi o odczucia to mam odniesienia do tego co woziło i wozi moje d. od iluś tam lat. A ostatnio to Toyota Rav4 z 2017 i trochę Kona, którą czasem udało się wyrwać małżonce. Zwłaszcza jak trzeba było wracać po zmroku. Ioniq 5 to auto baardzo obszerne i większe w środku niż wygląda z zewnątrz ilość miejsca zaskakiwała każdego kogo tym autem przewiozłem. Zachwycili się zwłaszcza na tylnej kanapie (możliwość rozłożenia) oraz nawiewami w słupkach. No jeden się zachwycił, ale dodał, że w Fordzie Galaxy to ma też tyle miejsca i nawiewy w słupkach. Jeżdżenie Koną jest fajne, ale trochę się z nią spierałem i walczyłem. Może tu też zasługa małżonki, która po przejściu na fotel pasażera w jej ukochanym autku zamieniała się w zrzędliwą teściową. Po wejściu do Ioniqa od razu poczułem się jak w domu. Ustawiłem wysoko fotel, w odpowiedniej odległości, wyregulowałem kierownicę i jeździłem tak jak chciałem tylko lepiej. Siedzeń nawet nie zarejestrowałem, bo w docelowym samochodzie będę miał inne. Jedyna uwaga to taka (małżonki zresztą), że brak jest przeszyć z Ravki (wersja Prestige) i nie gniotą tak w tyłek więc chyba źle nie jest. Jest też wystarczająco długie, choć z racji nikczemnej postury nie mam tu większych wymagań. Za to auto jest twarde, twardsze niż Kona i można poczuć, że jest cięższe. Kona jakoś szybciej zbiera się przy starcie, choć ostatecznie Ioniq też wbija w fotel (choć wiem, że w BEV są lepsi od niego zawodnicy). Promień skrętu jest duży, a i samo auto (choć nie wygląda) jest szersze i dłuższe od Ravki. Tyle, że nie przeszkadzało mi to w jeździe po mieście czy parkowaniu. A korzystając z zielonych tablic wciskałem się na wiele miejsc parkingowych w Wałbrzychu, Wrocławiu czy Jeleniej Górze. Najważniejsze, że na raz wjeżdżam na posesję, skręcam i wycofuję tyłem do garażu (jak na zdjęciu z początku wątku). Szerokość drzwi pomaga w wysiadaniu, ale jest problemem teraz w garażu. Zwłaszcza, że garaż dzielony jest jak małżeńskie łoże - czyli 66,67% dla kobiety, 33,33% dla faceta i niech ręka boska broni by pakować ręce na strefę żeńską. Jak małżonka miała Twingo III a ja Ravkę to jakoś dawaliśmy radę. Nawet jak wjechała Kona to korzystając z kamer grzecznie stawałem w kącie. Ale Ioniq, przy szerokich drzwiach potrzebuje więcej kindersztuby w parkowani nas obojga, by nie stuknąć się drzwiami. Setek kilometrów nie jechałem, ale zrobiłem ponad 350 km z tego jednorazowo 120 km trybie mieszanym (Wrocław - Jelenia Góra). Ja, żona i dorosły syn z synową z tyłu. Dzieciaki po zjeździe z autostrady porozkładały sobie kanapę i posnęły jak mopsy. Jest cicho gładko i jak dla mnie auto się świetnie prowadzi. Bardzo pewnie i nie wiem czy to dobre słowo, pod kontrolą. Przewidywalnie - to chyba dobrze oddaje. Ja za kierownicą to jestem raczej pierdoła i nie przekraczam prędkości o więcej niż 10 no czasem 15 km/h. Powiem tak, jak dla mnie bajka. Zwłaszcza, że siedzę sobie odpowiednio wysoko (nikczemne wymiary) i mam pogląd na wszystko. W wersji PE/2025 mogło to by być moje docelowe auto na wiele lat. Stały jestem. ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
HYUNDAI
Hyundai Ioniq 5 Forum • Ioniq 5 58 kWh, 72,6 kWh
Weekendowa jazda testowa Ioniq 5
Top