Williams Advanced Engineering i Fortescue opracują elektryczne wozidło (wywrotkę) [linki ENG]

BigB00

Posiadacz elektryka
Projekt będzie obejmował zaprojektowanie i zbudowanie specjalnie zaprojektowanego elektrycznego układu napędowego na baterie z możliwością regeneracji mocy podczas jazdy wozidła (wywrotki) w dół. Bateria zostanie zbudowana w zakładzie WAE w Grove, Oxfordshire w Wielkiej Brytanii, a następnie zostanie wysłana do Perth w Australii w celu integracji z 240-tonowym prototypowym wózkiem transportowym w celu przetestowania wydajności w kopalniach Fortescue w Pilbarze w Zachodniej Australii.
Dla porównania. Inne w pełni elektryczne wozidło zbudowane przez Kuhn Schweiz na podstawie modelu Komatsu HB 605 było 110-tonowym pojazdem. Wykorzystywał 700kWh baterię, która ważyła 8 ton. Jednak z uwagi na charakter pracy generowała więcej energii niż zużywała.
 
Last edited:
Top