Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Przedstaw się lub pochwal autem (jeśli chcesz :)
Witam z Fiatem 600e - pytanie o wallbox
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 249119, member: 3789"] Bardzo dobrze że poruszyłeś ten temat :) Producenci i sprzedawcy żonglują tymi normami IEC, których oznaczenia niewiele mówią dla użytkowników. Z tego co widzę, odnośnie ładowania EV producenci powołują się na 4 normy, o coraz wyższych wymaganiach odnośnie ochrony przed porażeniem: - [B]IEC 62196[/B] : określa wszelakie wtyczki, gniazda i sposoby połączeń do ładowania EV, przewiduje ochronę przed porażeniem za pomocą przewodu ochronnego, podwójnej/wzmocnionej izolacji lub separacji obwodów; nie ma w niej mowy o zabezpieczeniu przez zastosowanie różnicówki (RCD) ! [URL unfurl="true"]https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196[/URL] - [B]IEC 61851[/B] : określa wymagania odnośnie ładowarek / EVSE, definiuje m.in. tryby ładowania (Mode 1.. 4), w Mode 2,3 (cegła/wallbox) [B]wymaga obecności RCD[/B] w tych urządzeniach (pewnie chodzi o najprostszy typ: AC). "Mode 1" jest praktycznie zbanowany (bezpośrednie dołączenie 230V do gniazda samochodu, bez cegły), a "Mode 4" to ładowanie DC, czyli zupełnie inna bajka. [URL unfurl="true"]https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_61851[/URL] - [B]IEC 62752[/B] : określa wymagania odnośnie zabezpieczeń w "cegle" dla trybu "Mode 2"; we wstępie piszą o wymaganiu RCD przynajmniej typu "A" we wszystkich trybach ładowania, a w ładowarkach mobilnych (IC-CPD) wymagają monitorowania upływności prądu AC również ze składową stałą (DC). Zabezpieczenia RCD typowo "wybijają" przy 20-30 mA AC, 6 mA DC. [URL unfurl="true"]https://cdn.standards.iteh.ai/samples/19241/408c57833f044d39b8bc9186facc2800/IEC-62752-2016.pdf[/URL] - edit: [B]IEC 62955[/B] (dzięki za podpowiedź [USER=919]@nabrU[/USER]) : określa wymagania odnośnie Wallboxów (RDC-DD, ładowanie "Mode 3"), zabezpieczenie RCD ma ignorować upływności <30 mA AC i "wybijać" przy 6 mA upływności DC, ale w obwodzie zasilania jest wymagana typowa różnicówka 30mA typu A (koordynacja zabezpieczeń). Bardzo wyraźnie rozpisali IEC 61851 / 62752 w instrukcji do Zencara. I rzeczywiście model "A" który mam u siebie, w testach wykrywał upływność AC, ale zupełnie ignorował DC. Z tym że przy kupowaniu tej cegły ponad rok temu, nie miałem bladego pojęcia o poziomach zabezpieczeń w EVSE :LOL: [ATTACH type="full" alt="1750616733020.png"]29322[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Przedstaw się lub pochwal autem (jeśli chcesz :)
Witam z Fiatem 600e - pytanie o wallbox
Top