Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzyCh, post: 100041, member: 2081"] Muszę przyznać, że jest kłopot z tym autem. Było służbowe + jakiś maluch na miasto. Łącznie rocznie robiliśmy 50-60 kkm, z czego maluch robił max 10k rocznie. TMY mamy niecałe 2 miesiące i nie wiedzieć kiedy przeleciało 6,6k. No nijak nikt w domu nie chce jeździć tym dwuletnim darowanym, co w sumie ma 4x4, 220 km i automat. O co chodzi? Ale do rzeczy: pojeździliśmy śladami Słowian po północnych Niemczech (tam się szanuje ich wkład w budowę kraju, ale to osobny wątek). Trasa była Wrocław - Zielona Góra - Berlin - Rostock - Schwerin - Rugia - Świnoujście - Wrocław. Statystyka jak w załączonym obrazku. 90% objechałem na Enel X Way, za jakieś 400 PLN + jakieś 100 PLN bo mi wcześniej abonament wyłączyli. 60% trasy lokalne i miasta, 40% to S/A. Niemcy narzekają na infrę, ale wjazd do Polandii to dopiero zabawa 😀. Na Rugii mój dylemat polegał głównie na tym czy się ładować w czasie zakupów czy w czasie spaceru/kolacji. W hotelach wszędzie były ładowarki lub schucko. Infra przy autostradach to hub-y albo kilkunastu SuC albo takie jak na zdjęciu np. EnBW 350’kW każde stanowisko… Ostatni dzień (dziś) to powrót przez najpięknieszy kraj 500 i 800 plus płynący: W Świnoujściu (mega tłum ludzi i sporo EV) nie bardzo jest się gdzie naładować (Radisson Blu ma np. WC 22KW ale nocleg to 280€ (ten sam Radisson w Rostocku to 140€) 😳. W Rostocku luz, w Świonujsciu tłum…). Dobra jest GW po drugiej stronie Świny (po co?) 55 kW, dwa CCS - oczywiście współdzielone więc dostaję 27kW i po kawie i umyciu szyb ruszam dalej. Gorzów - 150 kW i ta sama historia bo pan z id.3 musiał się naładować do 100%… Też odpuszczam po kilkunastu minutach bo chcę przetestować „hub” Ekoen pod Zieloną Górą tak zachwalany przez Daniela G. Ekoen to największa niespodzianka wyjazdu (niestety negatywna). Przyjeżdżam. Jestem sam i podjeżdzam pod najmocniejszy punkt - 150kW. Procedurę znam (taka sama jak w Waw) i nie lubię. Niby fajnie, że nie trzeba mieć nic tylko kartę płatniczą, ale w zestawieniu z prostotą SuC czy nawet dowolnego operatora z RFID to słabe jest. Poza tym te 150 czy 100 kW jakoś już nie robią wrażenia… No ale nie narzekamy: 1. Stanowisko 1 150 kW opłacone, blokada ma karcie jest, podłączam, negocjuje i nic. Po 2 minutach na ekranie Tesli widzę „…equipment not ready”. I nie wiadomo czy próbować jeszcze raz, czy blokada 100 PLN zejdzie? Nie ma jak wznowić sesji. 2. Przestawiam auto na stanowisko 2, 100 kW i ta sama procedura, ale działa. Wprawdzie 71 kW, a nie 100, ale działa.. Po jakichś 5 kWh Tesla mi pisze, że ładowanie przerwano. Na ekranie ten sam błąd. 3. Trzecia blokada 100 pln i trzecia próba działa ale ładuję tylko do jakichś 35% bo drogawo (2,89 zł/kWh), a do domu już blisko. Stałe jednak jedyne 72 kW. No jak zestawię to z doświadczeniem z SuC czy nawet GW i ceną prawie 2x SuC to … był to mój ostatni raz tam tym bardziej, że trzeba zjechać 5km od S3. Na 30 minut postoju, ładowanie trwało max 10 minut 😀. Wtyki CCS były jakby przykurzone i luźne, ale nie wiem czy to było przyczyną przerwanych ładowań. Na wyjazdy zagraniczne chyba jednak przeproszę się z Enel X Way czy innym BeCharge. Sama Tesla na wyjazdy dalekie i bliskie rządzi - kompletnie nie odczuwałem jakiegoś problemu z zasięgiem. „Spalanie” chyba też ok. Moja obserwacja: powinno się stawiać jak najwięcej małych, prostych słupków AC z kablem Type2. W latarniach, na parkingach, gdziekolwiek. To jest małe obciążenie i sieci i kieszeni, a umożliwia jak najbardziej rozproszone ładowanie przy okazji innych czynności. DC wysokiej mocy w hub-ach tylko przy autostradach. takie tam… PS. Bulbulatory mazutu są kompletnie dla mnie niezrozumiałym etapem w rozwoju motoryzacji. Edit: błąd z mocą i literówki. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
Top