Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 100116, member: 1203"] Po pierwsze płatności kartą nie wykluczają opcji plug&charge np. na SC - to jest dodatkowa metoda dla tych co nie mogą lub nie chcą być rozliczani poprzez P&C Po drugie - nigdzie nie powiedziałem że P&C nie jest wygodniejsze ale za to że na horyzoncie nie ma sensownego rozwiązania na to dla wszystkich musicie podziękować Tesli. Gdyby na początku Tesla (jako przodownik w produkcji BEV) chciała żeby wszystkie EV korzystały z jednej metody to albo włączyła by się w prace nad opisaniem uniwersalnego standardu do rozpoznawania samochodu i autoryzacji sesji albo swoje rozwiązanie opisałaby w ogólnodostępnym dla wszystkich standardzie. Wolała jednak zachowywać się jak Apple tworząc zamknięte środowisko własnych rozwiązań więc efekt jest jaki jest. Teraz jedyną nadzieje możecie pokładać w UE żeby wybrała jeden konkretny standard P&C i przymusiła wszystkich producentów (w tym Teslę) do używania go - podobnie jak zrobiła to z CCS2. Tylko że teraz nie będzie to takie proste, raz że ilość BEV rośnie lawinowo i każdy miesiąc zwłoki oznacza że coraz więcej samochodów będzie 'poza systemem' (a opisanie i wdrożenie do produkcji standardu to zazwyczaj kilka lat), dwa to rozliczenia roamingowe wcale nie są prostą sprawą. Gdyby operatorów punktów ładowania było kilkudziesięciu w Europie to by się dało zrobić, przy kilkudziesięciu tysiącach wymagało by to dodatkowych rozwiązań prawnych na stworzenie i przyjęcie których też potrzebny jest czas. Kolejny raz stek bzdur: - Koszt terminala POS do automatu to 50-100 Euro (mniej jeśli zrezygnujesz z klawiatury i płatność będzie zbliżeniowa), przy kosztach ładowarek publicznych (zarówno DC jak i AC) to pomijalna kwota - Wielkość też nie jest żadnym problemem - terminal z klawiaturą to wielkośc smartfona, terminal zbliżeniowy jest mniejszy - Awaryjność - tu jest małe ryzyko ale aktualnie mPOS są już dość bezproblemowe, zdecydowanie większa szansa jest na awarię samej ładowarki - Koszty utrzymania - praktycznie żadne, koszty samego terminala są na tyle niskie że po gwarancji jego wymiana nie jest problemem a mPOS nie mają miesięcznych abonamentów - Do istniejących stacji nie będzie obowiązku dokładania terminali, przy stawianiu nowych lub wymianie uszkodzonych trzeba będzie użyć nowych z terminalem - 50 Euro na urządzenie spowolni rozwój sieci ładowania? Jeszcze raz - do ceny samej ładowarki to koszt pomijalny A co do traktowania przez Teslę - też cię traktuje jak złodzieja, przeczytaj umowę którą podpisałeś elektronicznie z Teslą :). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
Top