Większe baterie w TM3SRP?

Michal

Moderator

Robmal

Posiadacz elektryka
Czekam na tę powiększoną baterie. Na stronie T zasięg dla SR+ nadal 448 km i odbiór 12/2021.
Ktoś pamięta jak to było z TM3LR bateria 82. Najpierw była podwyżka a potem poszła bateria. Czy była podwyżka i od razu dostępne auta były z zasięgiem 618 km.
 

Michal

Moderator
Ja nie pamiętam ale niedługo się okaże, bo z tego co widzę, to auta obecnie listowane na stronie (dostępne samochody w tranzycie) tez mają w opcjach ustawione BTF1 (wszytskie tam dostępne poza dwoma) - wiec rzeczywiście chyba takie płyną.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Na tronie widzę w sekcji dostępne samochody kilka aut. Jest jedna SR+ kto®a by mi odpowiadała. Jak sprawdzić czy to będzie 60 kW. W jaki sposób podglądasz że są to BTF1
 

Michal

Moderator
Ten za 217.990 zł i ten z lokalizacją Warszawa mają baterię BTF0.
Żeby to sprawdzić trzeba przeszukać pobierany na tej stronie plik JSON.

Uwaga - na tę chwilę nic nie wiadomo o tym co oznacza BTF1 - większa bateria to na razie tylko przypuszczenia. Zasięg tych aut pokazywany na stronie jest dokładnie taki sam, więc może się okazać, że nowe oznaczenie to po prostu inny dostawca takiej samej baterii np. BYD.
Uwaga 2 - obecne oznaczenia aut oferowanych na stronie mogą nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością. Tzn. To co widać na stronie bez podglądania źródła powinno się zgadzać, ale to co jest pod spodem może się zmienić, bo to nie jest częścią oferty sprzedaży...
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Złożyłem zamówienie dziś 24.10.2021 na auto w tranzycie SR+ biała + biały środek. Uwaga w starej cenie 205 tyś. zł. Korzystając z francuskiej strony
https://www.blogtesla.fr/2021/10/23/batterie-lfp-60kwh-sr-plus/ sprawdziłem auto które zamówiłem - BTF1 - czyli bateria 60 kW.
To nie ma sensu - zapłaciłem starą cenę za auto z większą baterią ....
 
Last edited:

Michal

Moderator
Super, gratulacje! Oni tam różne rzeczy już wcześniej pisali o bateriach i nie do końca się sprawdzały, więc nie jest to moim zdaniem 100% pewna informacja. Nastawiaj się raczej na 55kWh i najwyżej miło się zaskoczysz ;)
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czy to nie jest tak, że producent jest zmuszony do zrobienia testu WLTP (od nowa) w przypadku zmiany napędu lub baterii w samochodzie? I w momencie, kiedy faktycznie byłby upgrade baterii do 60kWh to na stronie zaktualizowana byłaby także informacja o zasięgu wersji SR+? Ktoś pamięta jak to było przy ostatnim powiększaniu baterii w LR?
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem zawsze zmieniali podawane km przy zmianie rozmiaru baterii. Dlatego też ostrzegam - może się okazać, że nowy kod baterii to tylko zmiana producenta (z CATL na BDY), a nie rozmiaru.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Wczoraj poświęciłem dużo czasu na przeglądanie informacji nt. baterii 60 kWh. Czytałem fora niemieckie i francuskie (Google translator). Ogólnie nikt nic nie wie. Są same plotki i domysły. Cześć osób uważa i ja też jestem tego zdania, że podwyżka o 10 tyś na SR+ jest zapowiedzią zmiany baterii czyli +5 kWh. Pytanie kiedy dojadą samochody z powiększoną baterią. Pojawiły się informację, że od 10.10 MiC mają już 60 -ki.
Ja składając zamówienie stwierdziłem, że +5 kWh nie jest warte dopłaty 10 tyś. zł. Brałem też pod uwagę kolejną podwyżkę w USA - drugą w miesiącu o kolejne 2000 $. Jeśli to się przełoży na EU to SR+ może niedługo kosztować 225 tyś. zł.
Podumowując - ja zmówiłem swoją w sobotę w starej jeszcze cenie.
 
Last edited:
Top